{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Foderplan Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen

Jeg ku virkelig godt bruge hjælp til at få beregnet en foderplan til min 10 årige travhoppe på ca 550 kg.
Hun blir redet ca 4-6 gange ugentligt, allround.
Hun står på døgnfold og har fri adgang til halm.

Hun får 4-5 kg wrap (og ja ved godt at hun gerne skulle ha mere, men det er ikke en mulighed, da de andre på folden ikke kan tåle at få mere pga forfangenhed/fedme).

Jeg arbejder på at få hende på en fold med wrap ad libitum, men indtil da skal hun gerne ha en foderplan hun kan ta lidt på af.

Der skal indgå:

Valset byg
Racing Minerals 150 gram
Majsflager
Sojaskrå
Lucerne m. melasse
Raps olie

Evt. hvidløg, biotin, hybenpulver

Håber der er nogen der kan hjælpe...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foderplan Hjælp!
  • #1   7. feb 2011 (link fjernet)
    Det er gratis(:

• #3   7. feb 2011 Ja, men med TM får du en liste med over hvad hestens behøv er (vitaminer, energi m.m.

• #5   7. feb 2011 Special müsli fra TM tror jeg du vil synes rigtig godt om. Har selv fedet 2 heste op på det. Det er med poppede byg, det får de mere ud af end valsede.

• #6   8. feb 2011 Jeg har taget stilling til hvilke produkter jeg gerne vil bruge, og har en nogenlunde fornemmelse af mængderne, men ville bare høre om der var nogen med et foderplans program der kunne lave en hel præcis foderplan, så jeg ku være sikker på hun var dækket helt ind. Det er der en gang i mellem folk herinde der kan ...
    Eller er der nogen der ved om man kan skaffe sådan et program gratis på nettet?

• #8   8. feb 2011 mange af de steder hvor man køber fodre de udregner fodreplan også... jeg har fundet en side på google har ikke selv prøvet den.. men den virker som om udregninger er rigtige..
    www.pc-horse.com

hver sød at køb/lån en bog med fodre FE beregning..
    f.el 10 kg gullerødder er 1 fodre FE osv
    så du kalder foderenheder (FE) pr kg på det forskellig fodre du bruger..

Når man snakker foder til heste - er det altid en god idé at beregne i foder enheder (FE).

jeg har glemt hvad de enkelte fodermidler indeholder, men jeg husker at 1 FE svarer cirka til den mængde energi der er i et kg byg.

På foderpille sækken skal der fremgå hvor mange gram/kilo af fodret der skal til 1 foder enhed.
    Hø har også en FE pr. kilo.

I diverse hestebøger eller på internettet kan du finde hvor mange FE (foderenheder) din hest skal have pr. dag.

Det er samtidig vigtigt at holde sig for øje hvor meget protein ( i gram), der er i foderet. Både FE og protein indholdet skal passe til hestens forbrug/arbejdsydelse.

Det vil også fremgå af de tabeller du finder.

så det er ikke bare lige og lave en fodreplan...

Kommentér på:
Foderplan Hjælp!

Annonce