{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.737 visninger | Oprettet:

Chok - Brækket ben ): ! {{forumTopicSubject}}

Bliver lige nødt til at dele det her med nogle hestefolk! smiley

I søndags var min mor ude at ride vores hest, Mirell, som vi har haft i 2 måneder nu efter Tequila blev aflivet..
Hun var fint rengående, og der var intet søndag aften.
Mandag var der for meget is til, at hun kunne komme på mark og derfor stod hun inde hele dagen, indtil jeg tog ud for at ride hende om aftnen, hvor hun har urentgående..
Jeg kunne selv mræke den var helt gal og stoppede straks ridningen..
Min underviser insisterede på, at hesten bare var stiv, og at hun absolut ikk var halt! Men jeg var stædig, og helt sikker - hun var halt.
Vi ringede til dyrlægen, og vi troede hun havde fået en forstrækning.. VI blev bedt om at trække hende 20-30 minutter dagligt..
Efter 10 minutters trækning første dag kunne jeg nærmest ikke få hende til at følge med, og hun hang med hovedet og lignede en, der havde meget ondt, så jeg stoppede.
Vi ringede igen til dyrlægen, der bad os trække 5-10 minutter i et par dage, og så ringe igen, hvis den klik lyd det var begyndt at sige i den ene side ikke var væk..

Vi ringede til dyrlægen igen, som kom ud til os igår..
Vi troede hun havde forstrukket en muskel eller måske havde noget i skulderen, der sad forkert..

Men pludselig fredag var hendes ben hævet op (det var det ikke rigtigt de andre dage..) og dyrlægen undersøger hende og siger "Jeg er nervøs for, om hun har et brud i benet.. jeg tror hun har brækket griffelbenet!"
og så blev vi sendt på højgaard.
I et hast måtte vi ringe rundt til alle vi kendte for til sidst at finde nogle, der ville låne os en trailer osv. så vi kunne komme afsted..

Vi kommer op på højgaard, får hende røntgenfotograferet og scannet og får svaret:
Hun har brækket griffelbenet, og gaffelbåndet er også beskadiget ldit og fortykket..

Nu venter der boksro i mindst 6 uger, og om 3 uger skal hun på højgaard igen, hvor de så vil vurdere hvordan det heler, og om hun skal opereres. Desværre sidder bruddet et ufatteligt dårligt sted mht. operation, så det vil blive meget, meget kompliceret, hvis hun skal opereres.. ): !

Det var vildt.. Vi troede hun "bare" havde forstrukket noget, eller noget havde sat sig forkert eller lignende - og så kommer vi ud til en hest med et hævet ben (de siger det er helt normalt, når de brækker griffelbenet, at de først hæver efter 5-7 dage..) og det viser sig at hun fandme både har brækket benet og beskadiget gaffelbåndet..

Så pas på jeres heste mens i har dem - Mirell brækkede benet i sin boks!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chok - Brækket ben ): !
Kommentér på:
Chok - Brækket ben ): !

Annonce