{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.896 visninger | Oprettet:

part på hest {{forumTopicSubject}}

hjælp mig hg
jeg har lige fået en part til en af mine heste hun er egentlig sød nok men efter hun er begyndt at passe ham er det som om jeg intet har at sige omkring min lille dreng hun vil bestemme alt... han har tidligere været igang med tilridning men efter hun er kommet til er han blevet sat total i stå hun mener ikke at han er klar til at blive tilredet endnu på trods af at han bliver 4 her til april og har haft rytter på ryggen før hun vil bestemme alt omkring hans træning men der har jeg det bare sådan det er jo min hest og havde egentlig håbet på at han skulle ud og starte nogen stævner nu her til maj men det når han ikke vis det skal fortsætte på den måde her..
men hvordan skal jeg få sagt til hende at det altså er mig der bestemmer over ham og han jo er min hest og ikke hendes hjælp mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  part på hest
  • #1   26. jan 2011 det er da bare at sige det til hende.. det er jo DIN hest..

  • #2   26. jan 2011 det er jo nemmere sagt end gjort jeg kender selv følelsen

  • #3   26. jan 2011 Ja det er jo bare at sige det. Det er min hest, jeg bestemmer og kan du ikke lide lugten i bageriet?????


  • #4   26. jan 2011 Det er dig der batemmer over din hest. Bare sig det til hende som det er.
    Hvis du ikke kan lide hende/den måde hun hun træner på. Så er det nok ikke hende der er den rette part til din hest.


  • #5   26. jan 2011 og selvfølgelig bestemmer hun over din hest....hun får jo lov!

  • #6   26. jan 2011 Sig det til hende! Ligeså snart hun begynder på noget så mind hende om at det er din hest! :-).

  • #7   26. jan 2011 Derfor er det godt kjeg har gratis part, for så er det helt og holdent mig der bestemmer. (ved ikke om din er en betalende part)

  • #8   26. jan 2011 nu kender jeg den pågældende sag og det er vist ikke så nemt for hende da hun ikke kan komme ud til hesten hvis hun siger sin part op


  • #9   26. jan 2011 det er gratis part

  • #10   26. jan 2011 Men det skal parten jo heller ikke udnytte. Men nu kender jeg heller ikke parten, måske mener hun at hesten ikke er klar, kunne der være noget om det?

  • #11   26. jan 2011 Lidt underligt at lægge sådan et indlæg ind. Tænk nu hvis din part er på HG og kan læse hvad du skriver om hende. Hun vil nok foretrække at du siger det til hende selv i stedet for hele HG

  • #12   26. jan 2011 Det er lidt lettere sagt end gjort, bare sån' at sige det ligeud.
    hvis det var mig, ville jeg gøre det klart for hende, at du gerne ville have en pige der ville ud og starte nogle stævner på ham.
    Synes det er en underlig holdning at have: At man tror man ejer hesten, når man faktisk kun har part. Og det er da helt sikkert at han snart skal tilrides. Og især, hvis det er en gratis part, burde man da være utrolig taknemlig!
    Held og lykke, det er ikke nemt...Hvis hun ikke er herinde på HG, hvad så med at søge en ny part? Hvis du finder en, kan du jo sparke hende tøsen ud, og så forklar den nye "part", hvad du gerne vil have ud af din hest.
    Men ja, held og lykke smiley


  • #13   26. jan 2011 Æv en træls situation smiley
    Havde I ikke en aftale om hvad planerne var med hesten fra starten?
    Hvis jeg var dig ville jeg prøve at tage en stille og rolig snak med hende og sige at du går med nogle ønsker og tanker om hvad der skal ske med din hest, du vil gerne have ham i tilridning for du synes at han er klar til det og det er jo som sagt din hest og nu har du tager beslutningen om at det er det du gerne vil have skal ske. Hvis hun siger eller gør noget og du ønsker det er noget helt andet der skal ske så sig at du har tænkt dig at ville gøre sådan og sådan med ham og om I ikke kunne finde ud af at samarbejde om det, så han ender med at blive den hest du gerne vil have smiley
    Tror måske lige hun har brug for en reminder om at når man er part på en hest så er det stadig ejers ord som er lov og hun bliver altså nødt til at være med til de ting du sætter i værk, dette betyder jo ikke nødvendigvis at hun ikke får lov at være med til at beslutte noget eller at hun ikke må gøre nogle af de ting hun gerne vil med ham, men det skal jo også gå igennem dig og du skal jo være enig med hende om det hun gør med ham er det rigtige.


Kommentér på:
part på hest

Annonce