Hestefarver {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Ja, kom til at tænke på - hvilke farver kan I bedst lide? Altså på heste
Og er der nogen, I bare ikke bryder jer om?
Ved køb af hest: Kan en i jeres øjne "grim" farve betyde, at du går uden om en salgshest, der ellers lyder som den perfekte for jer?
Jeg sidder nemlig og føler mig en smule overfladisk. Må indrømme, at jeg kommer til at gå lidt uden om rødbrogede heste, når jeg sidder og kigger på markedspladsen. Ikke rødbrogede med store, flotte pletter, men sådan nogle som dem her: http://www.falabellas.co.uk/falabella_gallery/isabella_and_foal_10thJuly.jpg
Jeg synes selvfølgelig de er søde, dem jeg linker til, men den farve siger mig absolut ingenting! Også fordi jeg synes man sjældent ser en flot "her-kommer-jeg"-type med den farve?
Så synes jeg mørkebrun er en rigtig kedelig farve hos heste, men hvis bygningen og attituden er rigtig, synes jeg sagtens den kan gøres spændende alligevel
De fleste andre farver kan jeg godt li', er vild med svedfuks med stooore aftegn i hovedet, synes skimler og kulsorte heste er flotte, samme med palominoer. Og så har jeg udviklet en betagelse af særlige, unikke farver efter jeg havde part på en rødskimmel appaloosa. Før syntes jeg det var så grimt med den slags farver, men nu er jeg helt vild med dem
Hvordan har I det?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Men Buckskin er nu også virkelig lækker..
Jeg hader når røde heste har den forkerte røde.. altså den der matte røde der er lidt orange i farven.. synes den er så grim!
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Men jeg ser mere på øjnene, hovedet og udstralingen når jeg kigger på heste. Farven betyder ikke noget,men udtrykket betyder alt.
sep 2006
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 66 Svar: 639
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Brunskimmel/farveveksler og pænt til den overvægtige side + han var klippet med ultrakort stritman.
Jeg var rimelig tændt af ved det udseende, men min datter forelskede sig ved første øjekast.
I dag har jeg den dårligste samvittighed over at jeg har syntes han var grim - han har den mest vidunderlige personlighed og hans specielle farve kunne jeg ikke ønske anderledes. Så nu er jeg vild med at vi har en som ikke bare ligner alle de andre.
http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=276643
Så man skal aldrig sige aldrig - umiddelbart er jeg ikke til røde, synes generelt de er kedelige. Men igen - skulle min datter have hest nu har jeg da fundet en rød hoppe med et bentøj der siger spar to, så hun ville bestemt vinde et besøg og en prøvetur.
sep 2006
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Jeg går som sådan ikke uden om nogle heste, pga af farven når jeg har kigget heste. Men falder jeg over en hest med store hvide aftegn i hovedet så klikker jeg videre, det synes jeg ikke er så pænt
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Ofte kan jeg også finde (specielt store) røde heste ucharmerende og bare "store og røde", men alligevel er jeg faldt for en skøn rød 3års hopper, der kun har en stjerne, men udstråling og gang i den absolutte top.
Brogede dressurheste er jeg normalt heller ikke til, men min gamle dressurpony, Cato-Boy var den mest fantastiske pony jeg nogen sinde har kendt, og han var da rødbroget
Og min pony, som lige nu er til salg, er palomino, behøver jeg at sige, at den farve er fantastisk?
nov 2004
Følger: 131 Følgere: 133 Heste: 5 Emner: 231 Svar: 4.019
Nu har jeg fået en mørk svedfuks hest, og hans farve fangede mig da også på billederne. Men jeg er personligt mere til de helt skindende sortbrune heste som min gamle hest var.
