{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Der er grænser for vanvid !!! {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Fik lige lyst til at lufte dette emne smiley

Syntes der er utrolig mange (ikke bare herinde) men egentligt gennerelt, der er lidt "små hysteriske" når det gælder måden man holder hest, rider hest, eller bare omgåes hestene på.

Syntes tit man ser indlæg, med link`s til billeder af heste, hvor folk de skriver : neeeej hvor er den tynd, eller KÆMPE skade på benet, eller totalt dyremishandling. Og går man ind og kigger, syntes jeg tit og ofte at det er VILDT overdrevet.

Hvor går grænsen ? Er det mig der tager for let på det ?
eller er der en tendens til at lave "myg til elefanter" ??


efter min mening, så skal man ikke behandle sin hest som et barn, og pakke dem ind i vat, så bliver de til sidst så skrøbelige og unaturlige. Men skal i allerhøjeste grad behandle sin hest godt, og sørge for at den får mad, vand m.m - Men vi holder vores heste ( så godt man kan i fangeskab) så naturlige som muligt, og forsøger at opfylde deres behov, men det betyder ikke at vi ikke passer på dem, og elsker dem højt.

Hvad syntes i ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Der er grænser for vanvid !!!
  • #1   10. feb 2011 Enig.. En ude på gården jeg snakkede med igår, så på mig som om jeg var sindsyg fordi jeg nævnte at min hest kun har 200g dækken på. Hun sagde at det var synd og at den frøs. Hendes går med dækken hele året, for ellers fryser den jo. Jeg tror bare det må være ubehagelig for hesten at have dækken på, specielt når den er hele året rundt.

  • #2   10. feb 2011
    Helt enig!
    Nogle folk pakker deres hest helt ind, og det er de altså ikke lavede til fra naturens side af.

    At putte dækken på hesten er jo faktisk osse bare at snyde den til at det er sommer hele året rundt.
    - self skal hesten da have dækken på hvis den behøver det, men det er altså osse en hest! smiley


  • #3   10. feb 2011 Jeg er helt enig... Og folk der skriver de har deres heste ude i bare det mindste regnvejr er straks synd, og hvis hesten er lidt sløj en dag, så er det dyrlæge NU... mener bare, rolig nu... Heste er vant til at stå ude, kan have en sløj dag som os andre, blive skadet selvom den bliver passet på, man kan have købt en hest som var tynd, og være påbegyndt fodringen, som skal ske over en lang periode for at hesten kan klare det, Men så er det synd og skam...

    Ja, syntes folk pyldre vildt meget om deres heste....

    Syntes især folk går ALT for meget op i vægt og heste, jeg føler mig normalt godt tilpas på min nordbakke på 133 i stang, selvom jeg er 165 og ca 65 i vægt... Men mange er helt hysteriske over vægt... en spurgte mig om min pony på 110 kunne bære hende, hun vejede 45 kg! jeg må indrømme at kan han ikke bære hende, så blev han slagtet, for så var der noget helt galt med ham smiley

    Må indrømme jeg elsker mine heste, men vil også lade dem være heste, og gøre det så godt for dem som muligt...


  • #4   10. feb 2011 Der er på en eller anden måde en hel hårfin grænse for, hvornår nogen synes man er pjattet og hvornår nogen synes man er normal.. Tror det kommer meget an på hvem man er som person... '
    Der er mange ting, jeg kan blive forarget over, såsom at pakke hesten ind i 600 grams dækner, gamacher på fold og TO par klokker både for og bag.. Det er simpelthen for meget.. smiley


  • #5   10. feb 2011 ja det er lidt skæg for har passet en hest engang hvor den var ung og den var ude hver dag hele tiden næsten og legede vildt rundt og alt, nu er den blevet solgt står meget inde og sådan og nu har den problemer med benene hele tiden. hmm mærkeligt.. eller ikke.

    men nå ja håber i fangede pointen (;

    sidste vinter gik min haflinger som var klipper helt kun med 150 g dækken og han frøs slet ikke.

    Og kan faktisk slet ikke klare folk der behandler deres heste som om de var lavet af glas. det synd for hesten.
    så kan aldrig forknibe mig at sige noget til dem.


  • #6   10. feb 2011 Er da glad for at det ikke kun er mig smiley

    Bliver bare så Irriteret, når folk de skal være så "bedre vidende" og måske (kun måske ...ss) ikke er det. Og hænger folk ud som om de ikke behandler deres heste (dyr gennerelt) ordentligt.

