{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
420 visninger | Oprettet:

hestepasser/ part {{forumTopicSubject}}

Hvordan foregår det egentlig når man har en passer eller en part (hvornår er man part og passer)
altså ved at nogen de betaler et eller andet beløb for at passe en hest f.eks 2 gange om ugen og så må de f.eks starte stævne på den eller noget.

men hvordan beslutter man beløbet osv

jer der har passer eller part hvordan gør i

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hestepasser/ part
  • #1   9. feb 2011 Det er meget forskelligt hvad man gør, nogle får man part/passer man helt gratis andre skal man give 500 kr for en gang om ugen. Det kommer så også an på om man rider eller ej, da det nok vil blive lidt dyrere når man rider smiley Normalt plejer prisen at være 250-450 for en gang om ugen hvor man må ride og behandle hesten som var det ens egen smiley

Jeg betaler 400 for 2 gange om ugen på min part (;

• #2   9. feb 2011 Der er alle mulige forskellige måde hvordan folk har part eller passer en hest.
    Jeg rider i hvertfald min part 3 gange om ugen, for 500 kr. Der må jeg ride som var hun min egen, og så har jeg også ansvaret for hende som var hun min egen. smiley

• #3   9. feb 2011 Jeg har part som jeg betaler 900 kr for om måneden og jeg kan få ham som jeg vil næsten. Jeg skal bare snakke med ejer om det og tit er vi også der ude sammen.

Plus hun snart får en ekstra hest jeg også skal have part på sammen med den anden, uden ekstra udgift smiley

Der må jeg både ride, starte stævner og gøre præcis som jeg vil.

Beløbet var et hun havde sat og jeg syntes det er helt fair. Da det jo ikke er billigt at have hest og slet ikke i Storkøbenhavn.

• #4   9. feb 2011 Min passer betaler ikke noget, da jeg ser det som en tjeneste for en tjeneste - hun hjælper mig, og og hun får noget ud af det. smiley

Dog er det en passer, så vi snakker sammen om hvordan tingene skal gøre, men i sidste ende er det mig der tager beslutninger osv., da jeg betaler ham helt selv.

Hvis det havde været en part, havde hun nok betalt et beløb, og havde derfor også mere rådighed over ham, og kunne selv bestemme noget mere, men det vil jeg personligt helst ikke, da jeg stadig vilhave, at det er "min" hest (:

• #5   9. feb 2011 Dengang jeg havde en passer to gange om ugen, måske mere hvis jeg var forhindret gav hun 300 kr om måneden.. Det var et symbolsk beløb da jeg synes at hvis der ingen penge har været inde over har folk sku været for sløset..
    Nu har jeg valgt at have hende for mig selv da hun ikke skal rides på flere forskelige måder, men på min måde og som jeg får undervisning.. Hun er lidt af en enmands hest og vil altid være det, selvom hun kan have rolige og søder tider for nye.. smiley
    Men dressuren vil jeg altid ligge vægt på og min sidste passer var mere til spring og hygge..

• #6   10. feb 2011 i mine øjne er en passer gratis, og en part er noget man betaler for.

• #8   10. feb 2011 ok mange tak.

Jeg ville nemlig bare lige høre, for har snakket med forskellige og kan høre det er ligesom her, at det er meget blandet hvordan folk de gør.

Men hvis man så har en passer der ikke betaler noget, kan man så ikke også godt "bestemme" lidt mere over hvordan tingene skal være?

Det er fordi jeg er lidt sart med min hest da hun ik har været redet vildt længe så vil f.eks ikke have at passeren for undervisning af andre end hende der underviser mig, så undervisnings metoden hele tiden er den samme..

stævner osv må passeren hvis det passer med jeg ikke skal noget med hende og jeg syntes at det vil være fint nok for hesten, bare de selv sørger for transport og betaling til stævne, vil selvfølgelig tage med osv

men syntes i det er for meget at forlange??

• #10   10. feb 2011
    Tja - jeg har haft part i 5år til sommer.
    Og jeg har aldrig betalt noget til det.

I starten fik jeg undervisning af ejer så jeg lærte damen og kende. Red også faste dage der og ikke alene. Men efter ½ år begyndte jeg at ride selv.

Og nu rider jeg selv når jeg vil, kommer og går som det lige passer ind.
    Fx. rider jeg nogle gange kun 1 gang om måneden, andre gange 2 gange om ugen - det er meget forskelligt. Hvilket er super dejligt at det er så fleksibelt.

Har en ridebane helt for mig selv og gode tur muligheder. Samt har jeg lyst tager jeg bare en shetlænder med på tur eller lære den nogle tricks.

Ved ikke hvor meget med bestemmelse man kan sige jeg har. Men siger slf. hvis jeg føler at noget ikke funker - altså at hun trænger til tandbesøg, at sadelen er lidt underlig osv.
    Og ejer spørger også mig til hvordan jeg syntes hendes foder stand ser ud hvis hun nu prøver noget nyt osv.

Jeg har haft Maja med på ridelejr - der betalte jeg selv trailer og ridelejr ophold, ejer kørte så traileren, ingen problemer.

Ved sku ikke hvad jeg skal gøre til sommer når jeg skal flytte smiley

• #11   10. feb 2011 Freja har kun været redet i lidt over 1 år så derfor er jeg lidt sart med hvis passeren f.eks bruger en anden underviser der måske ikke lige underviser på den måde som min underviser gør :o) hvis det giver mening :o)

Vil helst have en der er bedre end mig da der er nogen ting jeg har svært ved at lære hende som passeren så evt kunne hjælpe med at lære hende.

min passer skal så have faste dage da det er pga skolen jeg har brug for en passer, så jeg kan nå at få lavet lektier osv.

hmm må prøve at lave en annonce og så kan man jo snakke frem og tilbage og se hvad man bliver enig om..

Kommentér på:
hestepasser/ part

Annonce