{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.102 visninger | Oprettet:

Hestefarver {{forumTopicSubject}}

Hej derude
Ja, kom til at tænke på - hvilke farver kan I bedst lide? Altså på heste smiley
Og er der nogen, I bare ikke bryder jer om?
Ved køb af hest: Kan en i jeres øjne "grim" farve betyde, at du går uden om en salgshest, der ellers lyder som den perfekte for jer?

Jeg sidder nemlig og føler mig en smule overfladisk. Må indrømme, at jeg kommer til at gå lidt uden om rødbrogede heste, når jeg sidder og kigger på markedspladsen. Ikke rødbrogede med store, flotte pletter, men sådan nogle som dem her: http://www.falabellas.co.uk/falabella_gallery/isabella_and_foal_10thJuly.jpg

Jeg synes selvfølgelig de er søde, dem jeg linker til, men den farve siger mig absolut ingenting! Også fordi jeg synes man sjældent ser en flot "her-kommer-jeg"-type med den farve?

Så synes jeg mørkebrun er en rigtig kedelig farve hos heste, men hvis bygningen og attituden er rigtig, synes jeg sagtens den kan gøres spændende alligevel smiley

De fleste andre farver kan jeg godt li', er vild med svedfuks med stooore aftegn i hovedet, synes skimler og kulsorte heste er flotte, samme med palominoer. Og så har jeg udviklet en betagelse af særlige, unikke farver efter jeg havde part på en rødskimmel appaloosa. Før syntes jeg det var så grimt med den slags farver, men nu er jeg helt vild med dem smiley

Hvordan har I det? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestefarver
  • #1   8. dec 2010 Jeg er helt vild med Svedfukse heste..
    Men Buckskin er nu også virkelig lækker..

Jeg hader når røde heste har den forkerte røde.. altså den der matte røde der er lidt orange i farven.. synes den er så grim!

• #2   8. dec 2010 Har ikke nogen "yndlingsfarve" eller "hadefarve" til hest, dog synes jeg at hvis de skal være brogede, skal det være store, flotte og klare pletter, ikke sådan noget smuds. Og så kan jeg ikke lide glasøjne til heste.
    Men jeg ser mere på øjnene, hovedet og udstralingen når jeg kigger på heste. Farven betyder ikke noget,men udtrykket betyder alt.

• #3   8. dec 2010 Jeg eeeelsker også svedfukse med flotte aftegn- derfor jeg faldte pladask for min egen ronaldo:) Ellers elsker jeg skimler, buckskin farvede- sådan en MÅ jeg bare eje engang. Men generelt kan mørke hest godt være kedelige, men det der tiltrækker mig er oftest smukke unikke aftegn og en unik udstråling. En helt lysebrun hest med aftegn er også super flot:)

• #4   8. dec 2010 Da vi for lidt over 1 år siden kiggede efter pony til min datter og havde en aftale om at skulle ud og se og prøve en vallak var der ikke just begejstring hos mig da vi så ham.
    Brunskimmel/farveveksler og pænt til den overvægtige side + han var klippet med ultrakort stritman.
    Jeg var rimelig tændt af ved det udseende, men min datter forelskede sig ved første øjekast.

I dag har jeg den dårligste samvittighed over at jeg har syntes han var grim - han har den mest vidunderlige personlighed og hans specielle farve kunne jeg ikke ønske anderledes. Så nu er jeg vild med at vi har en som ikke bare ligner alle de andre.

http://hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=276643

Så man skal aldrig sige aldrig - umiddelbart er jeg ikke til røde, synes generelt de er kedelige. Men igen - skulle min datter have hest nu har jeg da fundet en rød hoppe med et bentøj der siger spar to, så hun ville bestemt vinde et besøg og en prøvetur.

• #5   8. dec 2010 _ Og ja, selvfølgelig skal udstrålingen være der, for hvis hesten er noget helt specielt i sind osv. kan farven jo være ligemeget:) Min gamle hoppe var sort med blis og sokker, og havde aldrig været vild med sorte heste, men det skulle bare være hende, fordi vi passede så godt sammen:) Men er alligevel glad for jeg har fundet min drømmehest nu, både udseende og sind:)

• #6   8. dec 2010 Jeg er vild med palomino farvede heste !
    Jeg går som sådan ikke uden om nogle heste, pga af farven når jeg har kigget heste. Men falder jeg over en hest med store hvide aftegn i hovedet så klikker jeg videre, det synes jeg ikke er så pænt smiley