Jeg synes dog hvilken som helst hest kan gøres smuk med nogle ordentligt og skarpe billeder. Det ville gøre det meget lettere at sælge en hest hvis man gjorde noget mere ud af det.
sep 2010
Følger: 22 Følgere: 22 Heste: 6 Emner: 62 Svar: 908
Tja, haflingeren får man jo kun i en farve, dog i forskellige nuancer
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.006
Palomino, buckskin, golden dun, blue dun, red dun, silver dapple, silver bay, mushroom, cremello, perlino og smokey cream.
Og så selvfølgelig blandinger deraf: eks. dunalino, dunskin, silver buckskin osv osv.
Og så er jeg vild med broger og aftegn.
Farver jeg ikke er så vild med er de to typer af skimmel. De roan heste (farvevekslerne) kan være rigtig smukke på nogle tidspunkter, men det meste af året syne sjeg de ser sådan lidt mølædte ud.
De alm. skimler kan også være rigtig smukke, eks. en smuk blommet gråskimmel. Problemet er at de altid ender med at være helt hvide, og det bryder jeg mig ikke om.
apr 2010
Følger: 88 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 332 Svar: 664
Min H Farve hos heste - brunsort og rødskimlede ......
H = Hade
Y = Yndlings
Men syntes alligevel det er lidt svært at vælge da jeg syntes at de fleste heste er søde .....
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
Sjovt at se, der er mange der er til svedfuks
Jeg gad egentlig godt vide: er der egentlig nogen mennesker, der IKKE finder farven palomino flot?
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 504
synes ikke hun var specielt flot da jeg så hende første gang, men faldt for hende da jeg havde prøvet hende, og så er farven jo lige meget. har vænnet mig til farven og synes nu at det er nuttet at hun ikke ligner alle andre med sine små pletter
men ja, jeg tog også mig selv i at fravælge mørkebrune heste, fra, da jeg kiggede, selv om hesten havde de ting jeg ledte efter.
men jeg kaster min kærlighed på de røde heste!, alle de heste jeg har passet, ejet har været røde
min egen pony pige er rød, og den hest jeg passer for rideskolen er også rød.
sep 2006
nov 2008
Er ikke til heste med hajøjne eller blå øjne, synes de ser uhyggelige ud.
På Broholm i sommers så vi en som var så speciel og faktisk alt andet end køn ved første øjekast at jeg endte med at synes den var vildt lækker inden vi tog hjem. Den var plettet i ansigtet og på bagdelen og lignede en sjov kloning mellem pipi´s hest og noget andet da den både var plettet, skimmel og hvid
sep 2007
Følger: 59 Følgere: 25 Heste: 4 Emner: 289 Svar: 3.652
Min egen vindótt
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 8 Emner: 304 Svar: 1.446
sep 2006
Findus & Pedersen P: Hva mener du med hajøjne?- har jeg aldrig hørt før;)
nov 2008
sep 2006
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Brune heste siger mig generelt ingenting overhovedet - heller ikke selvom der er aftegn. Derfor springer jeg let og elegant over sådanne annoncer.
Sorte heste er heller ikke altid mig.
Ellers har jeg ikke noget imod resten af diverse farver.
jun 2009
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 38 Svar: 606
mar 2005
Følger: 186 Følgere: 181 Heste: 11 Emner: 126 Svar: 2.318
jeg er ikke så vild med skimler og hvide heste, men personlighed betyder mere end farve ..
Jeg har haft lidt af hvert, brun, rød, broget, "gul", palomino ...
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.124
Og brun med fire høje sokker er også favorit, evt. rød med samme.
Sort er lidt kedeligt, især den man kalder "sortbrun", altså "summer black" i engelsk (det udtryk lærte jeg lige i dag, hehe).
Broget siger mig så meget, især ikke hvis de også skimler.
Og samme gælder mange af de der meget specielle farver man forsøger at lave i nogle racer, cremello, farveveksler osv.
okt 2006
Men der er da nogen jeg falder ret meget for pga. udseende.
