485 visninger
|
Oprettet:
Bidløs, bid?. {{forumTopicSubject}}
Er selv bid rytter, selvf har jeg da hygget mig på ture og lidt dressur uden bid, men det er ikke rigtig mig. Kom til at sidde og læse alle de diskutioner om det og kom til at tænke på hvad de forskelligs holdning omkring mounten games (staves) er, syntes personligt selv det kan se lidt voldsom ud. Men ved ikke rigtig hvad min mening helt er til det.
Hvad er jeres mening?.
Ingen diskutioner om det er forkert eller ej.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.519
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.725
Nå de vende på det blev deres tur, stod de BOMSTILLE, trods larm og råb og at de andre heste løb om ørenene på dem. De stod bare og hvilede på det ene ben, indtil det var deres tur.
Når det så blev deres tur, havde de ørene helt fremme og man kunne virkelig se de tændte på det.
Jeg synes det var fantastisk og hamrende inponerende. De unge rytter bruger jo timer om dagen på træning med deres toptrænede heste.
Så kan vi fritidsrytter altså godt pakke sammen..
Ja der blev lavet skarpe vendninger, men synes mest det var hestene selv der drejede, da de lige præcis vidste hvad de skulle.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Bryder mig ikke om det.
En martingal der sidder fast i trensen, hårde bid, spark mm.
Nej tak. Ponyerne ser meget stresset ud og snot forvirrede, der bliver revet rundt til højre og venstre.
Munde der er åbne er der mange af - skarpe bid også.
At hesten har ørene fremme og står stille er ikke = JUUUUBBBII. En hest der er ved at så flået munden halvt af led kan sagtens have ørene fremme hvis den er opmærksom/lyttende imens.
Og en hest der løber hurtigt behøves ikke gøre det af glæde - det er ofte fordi den har fået aktiveret et flugtsignal og derfor flygter. Ligner det mange af hestene gør.
Fair nok at det kræver færdigheder at hoppe op og ned, vende hurtigt osv. men syntes det alt for meget er på bekostning af hesten
sep 2007
De hest løb ikke af flugt, siger hellere ikke de løb af glæde, de løb fordi de var trænede til det og vidste hvad det gik ud på, ligesom galop heste feks. Eller travheste.
Alle red med helt almindelig bid.Kun to red med martigal.
sep 2007
Påpeger såmend bare at en hest med ørene fremme ikke er = glade heste og at heste der løber ikke er = glade heste
Efter hvad jeg har set af videoer og billeder herinde fra, så er det ikke noget jeg bryder mig om og vil se på.
sep 2007
Men her var det virkelig tydeligt at de heste elskede det, og jeg tvivler på at man kan blive europa og danmarks mester, hvis hesten ikke gad det og dalgligt blev flået og sparket. I så fald havde den forhåbenligt smidt rytteren af.
For at kunne ride den sport, skal man have en pony der kan lide det.
Man kan hellere ikke komme ret langt på en hest der ikke gider springe, feks.
sep 2007
Næ - men nu løber der mange heste rundt på springbanerne der styrter der ud af og er "ude af kontrol" i den forstand at de er "stærke" som det plejer at blive formuleret.
Og de springer nu over alligevel og binder også.
Søgte lidt på youtube med det og det bekræfter mig igen i at jeg ikke ser glade ponyer, ser ponyer der bare løber pr. automatik fordi de har lært det og fordi de får spark ellers ( og også selvom de styrter der ud af ).
sep 2007
På den anden side, hvad gør de ikke i westeren ? Styre også meget på biddet, laver skarpe vendinger i galop.
I dressur, rider de jo med alt for meget udstyr for at hive hestenes hoved ind.
Springning er nok den sport hvor flest kommer til skade.
Bare kig på de videoer der er herinde. Stort set alle dem som falder af, eller styrter med hesten ,gør det pga de springer.
sep 2007
sep 2007
sep 2007
Frejafin . - Ja, andre grene af rideverdenen er også slem.
Men nu snakker vi mounted games og ikke de 117 andre
Ja, hesten skal kunne kontroleres og det kan de da også. Nogle vælger så bare at små stejle fordi de bliver holdt tilbage på et par klip jeg har set.
De hårde tag i munden mm. er bare ikke noget der tiltaler mig - muligt du har set noget du syntes var pænt. Jeg syntes ikke det jeg har set er pænt.
nov 2006
Følger: 333 Følgere: 322 Heste: 6 Emner: 240 Svar: 709
Vores ponyer ELSKER deres sport ellers ville de ikke gøre de ting, det er altså alligevel 400 kg hvis de ikke gider.. ja så gør de det ikke, og finder sig ikke i ting..
den martingal er til fordi flere heste ikke kan lide den norm martingal der hver gang man tager i den hiver ned i bidet for at få hovedet ned. utrolig smart.. men ikk særlig rart for ponyen.
Vi må ride med meget meget få bid, og det eneste bid jeg kan komme på der kan så hårdt ud er en haning check. og det er kendt for at ligge helt stille i munden på heste og er bestemt ikke hårdt!
Vores ponyer er bestemt ikke forvirrede med ved præcis hvad de skal!
Synes ikk du kan udtale dig ud fra billeder og enkelte videoer, det er jo det samme som hvis jeg siger alle dressur ryttere er onde og hårde fordi jeg har set et par videoer hvor den har åben mund,..
Bidløs, bid?.