592 visninger
|
Oprettet:
Foder sammensætning:) {{forumTopicSubject}}
ja hvad ville i give en 11 årig trav hoppe, som bliver trænet pænt hårdt hver dag?? lidt tynd?? altså af foder
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
Havren giver energi. musli giver vitaminer mineraler og fedt og majs flagerne er guf og så er det godt til heste der skal tage på :O)
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Jeg ville hellere kigge på, hvad hesten for i grovfoder ( hø/wrap ) så vil jeg finde et tilskudsfoder, som passer på din hest.. Det kunne feks være lucerne, vitaminer/miniraler, roepiller.. Du kan også vælge en foderblanding som er færdigblandet, hvis du er mest tryg ved det.. Der findes mange gode blandinger, det eneste man skal huske på er, at vores heste ikke har godt af for meget stivelse, som kommer fra korn som havre/byg og majs.. Det vil man helst undgå i foder.. Hvis man vil have tilført ekstre energi, så kan man give lidt havre i fodret, men igen stadig ikke for meget..
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 111 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.692
Min hoppe på 15 år får, 600g morgen og aften, plus lucerne med olie, plus vitaminer..
Min hoppe på snart 4 år får 700g morgen og aften, plus lucerne med olie og vitaminer..
De får knap 8 kg hø/wrap fordelt over morgen og nat fodring.. Begge heste ser rigtig fine ud, og er faktisk lidt for tykke hehe.. Jeg har dog sat min 4 års, lidt op i foder eftersom hun er i arbejde, og har brug for noget ekstre energi..
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 982
Han har tendens til at blive for tynd og dette foder + fri hø trives han rigtig fint på
Foder sammensætning:)