{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vand på folden....
  • #1   18. dec 2010 Mary's fold har en stor sø, som de glædeligt drikker af smiley
    ... Men slæber nu nogle spande derud engang imellem d:

• #2   18. dec 2010 Nej. Vi forsøger men når de ikke står der ude i så lang tid så synes jeg det er ok at vi ikke render frem og tilbage og fjerner is hele tiden.. de har jo vand i boksen

• #3   18. dec 2010 ja... men lige nu kan hestene ikke komme ud pga is og sne.

• #4   18. dec 2010 jaa det var det jeg tænkte, at der er større chance for kolik når der ikke er vand.. smiley har desværre ikke vand på mit opstaldningssteds fold... smiley

• #5   18. dec 2010 Ja, self. har jeg da det! Min hest skal altid have adgang til vand. Jeg har fixet mit eget system sammen, og det virker helt perfekt.

• #7   18. dec 2010 Nogle rider da 3-4 timer, ( på tur ) i den tid er det da lidt svært at tilbyde den vand?

• #8   18. dec 2010 Ja vi fylder gerne op flere gange om dagen, de får varmt vand, da der er is i vores balje derude, for at se om vi ikke kan smelte det en smule . smiley

• #10   18. dec 2010 Nej mine er kun ude i 2-3 timer om dagen smiley

• #12   18. dec 2010 Jeg er så heldig at der løber en kilde 2 steder fra på vores mark, så det med vand på folden er rimeligt let her ;-).

• #13   18. dec 2010 Melisa M Har nu en pointe i det hun skriver......Hvor mange af jej har vand med på en halvanden times tur?
    Min er kun på fold i ca to-tre timer og nej, der har han ikke vand på folden. Tror nok lige han klarer den. Lige så snart det ikke fryser får han det selvfølgelig igen.

• #15   18. dec 2010 Om sommeren har vores self min ikke her om vinteren

• #17   18. dec 2010 selvfølgelig giver man da sine heste vand på folden hvis de går ude det meste af dagen?!

Hvis ikke man gør er man efter min mening ikke særlig smart. mange smider jo tørt hø osv ud her om vinteren når foldene og græsset er dækket af sne, og hø er tørt for en hest at spise i forhold til saftigt græs....det er simpelthen dyreplageri ikke at give heste vand hvis de er ude i længere tid!

• #19   18. dec 2010 Min har vand på folden og hun står ude døgnets 24 timer smiley

Men det med det fryser skal jeg ikk tænke på det går dem der ejer det smiley

KH Hremsa & Caroline

• #20   18. dec 2010 Vores heste har vand på folden - men Ja heste MÅ gerne stå på fold i op til 4 timer uden vand - men det skal der da være en rigtig god grund til ..... ?...!......Kolik kan jo opstå.....

Man kan hælde en smule olie i vandet så er det i hvertfald længere tid om at fryse....og så er en plastik fodbold også rigtig god i spanden til at forsinke frysning lidt smiley

Er der nogen som har prøvet med lidt salt i vandet ??

Julehilsner
    Jannie

• #23   18. dec 2010 Der hvor jeg har min hest stående, er de ude ca. 8 timer om dagen, og desværre uden vand:-( jeg er meget ked af der ikke er vand, synes bestemt ikke en hest bør gå så længe ude uden vand. Men lige det punkt tror jeg ikke jeg er enig med stalden i... Så hvad gør i for at holde vandet frostfri?? vil gerne give min hest vand.. Vi har badekar, men det bundfryser og er ikke til at slå ud.. Kan man isolere karene eller noget??

• #24   18. dec 2010 ja det har jeg?? Nok også derfor jeg gerne modtager gode råd.. synes måske det er lidt voldsomt at flytte hesten. bare fordi de andre ikke ser det så vigtigt at hestene får vand på folden.. hvis jeg selv kan gøre noget ved det.. Har bare ikke fundet en "frostfri" mulighed, og fylde flere gange om dagen har jeg ganske enkelt ikke mulighed for.. Så derfor modtages gode råd også...

• #26   18. dec 2010 Det er da fint.. Men jeg ønsker ikke at flytte min hest 7 gange, så synes jeg dog alligevel det er bedre at jeg selv finder ud af noget med vand på folden, når det er det eneste problem.. Når hesten ellers stortrives, ser jeg ingen grund til at flytte den. Så finder jeg nok ud af et andet sted, hvad jeg gør med vandet:-) Hesten har jo ikke virket dehydreret, sløj el. noget, men jeg ønsker blot den kan få vand oftere end den gør pt.

• #27   19. dec 2010 Heste tager ikke skade af salt og kan jo godt lide det smiley

Vores store spand med sliksten på folden er til tider også fuld af vand.....og det drikker hestene altså med velbehag - også selvom der naturligvis er friskt og frostfrit vand ved siden af....og de har alle sliksten i boksene.

Hvis alternativet er at hestene ikke har noget vand vil jeg forsøge dette
    smiley

Mvh Jannie

• #28   19. dec 2010 Anja og Ida.. tak for forslag jeg muligvis kan bruge:-)

• #29   19. dec 2010 Tusind tak for jeres svar....!!! Ja og min har lige haft et lille kolik tilfælde her for 2 uger siden. Syntes bare det er svært at finde nogle steder i kbh hvor det koster under 2000 hvor det også er med ind og udluk + ridehus.

Jeg hælder også salt i min hest mad, så hun sørger for at få en masse vand.

• #30   19. dec 2010 vores har normaltvis vand på foldene, men da vores slanger til karene ligger nede i jorden er de selvfølgelig frosne lige nu, så vi har besluttet at de kun er ude ca. 4 timer og så kommer de ind igen. Hestene er fordelt på 6 folde lige nu med 1-2 50/60liters spande så det er rimelig meget vi skal løbe frem og tilbage med 5-liters spande hvis vi skulle begynde på det, og derfor tog vi den anden beslutning.

Kommentér på:
vand på folden....

Annonce