{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.839 visninger | Oprettet:

Gummi måtter?:) {{forumTopicSubject}}

Hej HG jeg har en hest der står på spåner, men problemet er hun flytter alle spånere ud til siderne så hun ikk står på noget. Det gør ved hende hun utrolig hurtig slider sine sko, og hun et par gange har stået med hævet ben. Så er det jeg har set nogle der lægger en gummi måtte i bunden af boksen, nogle der ved om det vil hjælpe?:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gummi måtter?:)
  • #1   2. jan 2011 Jeg havde samme problem med min. Ligegyldigt hvor mange spåner jeg fyldte i boksen fik han gravet et hul og sled huller på knæene.
    Jeg skiftede til træpiller. De pakker sig bedre, så de ikke kan få gravet huller på samme måde. Måske det også kunne være en løsning for dig?

• #2   2. jan 2011 Min står også på spåner(træpiller). Og jeg haved samme problem som dig. Kiggede også på gummimåtten. Men fik at vide at hvis man ikke fik lavet en god bund, kunne den godt blive glat pga urinen. Jeg valgte derfor at blande ca. 4 sække træpiller a 16 kg sammen med spånerne. Lagde det i midten og bagud. Og stampede hele boksen inden jeg lagde nogle nye spåner på. Der har ikke været en dag siden jeg kom træpiller ind at hesten har stået på gulvet. Hver gang hesten kommer lidt for tæt på bunden har jeg lagt lidt træpiller ind, og spåner oven på.

• #3   2. jan 2011 Gummimåtter er en god aflastninng, bare man husker at den ikke kan erstatte strøelse fuldstændig. -men det lyder det heller ikke til at du vil.

Dog skal du være kritisk i hvad du vælger.

Måtten skal fylde hele boksen, ellers "vandrer" den rundt.
    Den skal være af en god tykkelse på min. 1,7cm. De tynde er kun beregnet til gangarealer og vandspiltov, hvor man ønsker skridsikring.

En anden ting du skal være opmærksom på, er at mange sælger boksmåtter som sådan nogle samlebrikker/puslespilsbrikker.
    De er smarte, men de er ikke specielt gode til bokse, da urinen trænger ned i samlingerne og lægger sig under måtten. Her dannes så en bakterie bombe af en anden verden. Hvilket gør at der skal gøres rent under måtten ofte, med desinficerende midler.
    -Hvilket er ret klamt og ikke særlig godt for helbredet, og ikke noget man har ret meget lyst til at gøre når først man har prøvet det et par gange.
    Derudover er det heller ikke specielt sundt for hesten, da bakterierne kan trænge op igennem måtten igen.

Ved at Aalborg Gummivarefabrik laver nogle gode løsninger, med en fuldmåtte som svejses i sømmene og rundt langs kanten i boksen, så bunden er "forseglet".

Gummimåtter kan være en dyr løsning, men min holdning er at det er bedre at investere i det rigtige første gang, end at risikere en masse døj og evt. en syg hest.

• #4   2. jan 2011 Det er noget vrøvl, at gummimåtterne bliver glatte pga urin. Hvis man køber gummimåtter, som er lavet til hestebokse, så bliver de ikke glatte, da der er små dupper på. Jeg har dem i en af mine bokse pga af en hest, som skraber meget. Gummimåtterne er supergode, da de også isolerer mod det kolde betongulv i vintermånederne. Ingen tvivl om, at vi skal have dem i den anden boks også. Mine står iøvrigt på halmpiller, men det kan stadig godt blive skubbet lidt rundt om natten, og så ender hesten på beton.

• #5   2. jan 2011 Her er der en hjemme side som sælger gummi måtter billigt smiley

(link fjernet)

• #6   3. jan 2011 Tak for hjælpen:)

det skal jo være en måtte hvor man kan tage den op igen, hvis vi en dag skulle flytte:)

• #7   4. feb 2011 Vil lige sige at jeg har mine to hopper stående ved siden af hinanden . den ene med måtter og den anden uden .. Kun fordi jeg fik den anden senere smiley
    Hende med måtterne er simpelthen så let at passe og bruger næsten ingen strøelse mens hende den anden simpelthen sviner og har spåner ude i kanterne istedet for på midten .. Vil SÅ gerne have måtter til hende den anden også for det gør det MEGET nemmere og isolerer MEGET bedre smiley

• #8   4. feb 2011 nikolajs'pige:
    hvir har du købt din henne og hvad kostede den?:D

• #9   4. feb 2011 ergofloor tror jeg det hed og vi gav omkring 2500 for en boks smiley men Vi købte så også til næsten 30 bokse så vi fik rigtig god rabat smiley

Kommentér på:
Gummi måtter?:)

Annonce