{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.110 visninger | Oprettet:

bomvidde vs. hestetype {{forumTopicSubject}}

jeg står og skal bruge en ny sadel, men kan ikke finde ud af om jeg skal bruge en sadel med almindelig eller bred bom, det skal være en sadel som både kan ligge på en fjordhest og en islænder. -begge heste passer min nuværende sadel, som er en wintec tölt, -som af hvad jeg kan se må være med bred bom. -men islænderen passer også den kentaursadel som ligger perfekt på araberen, som er med "alm" bomvidde.

under normale omstændigheder havde jeg bare prøvet sadlen på hesten, og fundet ud af hvad der lå bedst, men nu vil skæbnen at den sadel jeg vil ha, ikke er mulig at få i DK, så den skal bestilles hjem fra udlandet. -og dermed er det ikke muligt at prøve af før køb.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bomvidde vs. hestetype
  • #1   7. mar 2011 Jeg ville ikke turde købe en sadel fra udlandet medmindre jeg ved 100 % at hesten kan passe den, men jeg har så også ret svært ved at finde en sadel til min ox da han er meget kort og samtidig ret bred.....

  • #2   7. mar 2011 det bliver et rent gæt, men jeg VIL bare ha den sadel.. -jeg ved det meste kan ligge på islænderen, men det er forskelligt hvilken bomvidde, -så vidt vides er de fleste islændersadler med bred bom, fordi islændere generelt er ret brede over skuldrene, men min lille dame er ret sporty, og ike videre bred, men alt er jo relativt. fjordhesten vil nok skulle bruge bred bom, men da den kun er 2 år er der jo længe til den skal bruge en sadel.. jeg er bare heller ikke ude på at investere 20000 på en sadel som ikke kan bruges til min kommende ridedyr.

  • #3   8. mar 2011 Tag evt. et stykke hegnstråd eller en gammel metalbøjle og bøj over ryggen på hestene, der hvor forsvidslen skal ligge - tegn så profilen over på papir - gør det for alle hestene og se, hvor stor forskel, der er.

    Profilen er også god at sende til dem, du vil købe sadel af, så kan de lige klippe den ud og se, hvilken sadel, der passer i bredden smiley

    Enkelt men effektivt smiley


Kommentér på:
bomvidde vs. hestetype

Annonce