{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
941 visninger | Oprettet:

Klapre tænder under ridning? {{forumTopicSubject}}

Ja altså, jeg har lidt et problem med min pony, som klapre tænder under ridning. Han gør det ikke under rideture rundt i byen osv. kun når jeg arbejder med ham. Hvad gør jeg ved det? Og hvad kan årsagen være til at han gør det?
Jeg syntes også han viser tænder, når jeg ser ham i spejlene. Har det noget med det andet at gøre? Er der noget jegb kan gøre ved det?
Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig lidt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klapre tænder under ridning?
  • #1   28. jan 2011 Det er som regel et tegn på smerte.
    MEN: Prøv at se Kavellos profil - han viser også tænder, når vi rider. Tag og kig billederne. Dog er det IKKE smerte, men en dårlig vane (Har både dyrlæge, massør m.m.)

• #2   28. jan 2011 Jeg ville mene at det lyder som smerter eller irritation over ridningen/stres..

• #3   28. jan 2011 Maja: Nu har du kun et enkelt billede hvor den gør det, men lige der får du låst i albuerne og derfor gjort din hånd hård, samtidigt ser det ud som og du tager i tøjlen.. så tænker at når det ikke var smerter om det så måske er irritation hvis du får taget for hårdt eller stress hvis den ikke forstår dit signal ??

• #4   28. jan 2011 Nogle heste svinger med halen når de er koncentreret, så det kan være din klapre med tænderne når den er koncentreret? Eller er det en dårlig vane den har fået?
    Ellers er det som de andre siger smerte?

• #5   28. jan 2011 Prøv at kigge i mine fotoalbums - han gør det altid. (Også når min underviser rider ham) Han smiler nærmest. Har altid gjort det i sine snart 19 år så vidt jeg ved..
    Han klaprer dog ikke tænder, han løfter bare læberne en smule..

• #6   28. jan 2011 Ang det med arme - så er det netop det jeg arbejder på for tiden smiley
    Vi er ikke perfekte - langfra..

• #7   28. jan 2011 Line og Lotte: Heste svinger ikke med halen i koncentration, men fordi de er anspændte og/eller stresset..

Maja: Perfekte er der næppe nogle der er smiley tager jeg fejl når jeg tænker at den rides med "tag og giv efter" for at få hoved på plads ?? når jeg kigger i dine fotoalbums er det tydeligt at den kun gør det når den forsøges samlet, den gør det ikke med lange tøjler og den gør det ikke med bidløs..

• #9   28. jan 2011 tak for alle svarende. Det er Whesley.

• #10   28. jan 2011 Men har i nogen ider om hvad der kunne ireterere ham? Altså tænker kun at det kan være bidet.

• #12   28. jan 2011
    Ud fra billederne ligner det han reagere på at at du har for hård hånd :o)

• #13   28. jan 2011 Signe:
    Han gør det så snart at man bare tager i tøjlerne smiley
    Jeg rider faktisk mest med benene, også derfor at jeg kan ride ham i bidløs dressur. (Faktisk også snart kun med tov om halsen, og stadig går han 'til biddet') Men ang tøjlerne, så har jeg self også fast i dem, hvor jeg før har været slem til at få 'hård hånd' pga jeg aldrig har reddet dressur før (Kavello har også kun været turhest i 9 år)
    Men ang tøjlerne, så bestræber jeg mig på at holde ben til ham (har dog sklerose, så nogle gange glipper det pga manglende benkræfter) Dernæst runder jeg ham af, ved at tage i indvendige tøjle, og indvendig ben, så han laver en runding = han går pænt resten af tiden. Jeg tager ikke og giver ikke hele tiden.
    Jeg er bestemt ikke til det med at 'save' en hest i munden. Absolut ikke..
    Har kun reddet med bid i samlet 5 mdr nu på Kavello, har før redet bidløst. da det er det jeg bedst kan lide at ride med..

• #14   28. jan 2011 Wheja U: Det kan både være bidet (at den ikke trives med den type) eller det kan være måden det bruges på..

Maja: Måske det er bidet i sig selv, at det genere så snart der tages i det ?? langt de fleste nu om dage rider jo en eller anden form og tag og giv efter, altså pladsere hestens hoved ved hjælp af tøjlen (kombineret med ben).. behøver bestemt ikke at handle om at save, men bare om at sidde og nulre/pille/arbejde med tøjlen.. mange heste bryder sig ikke om det..
    Han ser bestemt også mere tilfreds ud i den bidløse smiley

• #15   28. jan 2011 Jeg tror at det er selve biddet - og venter faktisk på at frosten skal forsvinde, så jeg kan komme ud og ride igen,da jeg vil købe og prøve et par forskellige bid fra HS, hvor der er test center.. Ligenu bruger jeg et alm tredelt..
    Jep, han ser mere tilfreds ud i bidløs smiley Desværre må man ikke ride dressur i bidløs -vi springer i med sidepull.
    Begyndte at ride med bid, pga Kavello var begyndt at blive lidt stiv og skød skulder på venstre side må det være. (har et dårligt venstre ben pga sklerose) Så i samråd med underviser stoppede jeg bid i munden på ham.
    Efter den hændelse er jeg begyndt at have massør på ham hver 1-2 måned, pga mine manglende benkræfter smiley

• #16   28. jan 2011 Ang det med at pille, nuldre -det funker absolut ikke på Kavello, han slår fra med det samme - og jeg kæmper en kamp om at sidde stille med hænderne smiley

• #17   28. jan 2011 Altså det er først nået hann er begyndt på her i vinter. Jeg rider med et 3 delt sprenger bid, og det har vi brugt i ca. et år.

• #18   29. jan 2011 Maja: Kender godt selv det med at ens fysik gør at man ikke kan gøre alt så godt som man gerne vil... det er fustrerende ind imellem.. men ja det kan være at et andet bid vil passe ham bedre smiley

Wheja: Hvornår har den sidst fået tjekket tænder af en der er uddannet til det ?? for måske det er tænderne..

• #19   29. jan 2011 Jep. Det er rigtig frustrerende
    Jeg skal prøve HS dynamic og et der hedder noget i retningen af ultra soft også fra HS.. smiley
    Nu må vi se..

• #20   29. jan 2011 Wheja U: Mit råd vil være at få tjekket tænderne, det kan være at der er tandspidser der generer, nu hvor de først er noget han er begyndt på.
    Det kan også være der sidder noget i ryggen - få ham tjekket ved en massør eller kiropraktor

• #21   29. jan 2011 Ohr... tusinde tak. Sådan nogle svar ville jeg gerne frem til smiley han for enh gang om året raspet tænder af en der af uddanet til det.

• #22   30. jan 2011 Nu kan jeg se at han er ikke er helt ung mere. Så det kan være at han skal have tjekket tænder flere gange årligt. Min Kavello på 19, får tjekket og ordnet bisser 2 gange i året

Kommentér på:
Klapre tænder under ridning?

Annonce