• #7   8. dec 2010 Havde fundet den smukkeste sorte hoppe uden nogle som helst aftegn eller noget, men dens udstråling gjorde det hele for den.
    Ofte kan jeg også finde (specielt store) røde heste ucharmerende og bare "store og røde", men alligevel er jeg faldt for en skøn rød 3års hopper, der kun har en stjerne, men udstråling og gang i den absolutte top.
    Brogede dressurheste er jeg normalt heller ikke til, men min gamle dressurpony, Cato-Boy var den mest fantastiske pony jeg nogen sinde har kendt, og han var da rødbroget smiley
    Og min pony, som lige nu er til salg, er palomino, behøver jeg at sige, at den farve er fantastisk? smiley

• #8   8. dec 2010 Nu er det ikke så længe siden jeg kiggede hest, og jeg må da også indrømme, at var der dårlige billeder, hvor den ikke viste sig særlig godt, eller hesten ikke ser tiltalende ud, gik jeg meget let over dem uden at læse teksten (Hvilket jo godt kunne have fanget mig). Det er lidt at skyde sig selv i foden ikke at gøre lidt ud af en salgs annonce. Der er simpelthen så mange heste og ponyer tilsalg for tiden, så der er næsten altid nogle som kan virke interessante.

Nu har jeg fået en mørk svedfuks hest, og hans farve fangede mig da også på billederne. Men jeg er personligt mere til de helt skindende sortbrune heste som min gamle hest var.

Jeg synes dog hvilken som helst hest kan gøres smuk med nogle ordentligt og skarpe billeder. Det ville gøre det meget lettere at sælge en hest hvis man gjorde noget mere ud af det. smiley

• #9   8. dec 2010 findus &... - han er da VILDT lækker!

Tja, haflingeren får man jo kun i en farve, dog i forskellige nuancer

• #10   8. dec 2010 Er generelt vild med fortyndingsfarverne:
    Palomino, buckskin, golden dun, blue dun, red dun, silver dapple, silver bay, mushroom, cremello, perlino og smokey cream.
    Og så selvfølgelig blandinger deraf: eks. dunalino, dunskin, silver buckskin osv osv.
    Og så er jeg vild med broger og aftegn.

Farver jeg ikke er så vild med er de to typer af skimmel. De roan heste (farvevekslerne) kan være rigtig smukke på nogle tidspunkter, men det meste af året syne sjeg de ser sådan lidt mølædte ud.
    De alm. skimler kan også være rigtig smukke, eks. en smuk blommet gråskimmel. Problemet er at de altid ender med at være helt hvide, og det bryder jeg mig ikke om.

• #11   8. dec 2010 Min y Farve hos heste - Rød & Skimmel & Palomino Broget ! smiley

Min H Farve hos heste - brunsort og rødskimlede ......

H = Hade

Y = Yndlings

Men syntes alligevel det er lidt svært at vælge da jeg syntes at de fleste heste er søde .....

• #12   8. dec 2010 Årh ja, cremello! Super lækker farve!

Sjovt at se, der er mange der er til svedfuks smiley Og store aftegn i hovedet, den er jeg helt med på.

Jeg gad egentlig godt vide: er der egentlig nogen mennesker, der IKKE finder farven palomino flot? smiley

• #13   8. dec 2010 Jeg elsker farven "vindott" især, når de er mørke, næsten helt sorte, med hvid man og hale... ellers elsker jeg rødbrogede heste. har virkelig en svaghed for den farve. og var sådan en jeg kiggede efter da jeg selv, ledte efter pony. fandt dog en rød hoppe som har en del knapstrupper i sig, så hun er spættet på mulen og omkring øjnene.

synes ikke hun var specielt flot da jeg så hende første gang, men faldt for hende da jeg havde prøvet hende, og så er farven jo lige meget. har vænnet mig til farven og synes nu at det er nuttet at hun ikke ligner alle andre med sine små pletter smiley

men ja, jeg tog også mig selv i at fravælge mørkebrune heste, fra, da jeg kiggede, selv om hesten havde de ting jeg ledte efter.
    men jeg kaster min kærlighed på de røde heste!, alle de heste jeg har passet, ejet har været røde smiley sært sammentræf...

min egen pony pige er rød, og den hest jeg passer for rideskolen er også rød.

• #14   8. dec 2010 Hehe, ja min kæreste synes palominoer er noget af det grimmeste, men men han har heller ikke "forstand" på heste, hehe;) Men giver ham nu ikke ret, synes de er smukke:)

• #15   8. dec 2010 Mange palomino farvede heste/ponyer kan være smukke og næsten barbieagtige, men synes også der er mange mellem som er ret ligegyldige da de mangler udtryk. Min datter er vild med den type "barbiehest" men hos de palominofarvede heste er der ikke mange med wow-gang til at matche deres udseende, synes kun jeg har set en enkelt hest men nu en del ponyer der kan opfylde alle kriterier for wow hos palomino.

Er ikke til heste med hajøjne eller blå øjne, synes de ser uhyggelige ud.

