{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.645 visninger | Oprettet:

Part til "anderledes" hest {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der har svært ved at finde en part? Jeg har haft en del henvendelser og et par stykker ude at prøve ham, men de giver ofte op fordi han er anderledes at ride end en "normal" hest. Jeg synes bare det er mærkeligt folk tror de bare kan ride hesten 100% første gang, og ikke en gang vil give det lidt tid. Jeg ved godt han rides anderledes fordi han går uden bid og rides meget fra sædet, men det har jeg forberedt dem på. Jeg har haft nogen ude som bagefter sagde de ikke ville ride uden bid, det er da en dum undskyldning smiley nå men andre der har prøvet noget af det samme?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Part til "anderledes" hest
  • #1   11. jan 2011 Det er super svært at finde part og synes jeg det har været længe.
    Og så vil mange jo helst ikke skulle betale noget som helst for det...

• #2   11. jan 2011 Har faktisk ikke opdaget at prisen er et problem. Men ja der er mange der mener parter burde være gratis, men det er nok en anden diskussion smiley

• #3   11. jan 2011 Ja og så synes jeg egentlig også det er svært at finde kvalificerede og modne ryttere...

• #4   11. jan 2011 Dem jeg har haft ude har været gode nok ryttere, men fordi de ikke skal ride som de plejer, bliver de usikre og takker nej. Det skal lige siges min hest er ualmindelig sød og går ret godt når man lærer ham at kende, så det er ikke fordi han er ond eller noget smiley

• #5   11. jan 2011 Ej, jeg vil elske at ride uden bid, min første "rigtige" part (privat) var uden bid, og havde aldrig hørt om det dengang, men er nu lige stoppet, hvor søger du part henne? bord i østjylland ved Odder? smiley

• #6   11. jan 2011 Nå øv, kan se det er i storkøbenhavn :(( vil ellers rigtig gerne ha en part som er bidløs smiley

• #7   11. jan 2011 Det er bare så træls, har prøvet lidt a la det samme. Har søgt part på min vallak, og der sprang folk fra fordi at man skal lære ham at kende før man må sætte sig på ryggen af ham. Men når de vælger ham fra af den grund er de heller ikke de rigtige, så fokusere de tydeligvis lidt mere på ridning end på hesten smiley Og så er en sprunget fra fordi hun ikke kunne ride dressur og spring (men hvorfor så henvende sig på en hygge/turpart?!)

• #8   11. jan 2011 Han står i København desværre smiley

• #9   11. jan 2011 Kan fortælle dig at det ikke er lettere at finde nogen i Århus smiley
    Min første (og rigtig gode part) stoppede da der kom sne og har søgt siden uden større held..
    Godt nok er Anton bidløs og kun igang med tilridning men tilgengæld er det gratis så jeg synes det er helt rimeligt.. men åbenbart ikke nok

• #10   11. jan 2011 Tangie: ja præcis. Forstår ikke hvorfor man henvender sig hvis man ønsker noget andet. Og forstår heller ikke at man ikke vil bruge lidt tid på at lære den at kende. Det gjorde jeg da dengang jeg red partheste.

• #11   11. jan 2011 Min koster så 600 om måneden, men der er også alt på stedet og han kan både ride bane, tur og spring. Betaler så også 3350 om måneden for opstaldning. Men folk lyder ikke til at prisen skræmmer dem.

• #12   11. jan 2011 Jeg tror det kommer meget an på hvor meget "arbejde" personen gider lægge i det, jeg selv knoklede i de 2,5 år jeg passede "min" sidste hest for at få det til at fungere, til gengæld fik vi også et fantastisk forhold, og hvis jeg havde måttet købe ham havde jeg gjort det på trods af at han er så speciel og fx ikke kan rides på tur med visse heste. Han har også haft rigtig rigtig mange passere i sit liv fordi de fleste vil have en parts-hest de bare kan sætte sig op på og hu-hej det går med det samme. Jeg tror det eneste man kan gøre er at beskrive hesten så godt som muligt og lægge klart at at passeren skal være villig til at tilpasse sig hestens ridestil, til gengæld får de et rigtig givende forhold til hesten. Held og lykke smiley

• #13   11. jan 2011 Miza: jeg har også nogle veninder der hjælper mig med ham en gang imellem, men ville gerne have en fast part til ham.
    Jette: jeg forklare dem også meget hvordan han er, det tager måske en måned lige at lære at ride ham, da han kan mærke alt hvad man gør og reagere på det. Der er også en der gerne ville have part, men synes ikke de passede sammen, så måtte sige nej til hende, hellere ingen part end en der ikke passer til ham smiley havde en ude i dag der passede godt til ham, men er meget i tvivl om hun syntes om ham, nu må jeg se.. Men tak.

