{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Spændt pony.. {{forumTopicSubject}}

Heej smiley

Jeg har en pony, som er super dygtig til dressur (han er dog springpony) men mit problem er, at han spænder utroligt meget op og går højt med nakken. Han er også bange for alt når vi rider på banen = kigger og hopper til siden.

Dette gør en laaang forsinkelse mht stævner, da vi ellers kunne have redet en høj klasse til stævner allerede, men vi kan kun ride en LA1 pga at han er så spændt og nervøs... smiley

Har I nogle idéer til, hvad man kan gøre?

Ps. Vi rider tit udenfor, og tager til springundervisning et andet sted og tager meget tit til springstævner hvor han tit overnatter fremmed sted... så han ser jo en masse...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spændt pony..
  • #1   6. mar 2011 Har du overvejet at han oplever FOR meget? mange heste kan ikke klare at komme nye steder hen og kun være der kort - og så videre... smiley og du skriver at det gør i tit

hvis han også er spændt op når i er der hjemme, så kan det være at han har en spændning i fx. nakken eller ryggen og så kan det være du skal prøve en kiopraktor/massør smiley

• #2   6. mar 2011 Jeg vil nok sige, at hesten lyder til at være stresset fordi der sker FOR mange uroligheder i dens lille hovede smiley
    Prøv og slappe af. Tænk ikke på stævnerne. Du får intet ud af det, ved at starte på en helt spændt hest. Hesten bliver også bare træt af det, og siger til sidst stop.

• #4   7. mar 2011 Måske du har alt for høje ambitioner på din ponys vegne - kan se i din profil at du er 13 år gammel, så dine ponyår er jo langt fra slut og LA1 er da flot at ride til stævne.
    Det lyder for mig lidt som om du "presser" den til noget den ikke er klar til psykisk og den siger fra ved at spænde op. Hvis den af natur er opmærksom og på vagt har den måske brug for at du tager den lidt mere med ro og knap så meget pres. Rider du løsgørende som afveksling til din daglige træning og hvis du gør, hvordan opfører den sig så på banen?

Men som de andre skriver ville jeg da også få den tjekket for spændinger eller om noget er låst - ville vælge uddannet hestekiropraktor frem for massør i første omgang. I mine øjne er massør luksus og forkælelse og godt for spændte og ømme muskler, men massøren kan ikke stille en diagnose hvis der er noget galt i hestens bevægeapparat.

• #6   7. mar 2011 Massage kan helt klart være med til at forebygge skader og derfor med på min liste over forkælelse og luksus og en massør kan da være heldig at kunne opdage et problem og videregive til ejeren at denne måske burde få det undersøgt af en fagperson. Men eftersom alle i det ganske land kan tage uddannelsen til hestemassør så længe de har tid, lyst og råd synes jeg ikke denne mulighed er anbefalelsesværdig som diagnostik ved mistanke om et regulært problem - der er jo grund til at det tager mange år at blive dyrlægeuddannet og siden hen hestekiropraktoruddannet. Men ja - det er jo helt op til folk selv hvad de vælger af løsning.

Kommentér på:
Spændt pony..

Annonce