{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
541 visninger | Oprettet:

Hjelme {{forumTopicSubject}}

Ohøj HG.

Det gik op for mig den anden dag at min nu 10-12-år gamle ridehjelm snart trænger til en udskiftning.

I den forbindelse har jeg trollet internettet tyndt for at finde godkendte, men billige (jeg er hamrende nærig), hjelme.

Jeg har så opdaget de hersens "skullcaps" (jockeyhjelme), som jeg synes er lidt fede - og så kan man skifte cover som jeg synes er hamrende awesome (jeg er typen der gerne rider med en bjørn på hovedet hvis det kan få folk til at smile)..

Nå, men så var jeg rent tilfældigvis i en sportsbutik den anden dag, hvor jeg fald over nogle cykel- og ishockeyhjelme der lignede - og de var altså bare fede. Som udgangspunkt tænker jeg at det jo ikke er det samme, og derved ikke kan tåle samme brug, men er der nogen her der har erfaring, eller anekdoter om brug af den slags i stedet for "rigtige" ridehjelme for voksne?

Jeg er ren skovtursrytter, så for mit vedkommende behøver det hverken være kønt eller kunne tåle at jeg skvatter ned under spring. Det skal bare beskytte mit hoved og ikke blive for varmt om sommeren.

TLDR:
A) Hvor finder jeg billige ridehjelme (meget gerne skullcaps)? Udenlandske forhandlere er også OK.

smiley Kan man bruge cykel/ishockeyhjelme i stedet (er her nogen der kender belastningskravene for begge)?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjelme
  • #1   4. mar 2011 "eller kunne tåle at jeg skvatter ned under spring"

    Det her vil jeg egentligt godt trække tilbage. Sikkerhed frem for alt. smiley


  • #2   4. mar 2011 Kunne forestille mig en evt forsikring ikke dækker hvis der ikke er anvendt hjem der er godkendt til ridebrug, men jeg aner det ikke smiley

  • #3   4. mar 2011 på begge rideskoler jeg kommer anbefaler vi børnene selv at have en hjelm med, også hellere en gerne cykelhjelm, med udgangspunktet at det er bedre de får en hjelm de passer ordenligt, en en låne hjelm der passer halvt, så det må vel være ganske fint med cykelhjelm...
    MHT jokeyhjelme, så er det jo "bare" en sort rund en, og så trækker man stof over den der passer til løbsfarverne, så derfor kan det skiftes, desuden er der ikke skygge på, da det er bedre at brække næsen end den skade skyggen kan gøre ved MEGET høj fart.
    Disse hjelme kan ofte købes på løbsdage, hvor der ofte er en lastbil ude med udstyr (i hvert fald i Aarhus, mener også stadig at butikken der ligger over en af staldene stadig er åben når der er noget i Aarhus - der købte jeg min løbshjelm smiley


  • #4   4. mar 2011 Det jeg ville frem til var, at jeg altid ville vælge en hjelm der var godkendt til bruget smiley

  • #5   4. mar 2011 Julie

    Good point, egentligt. smiley

    Tak til jer andre også for jeres input!


  • #6   4. mar 2011 tror en cykelhjelm beskytter ligeså godt, den er jo lavet til at beskytte hvis man vælter på en vej..

Kommentér på:
Hjelme

Annonce