    Men i mine øjne er det som sagt dem der "pakker" deres heste ind i vat, og går helt over gevind, hvad sådan noget drejer sig om, der ikke passer dem ordentligt. Hvis de i virkeligheden vil gøre noget fornuftigt, så er der mange heste derude, som ikke har det godt, så burde de bruge deres tid på dem, men hovedparten, kan vist bedst lide at kloge sig bag ved deres computer herinde, eller ude på rideskolerne ( har heldigvis mine heste hjemme ;-o )


  • #7   10. feb 2011 ofte så kommer det jo også an på hesten og dennes behov.

    Min, nu afdøde, Irish cob var let at holde - kunne gå uden dækken om vinteren, aldrig syg, kunne leve på en sten.

    Min varmblodshoppe, skulle der hor hun var opstaldet før, gå med 820g. dækken for ellers frøs hun virkelig. Hun sætter ikke pels. Hun er også svær at fodre på, hvor hun skal have mange foderenheder for at holde huld.

    Min varmblodsvallak, skal have klokker på for ellers træder han sine sko af. Og den med 2par klokker på for og bagben, virker altså hvis hesten har en tendens til at træde de sko af, som den ikke kan gå uden.

    Mine forældres belgiere skal have sko på, da de går meget på asfalt om sommeren (turistkørsel), og de får altså alle de der 4 par klokker på, for at de ikke træder deres sko af.

    Ja, nogle folk er mere pyldrede end andre og nogle har mere sarte heste end andre.. Og fred være med det!! Kan vi få lidt rummelighed?

    Og ja, heste kan godt tåle at gå ude i regnen og blæsten, men de er jo altså heller ikke sø-heste...


  • #8   10. feb 2011 Nogle folk herinde er lidt spidsnæset smiley

  • #9   10. feb 2011 Man ska ihvert fald tænke over om der er en grund til hesten er tynd eller blir håndteret som den gør. Der er somregl en go grund. Så jo folk maler tit fanden på væggen uden grund.

  • #10   10. feb 2011 Århus-Rytter: det også ok og give en hest tyk dækken på når den har brug for det (ligesom den ene af dine har som du jo siger) men har tit oplevet heste der sveder helt vildt under deres dækner og det mener jeg ikke er rigtig da det må klø helt vildt.

  • #11   10. feb 2011 Århus Rytter:

    Ja, det er nemli det jeg tror mange glemmer smiley
    om det er mangel på bedre vidende, eller bare trangen til at lyde klog, nedgøre andres og fremhæve sig selv, det ved jeg ikke ... måske en blanding af det hele.

    Men nogle folk kan bare ikke respekterer at både heste og hesteejere er forskellige, og så lad det blive ved det, uden at køre alt op i en spids ....


  • #12   10. feb 2011 en ting der irritere mig er også at når en har kritiseret noget i din profil er der lige pludslig en hel masse andre der også lige skal kritisere.
    er det bare for at være med de andre eller har de ikke deres egen mening.
    jeg mener de kender ofte hverken hest eller rytter.


  • #13   10. feb 2011 ja, der er rigtigt mange der bare "følger trop" smiley

    Syntes bare at det er synd, for dem der må tage imod, og måske sidder og bliver kede af det (uden nogen grund)

    Så en dag en lille pige`s profil, med hendes pony, hvor hun rider den med et hovedtøj uden på grimen, og hun bliver virkelig "høvlet" ned ..... stakkels lille pige, var ikke mere end 10 år, og havde lige oprettet hendes pony smiley


  • #14   10. feb 2011 ja det er rigtig synd har heldighvis ikke prøvet det endnu.

  • #15   11. feb 2011 Jeg har tit oplevet at folk tror at et dyr er sundt når det nærmest er en kugle med ben..

    Ikke kun ved heste, men også hunde og især hamstere..

    Når folk så ser en med normal huld er det klar det syntes den ser tynd ud smiley

    Det er misforstået kærlighed smiley

    Ens dyr behøver ikke leve usundt og være tønde-fed bare fordi man selv måske spiser usundt smiley

    Vi mennesker vælger selv vores mad, det gør vores dyr ikke smiley


Kommentér på:
Der er grænser for vanvid !!!

Annonce