{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.216 visninger | Oprettet:

Ponyhingst sammen med æselhoppe? {{forumTopicSubject}}

Jeg mindes at have læst et sted, at en bedækning mellem en ponyhingst og en æselhoppe ikke finder sted særlig tit...?
Er det en and?

Jeg tænker lidt....er hingsten ikke bedøvende ligeglad med om det er et æsel eller en pony?

Det siges jo også at muldyr er sterile og at nogle lader disse gå sammen med deres hingst som selskab - er det ikke fuldstændig uetisk? Muldyret vil vel blive bedækket alligevel?

Kom gerne med jeres erfaringer og viden

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ponyhingst sammen med æselhoppe?
  • #1   25. feb 2011 Ja men alligevel skulle der ikke være så mange mulæsler som der er muldyr?

Men ja du har jo faktisk ret i, at hun jo selvfølgelig vil sige fra - men spørgsmålet er så om det rent psykisk vil være frustrende på nogen måde for hoppen idet, der jo intet kommer ud af det.

• #2   25. feb 2011 Tror nu ikke ponyen/hesten er ligeglad med om det er et æsel, da de godt kan kende forskel.. Min pony er selv dødsens ræd for æsler, men det er han godt nok ikke for andre små ponyer smiley

• #3   25. feb 2011 Lad os lige slå en ting fast. Et æsel er barn af et æsel og et æsel. Et æsel kan få børn med heste og æsler. Et muldyr er barn af en hest og et æsel. Muldyret er med 99% sikkerhed sterilfødt.
    En ponyhingst er bedøvende ligeglad med om det er en ponyhoppe eller en æselhoppe. Han vil bedække hende uanset hvad, når hun er i brunst. Og det vil der komme små muldyr ud af.
    Jeg synes ikke det er synd, at en ponyhingst bedækker en æselhoppe- men jeg synes det er synd, at lade en hingst bedække en muldyr hoppe hver måned, når hun ikke kan få et afkom ud af det. Desuden kan muldyr hoppen blive smittet med fx. infektioner ved gentagende bedækninger.
    Det er det samme som at lade en vallak med hingstenykker bedække en hel flok hopper. De får skader af det.

• #4   25. feb 2011 He he...er helt klar over, at et æsel uden tvivl bedækker en ponyhoppe hvoraf der kommer muldyr.

Det jeg spekulerer i er mulæsler.....hvor hingsten er pony og hoppen et æsel - disse er der ikke mange af....set i forhold til muldyr. Hvorfor?

Ja jeg tænker også den der problematik med bedækning af muldyret/kontra skader/sygdomme.
    Men også det psykologiske i det for mulhoppen.

• #5   25. feb 2011 For lige at få det helt rigtigt..
    Så er, et muldyr en der har en hest som mor og et æsel som far og et mulæsel har et æsel som mor og en hest som far.

Som der står beskrevet om dem..:
    Muldyr og mulæsler er oftest sterile, men kan i enkelte tilfælde få afkom. Siden 1527 er der kun registreret 60 sådanne sager på verdensplan.

Et muldyr springer fra stående stilling, og kan sagtens springe lige så højt som en hest. Muldyr er også kendt for deres stædighed som er arvet fra æslet, dog er det ikke alle eksemplarer der viser dette træk.

• #6   25. feb 2011 Det med mulæsler forekommer ikke rigtig i annoncer osv
    fordi at folk mange gange bare kalder dem muldyr.
    Men jo hingsten bedækker æsel hoppen, især hvis der ikke er andre hopper.

• #7   25. feb 2011 Husk på at vis mulddyret er steril, så kommer den jo heller ikke i brunst. Og derfor vil hingsten nok ikke bedække muldyret, da hingste jo kun springer på når de er i brunst smiley

• #8   25. feb 2011 Om den er steril eller ej, så kommer den i brunst uanset hvad. Dyret har bare ingen æg eller sædceller. Det samme som hos mennesker.
    Har også haft en hoppe som var steril, hun producerede ikke æg- men hun var stadig brunstig hver måned.

• #9   25. feb 2011 Giver Stald Frost* ret....

• #10   25. feb 2011 Heidi Lykkegaard møgeltoft J: Takker smiley

• #11   24. nov 2012 et muldyr kan ikke få føl smiley jeg har en vinende der har et muldyr der går sammen med en hingst og det har den gjordt i snart 5 år og hingsten har aldrig hoppet på hende smiley

• #12   6. dec 2012 Hestehoppe + æselhingst= muldyr
    Æselhoppe + hestehingst= mulæsel
    Eller er det bare mig?

Kommentér på:
Ponyhingst sammen med æselhoppe?

Annonce