{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.398 visninger | Oprettet:

Ang ejerskifte på tysk oldenborg {{forumTopicSubject}}

Prøver lige igen...skriv kun hvis du ved noget om dette :o)

Nogen der ved noget om ejerskifte på tysk oldenborg som er reg i tyskland.
Har snakket med videncenteret for hest og skulle bare sende ejerskifte "seddel" ind og så kunne de klare det.

MEN problemet er at sådan en har hesten ikke i sit pas, så tyskerne mener HELE passet skal sendes ned til dem???
Er det rigtig at de ikke har en løs ejerskifte seddel i passet når de er fra tyskland?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang ejerskifte på tysk oldenborg
  • #1   10. dec 2010 Jeg har haft en hollandsk pony og der skulle de (landscentret for heste) bare have et bevis på fra hestehandleren at jeg havde købt den af ham og så kom hun over i mit navn. Jeg havde intet ejercertifikat.

• #2   10. dec 2010 Min pony var/er reg. i holland. Jeg skulle ikke have kontakt med Holland.

• #3   10. dec 2010 nej... min søster har også købt en tysk hest.. jeg en hollansk (dog uden papir) men min søster fik bare passet og en seddel hvor der stod hun nu var ejer at hesten forbi hun har betalt...

men hvis der ikke er medicin sider i dit pas skal det en tur til tyskland og så chance de beholder passet

• #4   10. dec 2010 Jeg sendte bare et papir hvor der stod at jeg havde købt den og den pony af ...... den og den dato.

• #5   10. dec 2010 Ja hvis der skal medicinsider i skal det sendes til Holland, men du skal gøre som jeg siger hvis du skal have hesten ejerskiftet og reg. i dit navn i DK

• #6   10. dec 2010 Jeg tog ind til landscentret for heste - de sætter så sådan et klistermærke i med omregistrering af ejer.
    Det kommer på på en af de sider med "øvrige kommentarer" eller sådan noget.
    Min er nemlig også en "tysk" tysk oldenborger smiley

Vi fik så også et ejercertifikat med, da vi købte ham, og det skulle også lige gennem landscentret og have en ekstra lap på..

• #7   10. dec 2010 Undskyld mig, men du er da godt nok lidt underlig at oprettet emnet igen når dem som vidste noget inkl. mig selv svarede dig i går.
    Du får da ikke anderledes svar ved at genposte indlægget.

Din tyske hest har jo åbentbart et pas, og ønsker du kun ejerskifteerklæringen så kontakter du det forbund som hesten hører til i tyskland. Ofte kan du printe det ud fra deres hjemmeside.

Men som jeg skrev i går hjælper det dig ikke noget som helst med en ejerskifteerklæring/sælgererklæring på hverken tysk eller dansk hvis du ikke har det originale ejercertificat på hesten.

• #8   10. dec 2010 Nemlig findus....

• #9   10. dec 2010 Fidus og pedersen: nu var det jo lige sådan at du og en anden havde en vældig samtale i mit emne igår -hvilket ikke berørte min hest men derimod din=derfor slettede jeg det. Derfor spørger jeg lige igen UDEN spam tak.

Hvad angår det sidste du skriver, har jeg hørt flere sige de har fået det klistermærke som Ann-katrine skriver om, så måske det kan lade sig gøre. Min hest er Dk født, men med tyske papir, hvor andre har købt deres i tyskland.

• #10   10. dec 2010 du skal også sende passet med til landscentret så sætter de et klistermærke i hvor der står at hesten er ejerskiftet til dig den og den dato.

• #11   10. dec 2010 den snak jeg havde med en anden bruger var jo relevant for dig også, eftersom jeg står med samme problem.
    Så det har da intet med spam at gøre, men et regulært forsøg på at løse problemet med det manglende ejercertificat.

For det som lyder så vandvittigt i al den her ejerskifte snak er at landscentret gør så meget forskel at nogen uden problemer kan få ejerskiftet uden certificat og andre får at vide "nej sådan gør vi ikke" og "det har vi da aldrig gjort"

• #12   10. dec 2010 Ja jeg har fået det gjort to gange og sidste gang var i August 2010.Den ene var reg. i holland uden ejercertifikat og den anden var ikke reg. nogen steder endnu.

• #13   11. dec 2010 Rina: Tak for svar vil ringe til dem på mandag og høre om det kan lade sig gøre, når han er reg i tyskland ( har talt med dem en gang tidliger og fik nej)
    Ann- Katrine Kahl: Stod tidliger ejer af din hest også på side 2 i dit pas?
    Min har tidliger ejer og avler(samme person) stående i passet på denne side, og tænker at det måske er derfor at de vil have det ned til tyskland for at ændre det???

• #14   13. dec 2010 Oplysning :o) Har snakket med videncenteret idag og jeg skal have mine papir/pas omkring tyskland for at få en ejerskifteerklæring (har ikke en pt)og få slettet tidliger ejer i hans pas, koster 15 euro. Det med et klistermærke som nogen har været heldige at få sat i, er stoppet da det viste sig at det måtte de ikke for fødevarestyrrelsen. Så jer der har fået dem, har været heldige :o)

De vil til gengæld når mit pas har været i tyskland lave en dansk udgave og reg ham gratis herhjemme.

• #15   13. dec 2010 ok.. nå det er lavet om? Ja så var jeg heldig med min ollandske pony. Min nuværende var der jo ikke problem med da han ikke var reg. nogen steder.

• #16   13. dec 2010 Ja og jeg har desværre ikke haft min hingst så længe at jeg kunne nå at få et "klistermærke" øv øv.

Kommentér på:
Ang ejerskifte på tysk oldenborg

Annonce