På Broholm i sommers så vi en som var så speciel og faktisk alt andet end køn ved første øjekast at jeg endte med at synes den var vildt lækker inden vi tog hjem. Den var plettet i ansigtet og på bagdelen og lignede en sjov kloning mellem pipi´s hest og noget andet da den både var plettet, skimmel og hvid

• #16   8. dec 2010 http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=49077

Min egen vindótt smiley

• #17   8. dec 2010 Mette: Haha, okay, så har man hørt det med smiley

• #18   8. dec 2010 Hehe, så fik jeg da nævnt en;) Selvom det måske ikke var så relevant;)

Findus & Pedersen P: Hva mener du med hajøjne?- har jeg aldrig hørt før;)

• #19   8. dec 2010 Mette A - det kan godt være det også har en anden betegnelse, men jeg har kun hørt det omtalt som hajøje når det hvide i øjet er synligt hele øjet rundt, som om hesten konstant skuler og ser "ond ud i sulet"

• #20   8. dec 2010 Nårh okay- så ved jeg hvad det er:) Har jeg bare aldrig hørt før:) Men har heller ikke hørt anden betegnelse for det:) De ysnes jeg til gengæld kan se super sødt og frækt ud med sådan et øje- selvfølgelig med måde.)

• #21   8. dec 2010
    Brune heste siger mig generelt ingenting overhovedet - heller ikke selvom der er aftegn. Derfor springer jeg let og elegant over sådanne annoncer.
    Sorte heste er heller ikke altid mig.

Ellers har jeg ikke noget imod resten af diverse farver.

• #22   8. dec 2010 jeg vild med at de er anderledes . en masse farver.og helst blå øjne

• #23   8. dec 2010 Da jeg var pony rytter sagde jeg tit, jeg skal aldrig ha en rød hest og slet ikke en hoppe .. lige nu står der to røde hopper i stalden og er blevet utrolig glad for dem smiley
    jeg er ikke så vild med skimler og hvide heste, men personlighed betyder mere end farve ..
    Jeg har haft lidt af hvert, brun, rød, broget, "gul", palomino ...

• #24   8. dec 2010 Blak er jeg glad for, især synes jeg mange fjordhesteblandinger har en rigtig flot farvet blak :o)

Og brun med fire høje sokker er også favorit, evt. rød med samme.

Sort er lidt kedeligt, især den man kalder "sortbrun", altså "summer black" i engelsk (det udtryk lærte jeg lige i dag, hehe).

Broget siger mig så meget, især ikke hvis de også skimler.
    Og samme gælder mange af de der meget specielle farver man forsøger at lave i nogle racer, cremello, farveveksler osv.

• #25   8. dec 2010 I øvrigt nej, mht at gå udenom. Temperamentet er såååååå meget vigtigere end mig, så må hesten godt være tudegrim.
    Men der er da nogen jeg falder ret meget for pga. udseende.

Ham her er f.eks. en RIGTIG smuksak, mums :oD

http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/vis/242381/

• #26   8. dec 2010 Sådan lige inspireret af tråden: Åh ja, vindott er rigtig flot! Knapstrupper, appaloosa osv. er jeg heller ikke spor begejstret for.

Jeg elsker i øvrigt når brune heste har en hvid snip smiley

• #27   8. dec 2010 Nanne: SÅ smuk !!!!

• #28   8. dec 2010
    Udseende er jo første indtrykket så man kan ikke lade være med at dømme på det - heller ikke når det kommer til mennesker...
    Når man læser artiklen kan annoncen jo være ih så fint skrevet men hvis indtrykket af hesten er en anden duer det jo ikke.

• #29   8. dec 2010 Vil gerne indrømme at når Silva skal have føl først på sommeren (føllet skal være min første helt egen hest, det er aftalt på forhånd) at så har jeg da bestilt en mørk rød hoppe, ikke svedfuks, bare lidt mørkere end almindeligt rød, med forholdsvis mørk man, 4 ret høje sokker og så enten stor stjerne og snip eller en bred blis! og et blåt øje eller 2 ville bestemt ikke genere mig!

Men ellers er der ikke nogen sådan hadefarver decideret, dog vil jeg aldrig selv have en skimmel, da jeg har redet en, og ønskede hende til månen hver eneste gang jeg skulle strigle!

Sådan en som Cota kan jeg også lide, han er rødstikkelhåret med mange store aftegn, og lys man og hale, virkelig smuk!

Ellers en af mine venners plag, som er sort med røde ben fra lige over knæer og haser, en høj sok på det ene bagben, en lidt lavere sok på det andet bagben, hvide baller på det ene forben, bred blis, som går ud over mulen til den ene side og strækker sig op mellem kæberne på ham, og så den kridhvide hale og ild i manen! Wow!

Og en vindótt med stor snip og 4 lave sokker!

