{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.637 visninger | Oprettet:

Vorter på hesten -.- {{forumTopicSubject}}

Fandt i dag en vorte øverst på indersiden af min hest's bagben smiley
Ville egentlig bare ringe til dyrlægen, men så sent som i går fik vi lige en regning på 4500 fra dem, så ville liiige se om der ikke var et alternativ (:
Har self søgt i forum, og der står at man kan give hesten æblecidereddike(hvilket jeg ikke er så glad for, da man bruger det til slankekure, og Harpun skal BESTEMT ikke tabe sig -.-) og man kan putte en elastik om, men ved jeg ikke hvor vild jeg er med smiley
Det er en "blomkåls" formet vorte, som er ret flad, den stikker ikke mere end ½ cm ud.
Desuden mistænker jeg ham for at have en i hovedet, men den ligger under pelsen, så det er lidt svært at sige om det er en vorte ...
Hvad kan man gøre? (udover at ringe til dyrlægen)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vorter på hesten -.-
  • #1   5. feb 2011 Jeg ville søge dyrlæge, hvis den er blomkålsformet kan det var en sarcoide, og det skal behandles, de må endelig ikke bare skæres af (eller få dem af med elastik) så kan de sprede sig mere smiley

• #2   5. feb 2011 Er du sikker på at det er en vorte ?

• #3   5. feb 2011 ikke for at forskrække dig, men jeg troede også at Bella havde fået en vorte, bl.a. pga hendes unge alder, men det viste sig at være hudkræft smiley
    eller kaldet sarcoide

• #4   5. feb 2011 Tit og ofte når det er vorter omkring kønsdelene er det sarcoider, det er ikke noget farligt og sidder ofte i lymfesystemet smiley
    Det kaldes en form for hudkræft, men det er næsten altid godartet smiley

Ikke noget jeg ville bekymre mig om, jeg har købt en hest med nogle sarcoider og det var en dyr hest til over 100 tusind, og jeg har også fået hende solgt igen smiley

• #5   5. feb 2011 Var bare lidt bange for at smøre og fodre med ting og sager hvis det viser sig at være hudkræft (som christina jo også siger...)
    Skal (forhåbentligt) først have dyrlæge igen til efteråret, de er begge vaccineret og ordnet med tænder i efteråret ...

Glemte at sige at den er "spruknet" op midten, ca ½ cm's revne hele vejen igennem, det har ikke blødt, der er bare hud indenunder ..
    Den er ikke større end en 2 kr eller 5 kr

• #6   5. feb 2011 Jeg har ellers kun ros til xxteraen, min pony er blevet behandlet med det pga en sarcoide ved hans øre, den er næsten væk nu og der er ved at vokse hår der hvor den har været :-)!

• #7   5. feb 2011 Kijofreg (Kai-djo-freg)
    Du siger de ondartede kan sprede sig til hele kroppen også indvendigt, og jeg mistænker ham altså for at den store knop har har midt i hovedet er en vorte under huden :S
    Tror altså der bliver ringet til dyrlægen alligevel, er altså bange for den er ondartet smiley

• #8   5. feb 2011 Som Kijofreg (Kai-djo-freg) siger, så vil jeg heller ikke forslå at bruge Xxterra-salve, jeg har kun set tilfælde hvor det er blevet meget værre.

• #9   5. feb 2011 Skimle heste har vist 70% chance for at få melanomer (altså kræft, først godartet, men kan senere udvikle sig ondtartet). Er han skimmel? Baloo har melanomer, mange enda - men han lever endnu, selvom min dyrlæge for et år siden sagde, at jeg godt kunne begynde at lede efter ny hest.. Baloo tabte sig meget i efteråret - højest sandsynligt pga. melanomerne, der også er i tarmen, og som gør, at han ikke optager foderet optimalt. Ved foderskift og en masse, masse stråfoder er ponyen på toppen igen - ja faktisk bedre end før smiley
    Han lever med melanomerne og ser ikke ud til at være irriteret af dem, så indtil videre er der ingen problemer (mere) smiley

- Ved ikke om det er melanomer i dit tilfælde, men dette er bare lidt info omkring dem smiley

• #10   5. feb 2011 sarcoide.

Læste lige indlæget her og nu er jeg bange for min hest har sådan en sarcoide - han har en vore agtig ting under øjet og under maven det har han haft i den tid jeg har haft ham, det har ikke udviklet sig med ligner det samme som da jeg købte ham

Link

(link fjernet)

Håber det er okay med trådstarter jeg også skriver her smiley
    Mvh.

• #11   5. feb 2011 Han er mørkerød/kastanje (:
    Hmm, han har også tabt sig meget på trods af alt det hø han overhovedet kan spise, og meget "fede" foder og olie ..

Kan man ikke behandle melanomerne?

• #12   5. feb 2011 Ja self er det i orden (:

• #13   5. feb 2011 Min papstoresøsters hest, Faust, (ligger på min profil) har også en sarcoide, og den har han haft i snart et år... Vi har haft dyrlæge til at kigge på den, men han sagde at den ikke ville brede sig, og at det bare ville forblive en lille "vorte", som ingen betydning har. Måske er det det samme? smiley

• #14   6. feb 2011 Han har ikke orm, min dyrlæge mener ikke han kan have orm når han skinner så meget i pelsen(det var dagen efter vi fik ham han var ude, det var allerede dér han var tynd)
    Vi har haft fat i en foderkonsulent og lige fået nyt foder til ham, så håber det hjælper (:

Men kan godt mistænke dét for at være årsagen til at han måske har fået den her "vorte", for det foder vi var blevet rådet til at give ham(af en jeg ellers stolede meget på mht foder) var fyldt med stivelse, og han tog ikke på af det. Så hans imunforsvar har nok været nede lige siden jeg fik ham, i starten af november. For 2 uger siden kom han til skade på folden og har været syet og der er gået meget betændelse i det, så han kom på pecilin og smertestillende. Men fik fjernet stingene i går, og er helt ovenpå igen (: Men ud fra hvad jeg har læst på nettet tror jeg desværre godt det kan være noget af det der har fremprovokeret det smiley Jeg tror den er kommet inden for de sidste par dage eller højst uge, for tror jeg ville have opdaget det ...

• #15   6. feb 2011 Hvis han ikke er skimmel er det nok ikke melanomer, som jo er en skimmel sygdom - kan dog ikke forklare vægttabet /:

Min venindes hest (mørkebrun) havde en vorte unde røjet - på størelse med en 2-krone. Hun prøvede i et år at smøre den med en salve, men det virkede ikke super godt - men det endte altså med at den på et eller andet tidpunkt forsvandt smiley

Jeg kan ikke sige det 100 %, da jeg ikke er dyrlæge - men jeg vil umiddelbart ikke tro, at vorten på bagbenet har noget med vægttabet at gøre - Baloo har melanomerne omkring endetarmen, og derfor ved jeg, at de fortsætter ind i tarmen, men i dit tilfælde handler det om en lille vorte på bagbenet, og derfor tror jeg ikke, at hesten har nogen i tarmen smiley

• #16   6. feb 2011 frej har også en smiley Dyrlægen har også kigget på den, og den er godartet og kan sagtens blive sidende hvor den er .. hehe

• #17   6. feb 2011 Hvordan kan man være sikker på at den ikke er ondartet?

• #18   7. feb 2011 Krydser også fingre for jer christina smiley

Kommentér på:
Vorter på hesten -.-

Annonce