{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

Min pony skal måske dø. {{forumTopicSubject}}

Min dejlige 8-årige new forest, Gori, har allergi. Det er efterhånden blevet så kronisk, at end ikke medicin hjælper. Dyrlægen var her i dag, og hun sagde at Gori fremover kun vil kunne bruges til små skridtture.
For at fastslå nøjagtig, hvor slem allergien er, foreslog dyrlægen, at man kan lave en endoskopi (4000 kr. ca).
Alligevel vil det være slut med at ride rigtigt på Gori.
Gori lider endnu ikke, men hun trækker vejret helt nede fra maven.
Min holdning er, at lider hun det mindste, skal hun aflives.
Jeg tænker også på, om det tjener hende bedst at blive aflivet allerede nu?
Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min pony skal måske dø.
  • #1   11. maj 2006 gør hvad du føler der er bedst for dig og hesten...

• #2   11. maj 2006 Lyder da rigtig trist smiley
    Force har astmatisk bronkitis pga noget allergi, men han kan heldigvis sagtens rides..
    Håber da på det bedste for din pony og synes ikke du skal avlive så længe den ikke lider..

• #3   11. maj 2006 Min veninde havde en pony der også dannede allergi værre og værre. De prøvede alt medicin, men intet hjalp til sidst trak ponyen også vejret helt nede fra maven så hele maven gik op og ned på den. Da dehavde prøvet alt til den, besluttede de at få ham aflivet. Selv om det var et svært valg.

• #4   11. maj 2006 fuck hvor nedtur smiley
    har gori ikke stået ude på BIS hos en pige der hed Nikita?

• #5   11. maj 2006 smiley Er jeg ked af at høre.. smiley

Hmmm ved ik hvad jeg ville gøre,, måske er det bedst at aflive hende, måske ik,,..

Måske vil hun være dig evigt taknemmelig, hvis du beholder hende, som hygge-hest .. hvem ved ?

Gør hvad du føler er det bedste for hende,, Så vil hun klart forstå..... smiley

• #6   11. maj 2006 Hvis det var min hest ville jeg vælge at få lavet den endoskopi først inden jeg ville tage stilling til hvad der så skulle ske. Men det kommer selvfølgelig an på om du er instillet på at have en hest der kun kan rides ture på og sådan noget.

• #7   11. maj 2006 Trist at høre smiley

hvis den lider er det bedste at aflive den...

Men hvis den ikke lider men bare ikke kan bruges til at ride på, så syndes jeg bestemt du skal beholde hende som hyggehest.

Men det er jo ikke mig der skal bestemme, gør det du føler...

• #8   11. maj 2006 Hej Camilla:

Hvis dyrlægen mener at din pony lider, så ville jeg nok i dit sted overveje om det ikke var mest humant at lade hende få fred. Har hun det derimod godt, kan hun jo bruges som selskabshest for en evt. ny pony.

Tag en snak med dyrlægen, og tag en beslutning derudfra.

Varme tanker herfra.

kh. Charlotte B

• #9   11. maj 2006 Tusind tak for kommentarerne til alle.
    Det er SÅ svær en beslutning, men vi vil ikke få lavet en endoskopi på den, da det ikke tjener noget formål. Hendes lungefunktion vil alligevel ikke blive bedre. At have hende som hyggehest er en rar tanke, men igen vil det være et spørgsmål om tid før hun alligevel vil få det rigtig dårligt.
    Jeg har brugt Gori rigtig meget til især spring og lange, lange ture i det fri. Det vil jeg ikke kunne mere. Jeg har heller ikke råd til at have to heste.
    Hendes vejrtrækning høres mere og mere højlydt.
    Dyrlægen siger, hun endnu ikke lider, men det må da være en form for lidelse, når Gori ikke trækker vejret normalt.
    Jeg tror og håber, at det bedste vil være at sende Gori til de evige græsmarker. Det sker nok på tirsdag, hvis dyrlægen kan. De sidste dage skal hun rigtig forkæles
    og jeg vil skridte små ture på hende.
    Åh, hvor er det forfærdelig. Mit hjerte er totalt knust.

Kommentér på:
Min pony skal måske dø.

Annonce