TIL ALLE MED EGEN HEST...... {{forumTopicSubject}}
Der er noget jeg har gået og undret mig utrolig meget over.Jeg rider selv meget seriøst både dressur og spring og rider også selv alle de stævner jeg kan komme til.
MEN.... hvordan kan nogle af jer derude fx sige :"jeg sælger min hest om 3 år, for mange penge og så køber jeg en ny"
Jeg ved udmærket godt grænsen for at ride pony er 16, men for det første: man kan da ride mod heste, det er da ikek helt udlukket at starte stævne bare fordi man er 16 og har pony..
Jeg forstår det ikke ,selvom jeg har prøvet. Betyder de dyr slet ikke noget for jer?????
min hest betyder ihvertfald alverdens for mig!! og jeg ville aldrig, aldrig! kunne sige at jeg sælger ham om 1 år! han er sgu da min bedsteven, hvordan vil man kunne sige således? de svigtes.....
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
Han betyder mere for mig, end stævner
Men hvis man er for stor til sin pony, fysisk, synes jeg man skal sælge den.
sep 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 151 Svar: 3.191
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
Har selv redet ponyklasser på min bette hest, og gad ikke ride stævner mere da jeg faldt for aldersgrænsen, så han er her endnu
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.103
Jeg rider dem da bare som hest til stævner.
feb 2005
Følger: 345 Følgere: 343 Heste: 11 Emner: 247 Svar: 4.483
pengene for dem skal sponsorere et par nye EM-heste til mig.
selvfølgelig betyder de dyr noget for mig - det er også derfor, de ikke er solgt endnu. har haft rigtig mange bud på dem, men har ikke kunnet sælge dem til den rytter/familie.
så bestemt - deres nye hjem betyder mere for mig end prisen på dem.
apr 2006
Følger: 180 Følgere: 209 Heste: 6 Emner: 573 Svar: 3.869
Dog er der én udtagelse! Chopali bliver ALDRIG solgt. Også selvom han måske ikke når meget længere end middesvær, men han har simpelthen lige ramt plet i min hjerte og ham vil jeg aldrig udvære. Oven i det har vi stadig min gamle pony og min hest efter den, der desværre er erklæret uridelig pga. kissing spines.
feb 2005
Følger: 345 Følgere: 343 Heste: 11 Emner: 247 Svar: 4.483
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.368
Når min blir ældre og jeg måske ikke føler at jeg kan komme videre/får nok udfordringer på ham, kan det da godt være at jeg sælger ham.. Han betyder da også alt for mig, men man sælger jo også til en, som kommer til at elske hesten overalt på jorden og samtidig får man en ny som også kommer til at betyde lige så meget..
Det er jo ikke alle der kan købe en ny og så stadig beholde den gamle..
Det er sådan lidt min holdning til det, men nu må vi se.. Har kun solgt min pony fordi jeg havde alt for lange ben og min gamle hest blev aflivet, så der havde jeg intet valg..
Føler dog også lidt at thunder betyder mere for mig, fordi min gamle blev aflivet og jeg har savnet hende vanvittigt meget + jeg så havde en pause og det bare er dobbelt så dejligt at have hest igen.. Elsker ham overalt på jorden
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 423
Jeg nåede at have hende i 18 fantastiske år og jeg har aldrig fortrudt valget om at beholde hende. for mig var hun meget mere end en hest hun var en kammerat som jeg har haft alverdens oplevelser med. gennem det meste af min barndom og alle mine teenageår og nogle af mine voksen år.. hun var min fantastiske springpony og vi stillede da bare op mod hestene da jeg blev for gammel...
jeg kan godt se hvorfor nogen gør det. men personligt ville jeg ikke selv kunne..
stor knus til os der holder fast i vores elskede ponyer.
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 44 Heste: 6 Svar: 2.894
mar 2009
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 153
fik vidst formuleret mig dårligt: jeg forstår det godt på mange punkter men som laila også skriver, så ville jeg personligt aldrig kunne, kun hvis det var for hestens skyld!!!!
nov 2007
Følger: 54 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 35
Jeg elsker min pony helt til stjernerne, men er det retfærdig at hun skal stå og ikke brugt fordi at jeg ikke har tid til to eller råd??? Nej, hun har mange år i sig endnu.
Derfor synes jeg du skulle tage og overveje dit syn på ponyryttere en gang til. Ryttere der rider hest kan sælge deres heste pga. at de ikke har råd, mistet interessen eller ikke har tid, er det så fair at de beholder deres hest og den så bliver vanrøgtet eller sat til side??
Prøv at tænk lidt over det!
jun 2008
Følger: 89 Følgere: 81 Heste: 1 Emner: 163 Svar: 876
Andre: Min hest er noget af mig selv hvis jeg solgte den ville den tage mit hjerte med sig.
andre andre: har ikke råd til min pony eller jeg træner heste op og sælger dem til andre.
- Sådan er min menning og sådan er den! Lige meget hvor sure i bliver, bliver den ikk ændret!!
jul 2008
Følger: 15 Følgere: 17 Heste: 7 Emner: 7 Svar: 35
Rigtig mange ryttere stopper med stævner når de falder for aldersgrænsen
nov 2007
(Min drøm er sådan fordi jeg hader alle de nuværende topryttere og jeg vil vise at man kan komme med én hest uden skader, uden at tvinge og bare træne sig til tops om det så skal tage 8 år, en dag lykkedes det)
sep 2010
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 121
Bare fordi man ikke kan starte stævner på den mere så ville jeg i hvert fald aldrig sælge den.. Man ville jo have et specielt bånd med ponyen som vil tage lang tid at bygge op med en anden hest
Men nu går jeg jo heller ikke så meget op i stævner :o)
nov 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 124
Jeg bliver bare så glad for de 4 benede skønheder.
Jeg har i hele mit liv kun ejet 3 heste. Desværre mistede jeg min ene elskede hoppe i sept. 2010.
nov 2007
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 24 Heste: 2 Emner: 53 Svar: 978
Når dagen kommer hvor Tiarco ikke kan lære mig noget mere (Håber ikke den kommer, det skal lige siges) så har min mor og mig mere eller mindre lavet en aftale om at "bytte" heste. Eller at have fælles heste, så vi rider på begge.
Men Tiarco vil aldrig sælges, om det så var til 1 milliard.
sep 2008
Følger: 80 Følgere: 80 Heste: 9 Emner: 120 Svar: 778
Ligefrem at sige man er "egoist" hvis man sælger sin hest når man bliver for stor eller for gammel, synes jeg er et forkert ordvalg.
Vi sælger også ponyerne når dette å er omme og det er tid til at ride heste.
Sådan er reglerne jo bare lavet og synes da også det er synd for ponyen, hvis den ikke bliver brugt optimalt, til det den holder aller mest af.
Selvfølgelig bliver man nød til at tænke på sig selv, hvis man gerne vil videre med sin ridning og dette kan man kun komme, hvis man ind imellem skifter heste og prøve noget andet.
Nu har vi også hestene opstaldet ude og har derfor ikke bare råd til at beholde dem alle sammen, fordi det da også er synd at de skal have en ny ejer, som vil holde mindst ligeså meget af dem som vi har gjort.
jan 2008
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 11 Emner: 37 Svar: 630
Jeg sælger to af mine da jeg hellere vil over på islænder, da vi har Klosterheden (en kæmpe skov på flere tusind hektar) 400 m. fra os - så er det næsten oplagt.
TIL ALLE MED EGEN HEST......