{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Hest hjemme {{forumTopicSubject}}

Hej.
Leger lidt med tanken om hvad det kræver at have hesten stående hjemme... Det jeg selv kan komme på er at man selv skal vedligeholde fold/hegn, bestille hø og halm og self holde godt øje med hesten...

Synes i det er besværligt at have hest hjemme i løsdrift? Er det ikke nok bare at kigge til dem+fodre 1 gang om dagen hvis de har fri adgang til stråfoder?

Er der noget vigtigt jeg skal huske?
Tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest hjemme
  • #1   31. jan 2011 Nej det er ikke besværligt, og ja det er nok at kigge til dem 1 gang om dagen ifølge loven. Du skal bare huske på at du mister alt det sociale i rideklubben, og jeg synes at det kan være lidt svært at motivere sig selv til at træne når man bare er sig selv - især hvis vejret er dårligt...

• #2   31. jan 2011 Der er også afskaffelse af møget smiley

Men jeg ville mene lyst drift er nemmer, men ville dog tjecke hegen og se til dem ofter end bare 1 gang om dagen. Det er jo netop derfor man gerne vil have dem hjemme

• #3   31. jan 2011 Vi har 2 til at gå i løsdrift herhjemme de har fri adgang til halm og vand og læ-skur dagen lang og så fodre jeg med wrap og foder hver aften, og så kigger vi til dem i løbet af dagen smiley vores kan man så også se fra køkkenvinduet smiley

• #4   31. jan 2011 og vi tjekker hegn hver dag :=)

• #6   31. jan 2011 Du skal også betale til vand og el, samt stalden også skal vedligeholdes

• #7   31. jan 2011 Jeg fik mine heste hjem for ca ½ år siden, da vi købte en ejendom. Vi har kun løsdrift, her har de fri adgang til hø og halm hele døgnet og rent vand selvfølgelig.

Jeg syntes det er skønt at have dem hjemme og har også nogle opstaldet.
    Jeg fodrer x 2 dgl. De drægtige hopper får x 3 el. 4.

Vi har udgifter på at have anlagt foldene, bygget løsdriften fra ny, hø, halm, vand og foder.

• #8   31. jan 2011 Tak alle sammen smiley Så kan jeg se at jeg havde tænkt på det meste..
    Bor ikke selv et sted jeg kan have dem, men ville så leje en mark i nærheden.. Så derfor kun 1 gang om dagen. Der bor nogen i huset ved marken som sikkert også gerne vil se til dem.

Lige nu står jeg ved en privat som eneste opstalder så der er ikke noget socialt der heller..

• #9   31. jan 2011 og så skal møddingen godkendes.

• #10   31. jan 2011 Hvis man har løsdrift og bare fjerner klatter er det så tilladt at lægge dem i en bunke og lade dem 'opløses' eller hvad man kan kalde det?

• #11   31. jan 2011
    Tja ?? altså jeg ville nu aldrig nøjes med at fodre 1 gang dagligt!!.

Jeg vil sige det sådan at det er noget mere krævende at have hestene hjemme... men omvendt så ville jeg ikke undvære det på nogen måde, man får et helt helt andet forhold til sin hest.

Men der er nu mange ting man skal have styr på i forhold til når de står ude.
    * Heste kræver rutine, så man skal fodre osv nogenlunde samtidigt hver dag.
    * Indkøb af al form for stråfoder(store baller kan være noget besværlige hvis man ikke har maskiner selv?)
    * Bort-skaffelse af mødding.
    * Indkøb af alt foder.
    * Ferie/weekend-fri kan være svært
    * Ved smed og dyrlæge SKAL man selv være der. (det er jeg nu altid, men ved at sådan er det ikke alle som har det)
    * Udendørs ridning ÅRET rundt!.(ellers skal man ligge og køre hver gang)
    * Vand skal tjekkes flere gange dagligt om sommeren?
    * vedligeholde hegn (specielt slå græsset når det gror op i tråden)

Ja der er sikkerrt mange andre ting som jeg ikke lige kan komme på nu,-)

• #12   31. jan 2011 Dorthe: mange tak! Rigtig god liste!
    jeg regner med at gå over til fri stråfoder og så lidt vitaminer og evt lucerne 1 gang om dagen.. det kender jeg heste der fungerer fint smiley

• #13   31. jan 2011
    Ja det kan de sagtens, mine lever faktisk af lige præcist det.... dog er begge mine SÅ trivelige at de ikke kan tåle fri adgang til hø !!, så derfor skal der fodre 3 gange daglig... og det er tidskrævende samt man er meget afhængig af dette ??

Ved så ikke om din/e heste kan tåle fri adgang til hø/wrap? smiley

• #14   31. jan 2011 Han har ikke prøvet det men kunne forestille mig at man med en blanding af wrap og frøgræshalm ikke går helt galt i byen..

• #15   31. jan 2011
    Tja? det kan man måske nok?... men trivelige heste er sgu et problem!..hehe smiley

• #16   31. jan 2011 Haha.. ja det kan det være smiley men hellere det end stakkels tynde og kolde fuldblods

• #17   31. jan 2011
    Jeg elsker at fede tynde heste op (det er så nemt..hi) men at slanke dem !!! puha DET er ikke nemt..hi...

Men det er jo det samme med os mennesker... blive tyk er nemt, men tabe sig !! puha, det er hårdt!!:-)

Kommentér på:
Hest hjemme

Annonce