{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

hmm hvad skal jg tænke og gøre. salg {{forumTopicSubject}}

hej derude.

jeg står i den situation, at jeg i december solgt mit føl og den blev hentet kl 23 om aften i en trailer der vist ikke helt var efter bogen, og fik hende meget billigt, idet, følle i var chippet, beløbet var 3.000 (føllet bliver en hest)
men de penge havde hun ikke, så blev vi enige om at hun ku give mig udstyr i stedet svarende nogle lunde til værdien, vil gætte der nu er for 2600 eller lign.

men så en mdr efter fik keg en besked herinde om at følle skulle have haft kraniebrud, fra mig a og den ikke er chippet og DET skulle den være.. og ku ikke løfte ben (det ved jeg også den kunne, da den har haft smed) (men hun har skrevet under på den ikk er chippet, derfor prisen og hun selv skal sørge for det) men det er et problem...

så hørte jeg ikke noget fra hende i lang tid til trods for jeg ringede og skrev til hende....

så her til morgen igen, får jeg en besked om at følle havde dyrlæge for 2 dage siden og den sku have kraniebrud i panden over venstre øje. som er helet sammen. men sku røngtensfotograferes og igen brokker sig over chippen...

og har det sådan lidt lige nu hvad skete der på vej hjem,...hun siger det gik fint...

men hvad gør jeg og hvad kan jeg forholde mig til, hun har jo haft hende længe nu, uden a gi lyd fra sig, (hun siger hendes net har været nede, men ved ikke hvad hendes tlf fejler siden hun ikke kontakter mig den vej)

Det er ikke for at sætte hende i dårligt lys eller lign, men vil bare vide hvad jeg skal gøre eller forholde mig til... er i vildrede...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm hvad skal jg tænke og gøre. salg
  • #1   26. feb 2011 føllet var Ikke chippet sku der stå men stave og tryk fejl er gratis smiley

  • #2   26. feb 2011 Altså dyrlægen kan se om det kan tilbagedateres fra da du havde den, så der er ikke andet at gøre end at vente på dyrlægens konklussion...
    Det med chippen kan hun ikke sige noget til, så længe du har hendes underskrift på at føllet ikke var chippet da hun købte den, så kan køberen intet gøre for du har dit på det rene


  • #3   26. feb 2011 ja at følle er købt som beset... og jeg kan jo ikke bevise den ikke havde kraniebrud, for har ALDRIG mærket noget usædvaneligt... men hvorfor først have dyrlæge til den for 2 dage siden, når man har opdaget det for over en mdr siden?? den har ikke haft sår eller lign

    og har kontrakt på købet


  • #4   26. feb 2011 tja for hun mener den skal være chippet og FORSIKRET fra min side...

  • #5   26. feb 2011 kigger nu i kontrakten og har skrevet under på:

    født 14-4-10.
    fortrydelses retten udløb 1-2-11 kl 12.00 og ved a hun vil fortryde skal jeg vide det 14 dage før udløb.

    køber har forud for indgåelse a denne aftale nøje bestigtiget og undersøgt hesten ligesom sælger har opfordret til handelsundersøgelse
    hestens sælger bekendt dd er fuldstændig sund og rask.

    9.1. sælger erklærer, at der sælger bekendt ikke er skjulte fejl og mangler ved hesten, men giver ingen garanti herfor
    9.2 køber og sælger er opmærksom på at retsvirkningen af at hesten måtte vise sig at lide af en skjult fejl eller mangel skal bedømmes efter købeloven
    9.3 såfrem hesten lider af en skjult fejl skal køber reklamere hurtigst muligt overfor sælger...

    det har vi skrevet under på... og hvad er hurtigst muligt...


  • #6   26. feb 2011 så havde endda givet hende 1½ mdr opsigelse

Kommentér på:
hmm hvad skal jg tænke og gøre. salg

Annonce