{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
525 visninger | Oprettet:

scanning.. {{forumTopicSubject}}

hej HG..

jeg står med en pony som har hovsenebens betændelse...

jeg har købt ham med det så var godt klar over han havde det.. smiley

tidligere ejer sagde han havde haft det længe..
jeg har dog aldrig mærket noget af det, hr haft ham snart et år nu, og han har aldrig været halt eller stivbenet...

han har det på forbenene, og går med ringsko...

jeg har læst en masse om det, og er blevet en del klogere, har dog læst mig frem til at hvis hesten har hovsenebens bla bla bla... - så er den stok halt!

min halter jo ikke, og han springer ovenikøbet med stor glæde.. er til daglig dressur pony. (:

mine spørgsmål er så til jer:

1: kan det gå i sig selv igen..
2: SKAL han gå med ringsko
3: har planer om at få ham scannet i forbenene, så jeg ved hvor jeg står, men hvad koster det??

håber i vil hjælpe mig uden at hakke ned på mig.. smiley
på forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  scanning..
  • #1   18. jan 2011 Hovsenebensbetændelse kan desværre ikke gå i sig selv igen, og der er meget stor forskel på de enkelte heste om de er halt og hvor meget de er det. Min egen hest havde det, og der hjalp hverken ringsko eller blokader. Hun havde det igennem to år og til sidst var der desværre ikke mere vi kunne gøre for hende.

Så er der til gengæld en pony jeg kender som har det, og har gået undervisning i en del år, han går med ringsko og er stort set heller aldrig mærket af det, ligesom din.

Men til dine spørgsmål, så vil jeg sige at det aldrig kommer til at gå væk, og jeg ville lade ponyen beholde ringskoene på, bare for en sikkerheds skyld, da det for mange heste hjælper rigtig meget. Ville nok også få ham scannet, for at vide hvor slemt det er. Men min erfaring med lidelsen er desværre, at det kun bliver værre, det er bare et spørgsmål om tid. Men med rigtig beskæring og medicin kan man jo komme langt. Og chancerne for at en hest klarer sig igennem sygdommen er blevet meget større, end den var for fem år siden, hvor min havde det, så håber det bedste for dig og din pony smiley

• #2   18. jan 2011 jamen min har haft det i flere år og har aldrig fået medicin for det...
    så det er det jeg ikek forstår..
    at han er så godt gående når han har haft det længe.. han er 11 nu..
    har haft det i ca 6 år mener jeg tidligere ejer sagde.. og så tænker jeg bare at det da må være blevet værre hvis det er...

jeg vil nemlig have ham scannet for at se hvor slemt det er.. og om der er chance for at hn kan gå uden sko i vinter halv året... smiley

frygter bare at få a vide t han ikke må rides mere.. selvom han ikke har nogle synlige skader, kan der jo være noget I benet...

Kommentér på:
scanning..

Annonce