• #14   11. jan 2011 Altså jeg har det sådan at min selvtillid ang. min ridning ikke er i top, og hvis jeg rider en hest som prøve og det virkelig bare kikser, elelr hesten bare ikke går godt, kan jeg godt blive nervøs for ejerens reaktion, og sådan tror jeg mange har det.. men jeg ville klart spørge ejer om jeg måtte prøve igen hvis det failede, ellers kommer man jo aldrig videre ;b hesten skal lige vænne sig til en xD

- Ærgeligt han står på Amarger! (;

• #15   11. jan 2011 Normalt fortæller jeg dem at de ikke skal bekymre sig om hvordan han går med hovedet, for det kommer smiley
    Hvor søger du da part henne? smiley

• #16   11. jan 2011 Altså jeg har jo en slags part pt, det er bare meget langt væk.. jeg bor i hundige, så i greve, solrød, tune, kalslunde og omegn.. (:

• #17   11. jan 2011 Altså i skal også huske på jer heste ejere, os der søger part vil ikke ha det koster så meget fordi man ikke har råd, det er jo også derfor vi ikke har vores egen smiley altså jegmå ikke få en part der koster mere end 400 kr om måneder smiley

• #18   11. jan 2011 laura: Det er da en helt fair pris med de udgifter du har på din hest og især også når der er så mange muligheder. Jeg har også fået beskeder om at 2-300 kr var for dyrt og at det burde være gratis når det bare er en travhest og man kun må ride tur.
    Men jeg har altså også udgifter i forbindelse med mine heste. Det er ikke helt billigt, men det tror jeg ikke altid lige man tænker over når man søger part og måske aldrig selv har haft en hest

• #19   11. jan 2011 Mia: det er klart smiley men så kan man henvende sig på de billige parter jo smiley

• #20   11. jan 2011 Cecilie: nå okay, ja så er smager lidt langt smiley
    Mia: du siger jo lige netop selv at det koster meget at have hest, så derfor synes jeg kun det er fair at parten betaler lidt. Bruger 4200 om måneden i faste udgifter for hesten, så synes at det er en okay pris at parten betaler 600 om måneden. Men hvis det nu kun koster 1000 at have hesten, synes jeg ikke man kan tage 600 for en part smiley

• #21   11. jan 2011 Ja jeg skriver heller ikke til dem der koster over 400 men kan god spørge om de er villig til at gå ned i prisen,og hvis de så siger nej, jamen så forstår jeg dem godt, for det er jo ikke ligefrem billigt at have sin egen hest smiley

• #22   11. jan 2011 Ja desværre (:

Men måske så skal du opmuntre parten lidt ved fx. at sige "Aj det gik jo rigtig godt, og resten kommer med tiden når i kender hinanden" det syntes jeg ihverfaldet er rart at få afhvide x)

- Held og lykke! (:

• #23   11. jan 2011 Tangie: synes også det er en rimelig pris jeg tager. En på gården forlanger 1400 for en part, hvor parten rider 3-4 gange om ugen, det synes jeg er lidt dyrt.

• #24   11. jan 2011 Cecilie: tak. Jeg fortæller dem også hvordan jeg synes de red ham osv, og at han bliver nemmere med tiden.

• #25   11. jan 2011 Laura det er jo ikke partens skyld at du giver så meget for udgifter, os uden hest søger parter som ikke er dyre, fordi vi ikke må eller har råd til vores egen hest, men jer med heste i har jo råd eller fået lov så i kan jo godt betale for det, det kommer til at koste. Så det skal jo ikke gå ud over os som ikke har råd, for i har jo taget valget at købe en hest hvor vi så ikke må så vi søger parter og vi hjælper faktisk jer med at passe den fordi i ikke har tid så må i jo bare søge en part til den pris de må bruge for får ellers kan i jo ligeså godt lade vær med at søge part smiley sry hvis der er mange stavefejl er på min iPod smiley

• #26   11. jan 2011 sq fair at betale for hvad man låbner for !. det er en mulighed for jer der ikke selv at have hest, det er jo 100 gange billiger.
    Nå men ja det er sq svært at finde nogen. og ja mange forventer bare en hest de kan side sig op på, ride, og så tage hjem,

• #27   11. jan 2011 Det kommer jo også an på om folk synes de passer sammen med hesten, selvom det selvfølgelig kan være svært at bedømme ved blot at ride den en gang..
    Jeg synes derimod også det er rigtig svært at finde en hest/pony at få part på.. for mig er det afstanden der tit afgør om det er en mulighed eller ej smiley

