{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Evig våd fjordhest? Klippe? {{forumTopicSubject}}

Vores gamle hoppe på 26 år kan ikke længere selv regulere sin pelssætning smiley . Hun sætter bare ekstremt meget pels og kan ikke rigtig tabe den igen. Hun er konstant våd i pelsen og sveder når hun står inde hvis hun har gået ude et par timer og kommer ind, og nu hvor temp bare er steget et par grader sveder hun også på fold smiley .

Jeg bør klippe hende helt og smide et regn m/ fleece på hende, da hun sætter ekstrem pels igen med det samme. Vi klippede nemlig jagt klip på hende i oktober. Dette er bare ikke nok, åbenbart.

Men mit problem er at hun jo konstant er våd og MEGET beskidt, så kan ikke klippe hende? Hendes pels er MEGET filtret og er ikke til at strigle hverken ren eller ud, da hendes pels krøller.

Bør jeg vaske hende med varmt vand, så hun er helt ren og derefter tørre hende med uldtæppe også klippe hende, hvis det da er muligt? eller?

Har I erfaringer med sådanne heste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Evig våd fjordhest? Klippe?
  • #1   19. jan 2011 klip hende på halsen der behøver de ikek dækker og en smal stibe hen af maven og rundt om numsen...

• #2   19. jan 2011 tror dit sidste forslag er bedst smiley
    vi havde sidste år, en gammel pony på 36 år, som ikke kunne ordne sin pels selv, og der klippede vi totter af, han gik så med dækken, men der hvor han ikke gjorde, var der totter, men de røg så af.

• #3   19. jan 2011 Hvis du havde læst mit indlæg ville du vide, at det er det vi har gjort før!

Det er ikke nok, det var netop sådan vi har klippet hende de sidste par år. men når hun sveder så meget at hun er våd ovenpå rumpen og hen af ryggen dur det bare ikke længere.

• #4   19. jan 2011 trim hende over det hele så smiley

• #5   19. jan 2011 Jeg ville også klippe hende over alt og så give hende dækken på. Evt. børste hende med en hunde børste til langhåret hunde først og tørre pelsen med opvredet klud, hvor der er lidt babyolie i, det har jeg haft god erfaring med ;o)

Men Jeg ville også overveje en blodprøve for at tjekke vitamin niveau.

• #6   19. jan 2011
    Ville klippe hesten noget mere.
    Fx. klippe bredere på halsen, mere på bringen, en stribe under maven - stadig så den kunne gå uden dækken.
    Også begynde at børste den m. hundestrigle - virker utroligt godt p åbåde Maja & Tulle der ikke selv kan få smidt pelsen hurtigt nok og derfor sveder.

• #7   19. jan 2011 Hun er helt sund og rask, fejler intet udover at alderen der trykker, desværre smiley ..

• #8   19. jan 2011
    Alderen trykker også på Maja ( 30år smiley ) - men kun med manglende tænder der kræver speciel kost og hendes pels der ikke selv kan fælde hurtigt nok = svedig hest.

De skal bare have hjælp. Tulle der også er godt oppe i årene - 20vel? Hun kunne bare slet ikke smide pelsen sidste år så hun blev også klippet og børstet, det hjalp virkelig da den tager ret meget af pelsen.

• #9   19. jan 2011 Okay :o)

Ja, så ville jeg klart sige hundestriglen og så det med at tørrer over med babyolie, så bliver pælsen nemlig mere blød så den ikke er så sej og den tager heller ikke så meget mudder/snavs :o)
    Men jeg ville altså også klippe alle de områder hvor hesten sveder eller fuldt klip og dækken

• #10   19. jan 2011 Ville klart klippe......
    Vil ikke råde til at smøre hende i babyolie, det kan gøre hun sveder endnu mere..... der er noget i olie der stopper porrene til....

• #11   19. jan 2011 Vi har prøvet med hundestriglen, det har været et problem de sidste 5 vintre, men det bliver bare værre og værre smiley .

Både første og anden vinter, blev hun striglet hver eneste dag, netop for at undgå krøller og jord/møg klumper i pelsen. tredje år klippede jeg totterne af hende sidst i på vinteren, fordi hendes pels ikke kunne ånde smiley .

Må indrømme at alderen har taget hende mere og mere med storm her de sidste 5 år smiley

• #12   19. jan 2011
    Har i prøvet at klippe fra starten af ( altså når hun beynder at sætte pels ) eller er det først når hun begynder at svede?

• #13   19. jan 2011 Hun er blevet klippet de sidste to år allerede i sep/okt på hele bringen, halsen, mellem/under forbenene samt den der kant ned langs bagbenet. Simpelhen for at hun kan få luft.

• #14   19. jan 2011 Min part har det lidt på samme måde, han er meget våd og sveder meget hurtigt. Og hans pels er helt krøllet og svær at strigle...:o)

• #15   19. jan 2011 Sascha, gør I noget ved det eller?

• #16   19. jan 2011 Hun er dog altid mere våd om morgenen end om aftenen.

Men problemet er løst, jeg har lige ødelagt et splinternyt skær ved at klippe hende, men NU er hun også bare en super glad hest! smiley
    Endelig kan hun få luft igen, men hun har fået varmeknopper over hele kroppen, så det var virkelig godt hun blev klippet nu.

Kommentér på:
Evig våd fjordhest? Klippe?

Annonce