{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hø/Wrap + forfangenhed
  • #1   27. jan 2011 wrappen er stærkere og dermed er risikoen for forfangenhed større

  • #2   27. jan 2011 wrap er mindre godt. Har faktisk en pony der lige er blevet forfangen fordi han har fået wrap (har de sidste år været vandt til at få alm. hø, men det har der så heller ikke rigtig været mulighed for at få her hvor han har stået denne vinter).
    Var jeg dig ville jeg nok se om ikke det var muligt at skaffe tørt hø selv, og så undgå wrap, eller så ihvertfald blande det MEGET op med halm.


  • #3   27. jan 2011 Heidi A
    Hvordan kan det være at 2. slet er mildere end 3.slet wrap??


  • #4   27. jan 2011 ..Stjerneponyerne .: Fordi der ikke er nær så meget energi i det far andet slet.
    Alternativt kan man bruge wrap der er slået sent... gerne efter 1. juni.
    Vores wrap blev slået sent sidste år, så der er ikke meget krudt i det. Der er mindre energi i det end der er af hø af god kvalitet smiley


  • #5   27. jan 2011 far=fra smiley

  • #7   27. jan 2011 Din hest har uanset hvilket slet ikke godt af wrap.

    Wrap gærer uanset hvor tørt og hvor lidt energi der er i og så er der restsukker i og wrap er surt, det kan din hests stortarm ikke tåle .

    Denne gæringsproces er den din hest ikke kan tåle.

    Derfor er det meget vigtigt at din hest får tørt ikke wrappet hø


  • #8   27. jan 2011 Hvordan kan man se / føle om der er meget sukker indhold? De siger at det er meget tørt..

  • #9   27. jan 2011 uanset hvor tørt det er , så gærer det da det er pakket ind og det vil sige at din hest ikke kan tåle det.

    Der er altid sukker i wrap og det kan træde frem som små hvide pletter, som mange forveksler med muk, men det er i starten sukkeret der træder frem pga. gæringsprocessen. Men det er ikke altid man kan se det.

    Så hvis du vil din hest det bedste, så sørg for den får Hø.

    en lille historie med på vejen.
    En jeg kender havde en der var forfangen og på smertestillende i 3 mrd.
    hun fortalte stolt at nu havde hun købt wrap hjem til vinteren , jeg spurgte pænt om hun ikke viste at man ikke giver forfangne heste wrap ??
    Hun blev små sur og sagde at nu var det købt og det var meget tørt, tjaa sagde jeg, det er din hest.
    Den blev aflivet 3 mrd senere, men kunne have klaret sig, hvis hun havde hørt efter.

    Ikke at jeg skal bestemme hvad du skal give din hest, bare en advarsel om , hvor meget det betyder , hvis du giver din hest det forkerte.


  • #10   28. jan 2011 Linda T
    Var faktisk ikke klar over at der var så meget sukker i wrap.....ville ønske at jeg havde haft den viden inden min pony blev forfangen her den anden dag :S
    Nu ved jeg da hvad han absolut IKKE skal have i fremtiden....tak for god viden smiley


  • #11   28. jan 2011 Det var så lidt :0)

  • #12   17. maj 2012 Har lige en lille pony som er blevet akut forfangen, er ved at blive behandlet. Vi måtte fjerne wrap, roepiller, hendes mad m.m. Nu får hun græspiller, godkendt af dyrlægen, lucerne, olie og frøgræs, står på halm da anden mulighed ikke er mulig. Hun er lige på smertestillende pulver i fem dage samt boksro. Så må vi se men det var værst i højre forben.

Kommentér på:
Hø/Wrap + forfangenhed

Annonce