• #28   11. jan 2011 RIP marquis det kan du altså ikke være helt bekendt at sige, for fx jeg hjælper til i stalden som er at fodre, muge ud, blande foder, lukke ind, og give wrap også behandlet vi også jeres heste som var det vores egne OG vi hygger med dem!! Men ja i har jo selv valget at få jeres egen hest som er dyrt men da vi ikke har råd eller må er vi jo nød til det! Ellers må du jo bare lade vær med at søge part smiley

• #29   11. jan 2011 Mia: det handler jo om at prioritere. Specielt her i København hvor min står, får man det kun billigere hvis den står i selvpasser, løsdrift eller et sted uden ridehus. Plus forsikring og smed også løber op. Mener ikke parten skal betale halvdelen af hesten, men synes det er fair den betaler noget, når prisen stiger, stiger kvaliteten af stedet også, og det får parten jo også glæde af.

• #30   11. jan 2011 Jaja jeg siger heller ikke at i ikke må have en høj pris, men siger bare i ikke rigtig kan brokke jer smiley da vi har en grund - vi må ikke for vores forældre smiley

• #31   11. jan 2011 Personligt ville det glæde mig at finde en hest man kunne ride uden bid, og derved lære en hel ny side af hesten. personligt har jeg aldrig prøvet det men jeg ville rigtig gerne prøve at begive mig ud i det.

Men jeg kan godt forstå du synes det er irriterende folk bare melder fra uden de måske rigtig har givet det en chance, men derimod kan du måske også være heldig at finde den HELT rette der bliver ved med at kæmpe - frem for de andre der bare giver op.

• #32   11. jan 2011 Nogen er jo også voksne smiley men der er ikke nogen der har brokket sig over prisen.

• #33   11. jan 2011 Jeg bliver også ved med at lede til jeg har fundet en der passer til ham. Det kunne være rart med en der kunne få lige så meget glæde af ham som jeg har haft og har.

• #34   11. jan 2011 Ja det kan jeg godt forstå. jeg ønsker dig i hvert fald al held og lykke smiley

• #35   11. jan 2011 Tak.

• #38   12. jan 2011 SAR: Det var da rart.
    Sofie: Tak. Rider du egentlig stadig? smiley

• #40   12. jan 2011 Nete:
    Nu var det ikke en diskussion om om det er fair at tage penge fo en part, da jeg synes det er fair, og har altid selv betalt for en part. Hvis man får lov til at gøre alle ting der høre til at have hest, synes jeg også penge er en del af det. Jeg kunne godt lade ham stå to dage om ugen, da der intet staldarbejde er, men synes en anden skal have muligheden for at lære sådan en sød hest at kende og som sagt har jeg ikke oplevet nogen klage over prisen for ham.

• #42   12. jan 2011 Det kan da godt være nogen vælger ham fra pga det, men så er de ikke nogen jeg søger. Jeg får en del henvendelser, så det er ikke det der er problemet, problemet er at han er for anderledes. Jeg kan godt leve uden en part, så hvis jeg skulle vælge mellem ingen part og en der ikke kunne betale, ville jeg vælge ingen, med mindre den der ikke kunne betale kunne lære ham og mig noget.

• #44   12. jan 2011 Hvis folk er meget interesseret kan de jo spørge om prisen er fast, har skrevet i min annonce at den kan forhandles, plus jeg kigger selv på annoncer med folk der søger part for at se om nogen passer til beskrivelsen selvom deres budget er lavere.

• #45   18. maj 2012 Nogle af jer der stadig søger part?;)

• #46   18. maj 2012 Parten gør ejer en tjeneste og ejer gør part en tjeneste - end of story..

Prisen er mere end fair, når dine omkostninger er så høje. Jeg giver selv 800 for part smiley
    Og jeg valgte da netop min part fordi han er bidløs smiley Det ville jeg gerne prøve og han er en skøn hest, så jeg er rigtig glad! Det er svært at gå fra at have holdt pause/have reddet rideskole ridning og så til at kunne mestre at ride en ukendt privathest der går bidløst.. De må da være indstillede på at det tager noget tid smiley

Held og lykke med at finde den rigtige part!

• #47   19. maj 2012 Lang tid siden tråden er oprettet smiley
    Men jeg har fundet en sød part efter jeg flyttede min hest.
    Min opstaldning inkl foder lyder nu på 2400 eller 1900 om lidt når han kommer ned i deres løsdrift. Min part giver nu 400 om måneden.
    Men hun passer rigtig godt til ham, og han er rigtig sød ved hende.

• #48   20. maj 2012 Okay smiley

Kommentér på:
Part til "anderledes" hest

Annonce