{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
459 visninger | Oprettet:

bidder mig når han får godbid? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Når jeg giver min ellers dejlige hest en lille godbid kan han finde på at "tage hele hånden med" Altså når han skal tage godbiden, bider han faktisk mig i hånden!! Og det gør ret så avvv!!
Men så tænkte jeg om der var nogen der ved hvordan jeg kan lære ham at tage den forsigtigt, så det ikke går ud over mine fingrer og min hånd..? (-:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bidder mig når han får godbid?
  • #1   10. jan 2011 mit låneføl gjorde det samme, fandt ud af at "fjerne" godbidderne - han blev for utålmodig og tog godbidderne for givet

mundtlig ros og at "ae" hesten, så slipepr du for det problem

• #2   10. jan 2011 en hest har ikke behov for godbidder, ros og klap er rigeligt, laudino for godbidder når vi hygger på staldgangen eller lign..

• #3   10. jan 2011 Jeg hørt engang en snakke om at bruge en lille smule foder? For så kan hesten ikke være så ivrig, og bliver dermed nødt til at tage foderet med læberne.

• #4   10. jan 2011
    Han bliver madagressiv smiley
    Det bliver nogle heste og for dem er det bedst at træne dem uden godbidder med mindre man selv kan finde ud af at fjerne deres agressivitet.

Om han så vil gøre nogle ting uden at få godbidder er noget andet.

• #5   10. jan 2011 har samme problem med min haffer. stoppede bare med at bruge godbidder og når hesten først opfatter ord og ae som ros er det lige så godt som godbidder (:

• #6   10. jan 2011 Altså min afdøde pony gjorde det på et tidspunkt, og jeg lærte hurtigt hvordan jeg kunne se hvordan han ville tage godbidden, lige han rørte min hånd.

Jeg gjorde så det, at hver gang jeg lagde mærke til at han ville gøre det, så tog jeg min hånd væk, så han ikke fik godbidden, og tilbage igen. Ville han gøre det igen, træk jeg igen min hånd væk, og tilbage igen, indtil han forsigtig brugte mulen.

Det tog ham ikke mange dage, før han fandt ud af, at han får godbidden når han gør det pænt, så det gjorde han jo fremover, så han ikke skulle vente, men kunne tage den med det samme. smiley

• #7   10. jan 2011 Ville gøre det samme som overstående, det er vel det samme som en grådig hund - tag hånden væk hvis han er for voldsom og så lær ham det stille og roligt, ellers træn uden godbidder ;O)

• #8   10. jan 2011 Godbidder er en dårlig ide, læg et par i krybben til hesten når du er færdig med
    Træning og kun efter træning

• #9   10. jan 2011 lad være at give godbidder, smid dem i krybben.

at vise den noget og så fjerne det igen mener jeg ikke er en god træning, fo så "snyder" du den for det gode.

• #10   10. jan 2011 Under træning syntes jeg heller ikke det er en god ide at tage fra og give. men hvis hesten står på folden, i sin boks eller på gangen kan du træne det. På grådige hunde virker det, efter min erfaring, men man kan jo sagtens træne uden godbidder ;O)

• #11   10. jan 2011 Tak for svarene (-:
    Han plejer bare at få et par når jeg henter ham ind eller vi hygger i boksen eller på stald gangen, men det bare ikke så hyggeligt mere hvis han bider mig i fingeren ! :S

Kommentér på:
bidder mig når han får godbid?

Annonce