{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.629 visninger | Oprettet:

Løsning søges!!!! (Opstaldning) {{forumTopicSubject}}

Hej derude.
Jeg er løbet tør for ideer.
Jeg havde egentlig fundet opstaldning til min kommende hest, men er nået frem til at jeg ikke tror jeg vil trives på stedet (de andre er meget konkurrenceprægede ryttere, og ponyrytterne er forkælede i hoved og r*øv. En af dem er lige begyndt at interessere sig lidt for heste, og fik straks kastet en superpony på M-niveau i hovedet af sine forældre - selv har jeg hang til klassisk dressur, bomløse sadler og bidløs ridning+ hest til højest 20.000).

Jeg har fundet det perfekte sted for mig, og snakket med ejeren, men problemet er, at det ligger 3 km væk.
Dvs. om sommeren er det intet problem at cykle.
Men nu ligger der jo gerne sne og is i 3 måneder om vinteren. Og landevejen, jeg skal cykle af, bliver ikke ryddet. Det er derfor umuligt for mig at cykle. Og jeg kan kun sjældent låne bilen.
Jeg har ikke råd til selv at købe en lille bil, selvom alle mine problemer så ville være løst.
Jeg kunne vælge at gå, men det er 40 minutter hver vej. Det synes jeg er lidt urealistisk at bruge 80 minutter på transport hver dag.
Jeg kan også gå 2 km op til et bustoppested, og tage bussen et par minutter, hvorefter jeg skal ud at gå igen. Det hjælper ikke det store.
Der er INGEN andre opstaldningsmuligheder i nærheden, hvis jeg vil have ridehus og nogenlunde fair pris. Og jeg SKAL have ridehus, gider ikke at jeg ikke kan ride i 3 måneder.

Hvad er løsningen på det her? Hvad gør I andre? Der må være en løsning, det er der altid!!! Men er bange for jeg ikke kan finde den i dette tilfælde smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsning søges!!!! (Opstaldning)
  • #1   19. dec 2010 jeg har lidt over 2 km ud til vores hest,og der ligger ren is og nu med sne over,har gået derud hverdag indtil is gjorde det umuligt at ride.det tager kun 20 min hver vej

  • #2   19. dec 2010
    Jeg går 3 km. til og fra job hver dag med sne op til knæene. smiley
    Det tager mig ½ time hver vej, så det er slet ikke så galt.
    Giver masser af tid til at tankerne kan flyve frit, nyder naturen iført sne, roen der er... smiley
    Så mon ikke du kan overkomme det når der ligger sne/is?


  • #3   19. dec 2010 Jeg har opstaldet mine laaaangt væk, den store skulle egentlig ha været tættere på da han blev sendt i tilridning, men så blev der noget bøvl med tilrideren og han blev sent i tilridning nede hvor den lille står..

    Den lille står der fordi hun ikke kan bruges og hun hgger sig rigtig meget det, go så er det dejligt billigt smiley

    1450 for 2 heste inkl. foder osv (uden dyrlgæe og smed) og med tilridnign af den store smiley

    Ulempen er jeg ikke ser dem så tit


  • #4   19. dec 2010 min står opstaldet 9 km væk og det er på scooter eller staldejer henter og bringer, og det er ud af små veje dvs der ikke kommer nogen saltvogn.

  • #5   19. dec 2010 Køb en ATV der er godkendt til vejbrug smiley

  • #6   19. dec 2010 Jeg kan overhovedet ikke se hvad dit problem er.

    Jeg ville da elske kun at hve 3 km til mine heste. Cykle om sommeren og hvis der så ligger for meget sne i perioder, ja så er det sgu da nemt at gå. Herregud, sådan en lille gåtur.

    Er MEGET tæt på at sige det er dig selv dr er forkælet hvis du synes 40 min hver vej er for langt. Da jeg fik min havde jeg 45 min hver vej på cykel - i godt vejr. Kunne jo tage det dobbelte når der var sne. Og jeg SKULLE komme HVER dag.


  • #7   19. dec 2010 Hvad med at købe en billig scooter/knallert? :o)

  • #8   19. dec 2010 Luksusproblem smiley Os der bor i storkøbenhavn har ofte enormt langt ud til hestene. Jeg har 1 times transport ud til min hest, 1 ½ fra job smiley

    Jeg ville bare gå hvis jeg var dig. Og herre gud, hesten behøver jo ik blive trænet hver dag i vinterperioden.


  • #9   19. dec 2010 Scooter duer bestemt ikke i sne/is - siger hende der væltede med sin i foråret da der lå en lille smule is i et sving.

