{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

Købe hest ubeset (: {{forumTopicSubject}}

Hey HG (:

Hvad er jeres menning til at atge chancen og købe ubeset hest? altså vi solgte vores pony til nogle fatastisk mennesker i Ikast og der var jeg oppe i en uge her i sommers med min søsters nye pony, og de havde en fin palomino vallak, ham lagde jeg ikke mere mærke til, så ham blive redet en gang og skridtede en lille tur på ham. så her i november så jeg han var til salg, og jeg slog til med det samme og bad dem komme med ham.
ved nærmere efter tanke var det jo faktisk meget vovet, da jeg ingen ide havde om hvordan han var og om vi ville passe sammen.

MEN jeg fortryder ikke ét sekundt at jueg har købt ham. det har bare været kærlighed ved første blik. (:

Hvordan er jeres erfaringer? smiley

-Jeanette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe hest ubeset (:
  • #1   15. jan 2011 uha det kan være en "farlig" en den der... men jeg har også gjort det og gør det sku nok igen

• #2   15. jan 2011 Jeg synes det er dumt!

Men her kommer dobbelmoralen så ind, for min lille Masca er et sådan køb smiley Og jeg fortryder det heller ikke et sekund, men jeg vil fraråde at gøre det.

Jeg fik af vide, at jeg fik en "vare", men fik en anden. Ligesom hvis du var blevet solgt en burger, men fik en pizza.

• #3   15. jan 2011 Jeg kunne sagtens finde på at gøre det, hvis jeg var helt sikker på at jeg har økonomien til eventuelle store dyrelægeregninger smiley
    Men jeg er heller ikke interesseret i en hest til seriøs ridning, så jeg ville fint acceptere en der grundet skader ikke kan rides.

• #4   15. jan 2011 jeg tager altid ud og kigger på hesten inden jeg køber den. og helst 3-4 gange for og se om kemien virkelig er der:)

jeg tør ikke købe hest uden den er set, så står man der med en hest, og det er ikke altid, sælger fortæller alt om hesten smiley

• #5   15. jan 2011 Jeg tror nok heller ikke jeg kunne finde på det igen. men på den anden side, så har jeg været SÅ kanon heldig at jeg valgte lige netop Bazar, han er bare alt hvad jeg har drømt om + han er ikke redet specielt meget så der er mulighed for selv at ride ham op (: det kan jeg godt lide (:

• #6   15. jan 2011 både snøvs og rowan er købt ubeset og champion er bytte uden jeg så ham først og jeg gør det gerne igen for det er de bedste heste jeg har haft

• #7   15. jan 2011 Det var ikke noget jeg selv ville vove mig ud i, men man kan da sikkert godt være heldig at finde den rette hest uden at prøve den først. Men der er bare en kæmpe risiko.
    Personligt prøver jeg altid hestene gerne 2-3 gange før vi beslutter os for endeligt køb. Dog har vi enkelte gange været så sikre, at vi har sagt ja allerede første gang vi så hesten.

• #9   15. jan 2011 Har gjort det 2 gange.. og ville ikke være bange for at gøre det igen smiley

Den første var en ung islænder på 4 år ( ikke tilredet ) Det viste sig så senere hen at vores kemi ikke var helt på plads, så han blev solg til en veninde der har meget glæde af ham og han bor stadig her smiley
    Den anden, er min 2 års hoppeplag.. Hun er vidunderlig og skal ingen steder smiley Fantastisk lille hest.

Men det kommer selvfølgelig også an på hvad man forventer af sin kommende hest`s kunnen, rent ridemæssigt. Min ridehoppe var jeg oppe at prøve inden køb og hun var/er perfekt smiley

• #11   15. jan 2011 Jeg synes personligt, at en hest jo er en ven for livet, så synes ALTID det er værd at ofre tid og penge, på at tage ud og finde den rigtige hest, ville ikke købe ubeset , dog med undtagelse af hvis det kun var for at redde en misrøgtet hest, så måtte det koste hvad sådan noget nu risikere at koste at købe den ubestet.

• #12   15. jan 2011 Tror ikke jeg ville turde gøre det, men synes det er fint hvis det virker for nogle. smiley

• #13   15. jan 2011 Jeg har købt Tallulah ubeset, og har ikke fortrudt smiley

• #14   15. jan 2011 Casopranos mor købte vi ubeset, som hyggehest til min far, mens hun var ifolet.
    Et af de bedste køb vi har gjort. Aldrig mødt rare hest. Desværre fik han andet arbejde, så hun måtte sælges.

• #15   15. jan 2011 Det ville jeg aldrig turde gøre. smiley

• #16   16. jan 2011 Jolly er byttet ubeset. Havde kun set billeder af hende. Det gør jeg dog ikke igen.