Ham her er f.eks. en RIGTIG smuksak, mums :oD
http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/242381/
okt 2006
Jeg elsker i øvrigt når brune heste har en hvid snip
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 504
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Udseende er jo første indtrykket så man kan ikke lade være med at dømme på det - heller ikke når det kommer til mennesker...
Når man læser artiklen kan annoncen jo være ih så fint skrevet men hvis indtrykket af hesten er en anden duer det jo ikke.
okt 2007
Følger: 72 Følgere: 142 Heste: 25 Emner: 154 Svar: 1.570
Men ellers er der ikke nogen sådan hadefarver decideret, dog vil jeg aldrig selv have en skimmel, da jeg har redet en, og ønskede hende til månen hver eneste gang jeg skulle strigle!
Sådan en som Cota kan jeg også lide, han er rødstikkelhåret med mange store aftegn, og lys man og hale, virkelig smuk!
Ellers en af mine venners plag, som er sort med røde ben fra lige over knæer og haser, en høj sok på det ene bagben, en lidt lavere sok på det andet bagben, hvide baller på det ene forben, bred blis, som går ud over mulen til den ene side og strækker sig op mellem kæberne på ham, og så den kridhvide hale og ild i manen! Wow!
Og en vindótt med stor snip og 4 lave sokker!
Og så en mørk rød hest med 4 sokker og en bred blis der på den ene side af hovedet går lige indenfor næseboret og på den anden side går lige udenom næseboret, lidt ned mod mulen og så rundt om mundvigen! Nej hvor er han charmerende at se på!
Må hellere stoppe, ellers kunne jeg lave en hel roman om hvilke farver der er i min smag og med hvilke aftegn!
I det store hele er jeg helst fri for at eje en hest helt uden aftegn eller anden farve hvis jeg kigger på det ydre, men det er jo mest det indre der tæller!
okt 2006
nov 2008
okt 2007
Jeg finder da bare et par billeder til dig
Dog er de ikke gode til at vise farven, pga vinterpels, dårligt lys og muder, han skal ses i virkeligheden!
okt 2007
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
sådan så han ud for 1½ måned siden
og hans farve ændrer sig en lille smule hele tiden
som cirka 3 måneders
(link fjernet)
som du ser er han helt anderledes i farven der!
som 1 dags tid gammel
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
og her endda med zebrastriber på numsen
men dem har han desværre tabt...
nov 2008
sep 2006
sep 2008
Følger: 47 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 24 Svar: 142
okt 2007
Han er en total upser!
Hans mor er haflinger på 140 cm. (haflinger farvet, måske en anelse mørk, men med kridhvid man)
Hans far er shire på 190 cm. (sortbrun med mange aftegn)
sep 2006
Jamen det var da en fantastisk upser, hehe:) Helt utrolig farvemix, bliver spændende og se både hvor stor han bliver og hvordan farven ender ud med at være:) Men mest forundret over hvor de zebrastriber kom fra:)
okt 2007
Ja, undrer vi os også over, men alligevel ærgerligt han tabte dem igen... men måske det har noget at gøre med at mor har antydningen af en ål i vinterpelsen?
juleaften er han 1 år og 2 måneder, pt er han 145-150 høj, meget høj bagtil og meget smal om bringen, så han vokser nok en del endnu
det bliver kun en ulempe når JEG skal hjælpe med tilridningen hvis han bliver stor, så skal jeg da mindst bruge en stige for at komme op!
sep 2006
okt 2006
okt 2007
Jo, det kan godt passe, men jeg fik aldrig nogen til at være enige i hvad farve han egentlig er!
hans mor
(link fjernet)
(link fjernet)
hans store bror (samme mor, også en upser)
(link fjernet)
(link fjernet)
brors far til højre (frederiksborg/oldenborg)
(link fjernet)
hans far
(link fjernet)
okt 2006
okt 2007
Ja, og i sommeroutfit er han endnu mere sort på kroppen, og endnu mere rød på benene og endnu mere hvid i halen!
Hestefarver