  • #10   19. dec 2010 LAN, - okay, havde jeg ikke lige tænkt på, har aldrig selv kørt en... ;o)

  • #11   19. dec 2010 Jeg har 16,5 km ud til min hest har jeg lige undersøgt på google maps. Hvem der dog bare havde 3 km, suk!

  • #12   19. dec 2010 Jeg bruger ca 2,5 timer i alt om dagen på transport til og fra min hest, i tog, metro, bus og ventetid og gåtid.
    Når jeg skal i skole går jeg 1 km til stationen, sidder i toget 15 min og går 2 km igen når jeg er steget af toget.
    Ville ønske der kun var 3 km til min hest. Vi har ingen bil i familien så jeg er indlagt med dum offentlig transport alle steder hen. Om sommeren vælger jeg at droppe bussen når jeg er stået af metroen, og i stedet cykle 5 km.


  • #13   19. dec 2010 Kan du ikk være lige glad med om nogle af de tøser får dyre heste?
    Kan seriøst ikk se dit problem !


  • #14   19. dec 2010 jeg har selv stået et sted hvor de andre var langt mere konkurrencepræget end jeg er..men det var intet problem, de var alle søde alligevel, og nysgerrig på mine lidt mere alternative ideer (akademisk, jordarbejde mm).. så måske du forudser nogle problemer der ikke vil opstå??
    Men vil holde med de andre 3 km er til at overkomme...og måske der byder sig en kørelejlighed af de andre opstaldere? men ellers så må du afsted på langrendsski smiley


  • #15   19. dec 2010 Tusind tak for gode forslag smiley
    Forkælet? Det er jeg ikke. Synes som sagt 3 km er helt OK under normale omstændigheder, men jeg har svært ved at gå på vejen, da den er lidt farlig - mange sving og bakker, bilerne må køre 80, og der er sne langt ud på vejen, så man bliver nødt til at gå nærmest på midten. Det er mest det, der er problemet i at gå. De 3 km er sikkert kort, men det er relativt, da det andet sted ligger 450 meter væk, hvilket selvfølgelig er tillokkende.
    Jeg har dog fundet ud af, at jeg kan reducere tiden jeg går på vejen, til 1,1 km, da jeg kan gå inde i skovkanten smiley
    Det sted der ligger 450 meter væk, skal jeg muge ud i de andres bokse for an lausig løn, for jeg overhovedet har råd til at have hesten stående der - det tager 1 time mindst, så hvorfor ikke bare bruge den time på at gå hen til et bedre sted i stedet? Gik det lige op for mig smiley

    Som sagt, 3 km er ikke langt, det synes jeg ikke. Så det skal I altså ikke beskylde mig for. smiley Det er bare længere end 450 meter, det er et faktum.

    Og jo, i princippet kan jeg sagtens være fuldstændig ligeglad med, hvad de andre mener. Men spørgsmålet er hvor sjovt det ville være. Man skal jo gerne føle sig velkommen og accepteret i stalden, og selvom det ikke er mit problem hvad andre synes, vil jeg ærlig talt ikke bruge mange penge på at stå i en stald, hvor jeg INTET har tilfælles hestemæssigt med de andre.
    Flere af dem i stalden har givet mig forslag til mulige heste - "Den er højt kåret, den bliver fantastisk på banerne, du skal bare slå til og sige du vil have den inden der kommer andre købere..." - De kan ikke se problemet i, at jeg ikke engang har været ude at prøve kræet, for NÅR DEN ER SÅ GOD og kan bringe én mange sejre, skal man da bare købe den.
    Sådan noget har jeg svært ved at relatere til.



  • #16   19. dec 2010 Gitte: Jeg har mødt nogle af de andre, og har forsøgt at fornemme hvad deres holdning er. Snakkede med den ene om klassisk dressur, som jeg sagde jeg syntes var fascinerende, det rynkede hun på næsen af. Hun sagde, at hun ikke fattede hvad meningen med det var, og at det eneste man lærte som klassisk rytter var at sidde pænt på en hest... Det var i hvert fald hvad hun havde set efter at have undervist et par klassiske ryttere, som var gået over til at ride "rigtig" dressur (ja, det kaldte hun det guddødeme' - med tryk på "rigtig" og det hele)

  • #17   19. dec 2010 Det er ikke sjovt at stå et sted hvor man ikke følger sig velkomen, det har jeg prøvet, da jeg stod på en rideskole, derafter har jeg valgt at det gør jeg ALDRIG igen.. aldrig aldrig aldrig..

