2.839 visninger
|
Oprettet:
Gummi måtter?:) {{forumTopicSubject}}
Hej HG jeg har en hest der står på spåner, men problemet er hun flytter alle spånere ud til siderne så hun ikk står på noget. Det gør ved hende hun utrolig hurtig slider sine sko, og hun et par gange har stået med hævet ben. Så er det jeg har set nogle der lægger en gummi måtte i bunden af boksen, nogle der ved om det vil hjælpe?:)
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.226
Jeg skiftede til træpiller. De pakker sig bedre, så de ikke kan få gravet huller på samme måde. Måske det også kunne være en løsning for dig?
jun 2010
Følger: 7 Følgere: 9 Emner: 16 Svar: 78
dec 2004
Følger: 49 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 394
Dog skal du være kritisk i hvad du vælger.
Måtten skal fylde hele boksen, ellers "vandrer" den rundt.
Den skal være af en god tykkelse på min. 1,7cm. De tynde er kun beregnet til gangarealer og vandspiltov, hvor man ønsker skridsikring.
En anden ting du skal være opmærksom på, er at mange sælger boksmåtter som sådan nogle samlebrikker/puslespilsbrikker.
De er smarte, men de er ikke specielt gode til bokse, da urinen trænger ned i samlingerne og lægger sig under måtten. Her dannes så en bakterie bombe af en anden verden. Hvilket gør at der skal gøres rent under måtten ofte, med desinficerende midler.
-Hvilket er ret klamt og ikke særlig godt for helbredet, og ikke noget man har ret meget lyst til at gøre når først man har prøvet det et par gange.
Derudover er det heller ikke specielt sundt for hesten, da bakterierne kan trænge op igennem måtten igen.
Ved at Aalborg Gummivarefabrik laver nogle gode løsninger, med en fuldmåtte som svejses i sømmene og rundt langs kanten i boksen, så bunden er "forseglet".
Gummimåtter kan være en dyr løsning, men min holdning er at det er bedre at investere i det rigtige første gang, end at risikere en masse døj og evt. en syg hest.
apr 2009
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 5 Emner: 5 Svar: 361
jan 2009
Følger: 59 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 202
(link fjernet)
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 227
det skal jo være en måtte hvor man kan tage den op igen, hvis vi en dag skulle flytte:)
dec 2007
Følger: 107 Følgere: 103 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 6
Hende med måtterne er simpelthen så let at passe og bruger næsten ingen strøelse mens hende den anden simpelthen sviner og har spåner ude i kanterne istedet for på midten .. Vil SÅ gerne have måtter til hende den anden også for det gør det MEGET nemmere og isolerer MEGET bedre
apr 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 227
hvir har du købt din henne og hvad kostede den?:D
dec 2007
Følger: 107 Følgere: 103 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 6
Gummi måtter?:)