MEN jeg har aldrig fortrudt det ét eneste sekund at jeg fik hende. Hun betyder alt for mig, og jeg kunne ikke have fået en bedre ven end hende smiley På trods af hendes gamle skade. Men efter to kiropraktor besøg, fungerer hun nu fuldt ud på hygge plan.

• #17   16. jan 2011 Jeg ville ikke købe en hest ubeset

• #18   16. jan 2011 Jeg så kun billeder af Azurra inden jeg kørte til nordjylland fra fyn for at hente hende. Hun var en rå 1 års plag på det tidspunkt, så havde ikke så mange bekymringer.
    Men jeg kunne jo reelt også bare have været kørt hjem med tom trailer igen hvis hun ikke havde været noget.

Men nej jeg har heller ikke fortrudt. Hun er min lille dukke hest.

• #19   16. jan 2011 Jeg ville godt nok heller ikke turde at købe hest ubeset.. Den skulle tjekkes fra den ene ende til den anden ende.. Og gerne ses og prøves nogle gange før jeg er sikker... Man kan tabe mange penge, på at købe en hest ubeset.. Tænk hvis hesten fejler alverden.. pyha.. Men det kommer jo selvfølgelig også an på, hvad det er man vil bruge hesten til.. Hvis det bare er til hygge.. så kan det vel være hip som hap, om den er tjekket.. Men er det til ridning, så ville jeg ikke turde det..

• #20   16. jan 2011 både alliance og moonjam er købt ubeset og jeg fortryder ikke et sekundt med nogen af dem moonjam er dog solgt videre den dag i dag også¨til en pige der har købt hende ubeset alliance kommer aldrig videre han er min lille baby så ham kun på billeder og lidt video og så var jeg helt solgt han skulle bare hjem det er det bedste jeg nogen siden har gjort han er den perfekte hest for mig

• #21   16. jan 2011 Har aldrig købt en hest fuldstændig ubeset. Men jeg fik Swoop som 1,5 års efter at set ham et par gange som føl. Vidste slet ikke hvad den hest indeholdt dengang, men det sagde bare klik med det samme og ingen forstod helt hvorfor.
    Amêndoa mødte vi på en mark en enkelt gang, hvor hun gik direkte i hjertet på min mor, men vi så mange heste på den tur, og havde et helt andet billed af hende, end da hun kom hjem - heldigvis var hun tusinde gange smukkere og skønnere, da først hun kom hjem. smiley

Men ville aldrig turde, slet ikke nu, hvor jeg skal op i den dyrere kategori af heste - endda sportshingste - så det betyder, at jeg skal heeeelt til Portugal hver gang for at kigge efter drømmehesten.
    Ville så heller -aldrig- sælge min hest ubeset. smiley

• #22   16. jan 2011 Vil lige skrive at jeg tilgengæld aldrig kunne finde på at sælge en hest ubeset medmindre jeg kender personens træningsmetoder osv. :o)

• #24   16. jan 2011 Og selvom man køber ubeset så er det tilladt at sige "nej tak, tag den med igen" hvis den ikke lever op til ens forventninger

• #25   16. jan 2011 Det en vurderings sag.
    Kunne godt finde på det hvis jeg ikke havde mulighed for at rejse til hesten på en dag..

Har selv solgt en hest ubeset med godt resultat. det er lige så vigtigt for sælger at man har det godt med det..

Jeg vil dog aldrig købe en hest ubeset uden en dyrlæge vurdering, hvor jeg selv vælger min dyrlæge!

• #26   16. jan 2011 hmm tror ikke at jeg turde,,tænk hvis kemien ikke var der og man skulle til at sælge igen.. det er alt for hårdt at skille sig af med en hest..så hvis jeg købte ubeset, ville jee nok ende op med en flok foldbumser, da jeg ikke ville nænne at sælge dem igen ha ha ...
    men det er helt ok at andre har nerverne til det...og evt pengepungen...det er jo dyrt at købe og sælge..¨samt hvad der evt måtte være af dyrlægeregninger..
    tror også det afhænger af hvad man er for en rytter..jeg føler mig ikke rutineret til at ride hvad som helst...

• #27   18. jan 2011 jeg kunne godt finde på at købe ubeset..
    men men men jeg kan ikke forstå sælger kan finde på at sælge uden at se hvem de sælger til.. det vil jeg aldrig gør...

• #28   24. jan 2011 Har købt/fået min gamle shetter Saga ubeset smiley havde skrevet med ejer og set lidt billeder, fik min unghest hjem, og havde brug for en til at stå med ham, så mig og min unghests gamle ejer kørte ud og kiggede ham, og han kom med hjem med det samme smiley har aldrig fortrudt det..

Amanda sagde jeg os ja til samme dag jeg var ude og se hende, det samme gjorde jeg med min unghest Anton, og Anton skal aldrig nogle steder smiley

Kommentér på:
Købe hest ubeset (:

Annonce