    Så nu går jeg efter ridecentre og private stalde


  • #18   19. dec 2010 ja ok....der er mange meninger om hvordan man skal ride smiley (vi har heldigvis fundet den rigtige;-) )og det kan godt blive træls at gå i en stald hvor man ikke føler sig velkommen..så følg din mavefornemmelse... og det lader jo også til at du har fundet løsningen..dejligt...

  • #19   19. dec 2010 -Zuper .

    Altså sådan er det jo...

    Hvad hvis du finder ud af, du vil være cirkus klovn og din hest skal være din cirkus hest, det vil de måske rynke på næsen af det nye sted smiley

    Der vil altid være folk der ikke forstår, det må man bare leve med, det er ikke dit job at overbevise dem om, hvad der er er rigtigt for dem, hvis de spørger, kan man snakke og diskutere osv...


  • #20   19. dec 2010 Jeg ville klart vælge det sted du synes om!

    Jeg har været vant til at have helpart 5 minutter fra hvor jeg bor. Der kom jeg i to år, så det at skulle længere væk var helt utænkeligt.

    Så fik jeg part på Amager, og brugte halvanden time på transport = Det var surt! Men satte lidt perspektiv på tingene smiley

    Nu har jeg skullet ud og finde opstaldning til min første egen pony, og var her meget i tvivl.
    Jeg fik tilbud om at stå 5 minutter fra hvor jeg bor, men takkede nej da jeg ikke mente det ville fungere socialt på gården overhovedet.
    Så har jeg kigget på gårde 2-4km væk, og fravalgt dem der var 4km væk da jeg mente det var for langt.
    Men pludselig blev jeg kontaktet af søde Signe (Som har skrevet her i emnet lidt længere oppe), at der var en plads i deres løsdrift. Det er 6km væk her om vinteren, hvor jeg ikke kan cykle på genvejen som sparer mig halvdelen af vejen.
    6km er rigtig surt ja, men tilgengæld så ved jeg at Lille Lyn ikke kunne være kommet noget bedre sted hen overhovedet.


    KORT SAGT:
    Jeg har 6km på cykel hver vej = Det er surt! Men det er det værd, for jeg har det skønt og krikken har det skønt der.
    Så jeg synes du skal vælge det sted du har det bedst, for så er motivationen også langt større til at tage ud til krikken smiley


  • #21   19. dec 2010 MLC: Man kan bruge fornuften og sige, at der vil være større sandsynlighed for at en stald skovtursryttere er mere forstående end en staldfuld ambitiøse dressurryttere, hvoraf flere af dem rider grand prix niveau smiley

  • #22   19. dec 2010 Men ja må også være lidt enig med det Den bidløse Veg skriver smiley

    Har også selv sagt nej til steder, som endda var billigere end der hvor jeg endte, fordi jeg ikke brød mig om dem der ejede stedet, så helt klart at det har betydning smiley


  • #23   19. dec 2010 Liberamus: Hihi, det er det, man bliver forvænt smiley Da jeg havde pony for en del år siden, stod hun tre forskellige steder. Alle omkring 1 km væk. Så er det jo klart at næsten alt andet virker meget langt væk smiley

  • #24   19. dec 2010 -Zuper .

    Jeps I know smiley
    Havde det selv sådan da jeg var yngre, i dag ville jeg nok have nemmere ved at ride sådan et sted smiley
    er blevet mere ligeglad, ved hvad der fungere for min hest og mig...


  • #25   19. dec 2010 MLC: Ja, men gider bare ikke vælge problemerne smiley

  • #26   19. dec 2010 -Zuper .

    Nej det kan jeg godt forstå, men så er der jo heller ikke noget diskutere smiley he he

    Så har du jo fundet ud af, hvor du skal stå smiley
    Jeg havde også valgt det 3km væk smiley


  • #27   19. dec 2010 Hej Zuper

    Hvis der står andre på det sted du godt kan lide kunne du jo evt. finde ud af om der er nogen der ude der kører derud nogenlunde samme tid som dig så du kunne få et lift;)


  • #28   19. dec 2010 3 km.. Det er da et luksus problem:-) de dage hvor vejret er møg elendigt er der jo ikke længere end du kan gå derud.. Det ville for mig da være det mindste problem, hvis ellers alt andet på stedet er perfekt... Kan jo også være der er andre man kan køre sammen med..

Kommentér på:
Løsning søges!!!! (Opstaldning)

Annonce