{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

endelig ejercertifikat fra Tyskland {{forumTopicSubject}}

Måske der er flere end mig derude der står i den situation at de har købt en pony eller hest der oprindeligt er fra Tyskland og står og skal have ejerskiftet uden de har det originale ejercertifikat.

Ejercertifikatet i original er aldrig kommet med ham fra Tyskland og tænkte det var jo ikke det store problem, for havde fået lavet en fin, fin sælgererklæring som jeg så sendte ind til Landscenteret sammen med hans pas. Men niks putte den går ikke med en tysker, der skal de have det originale certifikat og så startede et større arbejde.

Kontaktede hans forbund i Hannover og de ville gladeligt sende mig et certifikat mod et klækkeligt gebyr i Euro, men for at få dette udstedt skulle jeg så have lavet et "in leiu of oath" dokument med bevidnet underskrift. Dette dokument fik jeg så lavet hos notarius publius ved byretten, dette også for et klækkeligt beløb.

Det fine dokument og gebyr i Euro blev sendt til Tyskland og jeg har i dag endelig fået bevis på at vi faktisk ejer vores pony smiley nu mangler jeg bare at sende til landscenteret og betale endnu engang.

Bare en lille historie og information til jer der måske står med samme problem og ikke helt ved hvordan i skal gribe det an eller kigger på tysk hest/pony hvor originale certifikat ikke følger med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  endelig ejercertifikat fra Tyskland
  • #1   11. feb 2011 tænk, jeg har snakket med Videncentret for Heste, og de siger, at for heste med tysk-udstedte pas, laves der IKKE ejercertifikat. det findes ikke, og har aldrig fandtes.

    jeg skal indsende passet sammen m kopi af købskontrakt til dem, og vedsende kopi af han er chippet/udelukket fra konsum, så retter de det til, og registrerer mig som nuværende ejer.

    jeg skal betale 105 kr i gebyr


    det lyder mærkeligt det du der skriver?


  • #2   11. feb 2011 Alt det her bøvl startede allerede i sommers hvor jeg havde gentagen kontakt med Landscenteret telefonisk efter at have sendt pas og sælgererklæring ind, da der var flere brugere som dig marie-louise der uden problemer havde fået deres tyske heste ejerskiftet på denne måde. Fik at vide at metoden er ulovlig med de nye regler, da alle tyske heste fra de bliver registreret også har ejercertifikat, hvilket de er meget strikse med i tyskland.

    Hvis det lykkes for dig Marie-Louise så sig endelig til.

    T. Dufour
    Puha - den situation lyder godt nok endnu mere besværlig, specielt når gamle ejer ikke ønsker at hjælpe. Prøv at foreslå samme metode som vores forbund krævede, den med den oficielle erklæring - måske de ikke kender til den og vil godtage det som en løsning.


  • #3   11. feb 2011 Jeg er endelig også kommet så langt at tyskland har lovet at sende både pas og ejerskifte erklæring, da videncenteret SKAL bruge den til at reg min hingst herhjemme. Det er bøvlet når sælger ikke vil samarbejde og det har virkelig sløvet arbejdsgangen i mit sted.
    Nogle sælger "slipper" på den måde for at betale for ejerskiftet, da de har solgt hesten og overlader derved et stort problem til køber.
    Så Husk altid at have alle papir når hesten handles- det har jeg lært- da man først ser sælgers sande jeg, ved problemer.


Kommentér på:
endelig ejercertifikat fra Tyskland

Annonce