Og så en mørk rød hest med 4 sokker og en bred blis der på den ene side af hovedet går lige indenfor næseboret og på den anden side går lige udenom næseboret, lidt ned mod mulen og så rundt om mundvigen! Nej hvor er han charmerende at se på!

Må hellere stoppe, ellers kunne jeg lave en hel roman om hvilke farver der er i min smag og med hvilke aftegn!

I det store hele er jeg helst fri for at eje en hest helt uden aftegn eller anden farve hvis jeg kigger på det ydre, men det er jo mest det indre der tæller!

• #30   8. dec 2010 Krikken - Ja, f.eks. dem hvor der står at ponyen er ih og åh så dygtig, og så er eneste billede et dårlig belyst fold billede fra en lidet flaterende vinkel.. Yeah right, tænker man så... :oP

• #31   8. dec 2010 Lillepigen: Den plag af dine venners lyder rigtig spændende i farve og aftegn, den gad jeg godt se smiley

• #32   8. dec 2010 Findus:

Jeg finder da bare et par billeder til dig smiley

Dog er de ikke gode til at vise farven, pga vinterpels, dårligt lys og muder, han skal ses i virkeligheden!

• #33   8. dec 2010 (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    sådan så han ud for 1½ måned siden
    og hans farve ændrer sig en lille smule hele tiden smiley

som cirka 3 måneders
    (link fjernet)
    som du ser er han helt anderledes i farven der!

som 1 dags tid gammel
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    (link fjernet)
    og her endda med zebrastriber på numsen smiley
    men dem har han desværre tabt...

• #34   8. dec 2010 Han er godt nok kær og et meget specielt og unikt farvemiks - bliver spændende at se når han smider vinterpelsen. Fedt med den lyse hale og den mærke man smiley

• #35   8. dec 2010 lillepigen- det var da en unik herre:) Han er da super smuk og speciel:) Hvilken race er han? Og hvilken farve er mor og far?

• #36   8. dec 2010 Min ynglings farve er helt kart min Kimberly det eneste hun mangler i lige den sidste forsok..:-)

• #37   8. dec 2010 Mette A
    Han er en total upser!

Hans mor er haflinger på 140 cm. (haflinger farvet, måske en anelse mørk, men med kridhvid man)

Hans far er shire på 190 cm. (sortbrun med mange aftegn)

• #38   8. dec 2010 lillepigen:
    Jamen det var da en fantastisk upser, hehe:) Helt utrolig farvemix, bliver spændende og se både hvor stor han bliver og hvordan farven ender ud med at være:) Men mest forundret over hvor de zebrastriber kom fra:)

• #39   8. dec 2010 Mette
    Ja, undrer vi os også over, men alligevel ærgerligt han tabte dem igen... men måske det har noget at gøre med at mor har antydningen af en ål i vinterpelsen?
    juleaften er han 1 år og 2 måneder, pt er han 145-150 høj, meget høj bagtil og meget smal om bringen, så han vokser nok en del endnu smiley
    det bliver kun en ulempe når JEG skal hjælpe med tilridningen hvis han bliver stor, så skal jeg da mindst bruge en stige for at komme op!

• #40   8. dec 2010 Hehe, jaaa kender det alt for godt:) Min følle er lige blevet 6 måneder og vokser som en sindssyg, de andre "driller" mig også med han nok bliver en 1.80'er, hvilket ville gå helt galt når jeg selv kun er knap 1.60:) SÅ må vi tage skamlerne i brug:) Hehe, ej mon ikke både min Ronaldo og ham her holder sig i en nogenlunde højde- Ronaldos forældre er begge 165 og nu hvor moderen til ham der er 1.40 og faderen er 1.90, bliver han nok et sted midtimellem;) Vi krydser fingre, hehe:)

• #41   8. dec 2010 Lillepigen - har du evt et link til den shire far? :o) Kan det i øvrigt ikke passe at du postede føl billederne af plagen i den der gruppe for farver og aftegn? :o) Synes jeg kan huske dem.

• #43   9. dec 2010 Eva
    Jo, det kan godt passe, men jeg fik aldrig nogen til at være enige i hvad farve han egentlig er!

hans mor
    (link fjernet)
    (link fjernet)

hans store bror (samme mor, også en upser)
    (link fjernet)
    (link fjernet)

brors far til højre (frederiksborg/oldenborg)
    (link fjernet)

hans far
    (link fjernet)

• #44   9. dec 2010 Lillepigen - Nej det tror pokker, hehe... Jeg synes mest at han på billederne ligner en sort (sortbrun altså) hyps, men det kan jo sagtens snyde, hehe...

• #45   9. dec 2010 Eva
    Ja, og i sommeroutfit er han endnu mere sort på kroppen, og endnu mere rød på benene og endnu mere hvid i halen!

Kommentér på:
Hestefarver

Annonce