{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
830 visninger | Oprettet:

puhaa ikke KS, men hvad så?? {{forumTopicSubject}}

Den anden dag oprettede jeg en tråd om priser på røngen, fordi jeg havde en mistanke om at min hoppe kunne have Kissing spine.

Det er så blevet afgjort idag, og heldigvis så har hun det ikke!

Jeg har været ved Nørlund Hestehospital og de kunne tage os idag og så er det dejlig tæt på hvor hesten står. 30 min kørsel.

valget stod mellem Ansager og Nørlund da begge steder er blevet rost af forskellige "patienter" og det va dem, min egen dyrlæge ville henvise til.

Men vi kom derud og blev taget godt imod og folkene var søde og smilende
Tati blev bedøvet og så blev der taget billeder - som viste en yderst flot ryggrad, som absolute intet fejlede.

så det er bare så rart at vide at hun ikke har KS på nogen måde..

Så nu skal vi så bare finde ud af hvad der gør, at hun hopper rundt. Men dyrlægen mente efter det jeg fortalte at jeg endnu engang skal have tjekket mine sadler - så det gør vi så!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  puhaa ikke KS, men hvad så??
  • #1   9. mar 2011 Jeg ville få tjekket forknæene, vores hingst havde KS-symptomer, og dyrlægen tjekkede først ryg - men vi tvang ham derefter til at se på hals og forben, og fandt et slidt knæ.

• #2   9. mar 2011 DISTURBIA - Rogue Cavalo .
    havde han været halt eller noget??

• #3   9. mar 2011 Kun taktfejl i longen og så var han tung i den ene side, når man red ham - men han var ren i bøjeprøven og det hele, så dyrlægen ville ikke først tro os, da vi sagde det var enten skulder eller ben. :s

• #4   9. mar 2011 Hvad er sympyomer for at ens hest har KS...

• #5   9. mar 2011 *PIO* Hvor glæder det mig meget, at din hest er fundet helt fri af KS. Dejligt!! Ikke mindst for dig må det være en stor lettelse at vide, at der ikke er noget galt med hendes ryg. smiley

• #6   9. mar 2011 DISTURBIA - Rogue Cavalo .
    hende af min har ingen takt fejl, eller halthed eller er tung i den ene side så jeg tror sq ikke på at hun har noget med sine ben.

men tak for tanken smiley

k A
    JA det er så fantastisk! nu kan jeg med sikkerhed sige at det fejler hun bare ikke.. næste projekt er at finde en god sadelmager som ikke bare vil sælge sadler... til at se på mine og evt rette dem til eller så tage dem i bytte med nogle andre

• #7   9. mar 2011 *PIO* Nu siger jeg bare noget...Kan det tænkes, at hesten har haft lidt held med sine bukkespring og det på den måde er blevet en dårlig vane? Jeg ved det jo ikke....det er bare en tanke..

• #8   9. mar 2011
    Jeg tænker at grunden til at hesten hopper rundt kan ligge over det hele i kroppen? Nu nævner du ikke hvornår du nævner men men fx. ved forsøg på samling kan det ligge i nakken/halsen, kan ligge i ryggen hvis det er når rytter kommer på - kan både træning, fald på folden og sadel være skyld i.
    Kan ligge i musklerne, nogle der er klemt og gør avs i fx kun galop når hestens mønster er forskellige.

Så måske du kan koble det med et eller andet?

• #9   9. mar 2011 Min hest hoppede nemlig også rundt, som om han havde KS.

• #10   9. mar 2011 Jeg tror at hun har haft held af at værre 'på tværs' så hun har en tillært adfærd der er knapt så spændende som rytter.

og så er hun super sensitiv med signaler og berøring. så sadler skal ikke være meget forkete for at det giver en reaktion ved hende. det er i hvert fald min tanke.

og fra da jeg fik hende hjem og så til nu der har hun ændret sig meget i sadelleje og sådan. Så jeg tror at hun nu har den form som hun vil have, altså jeg tror ikke hun ændre sig mere - så tænker igen her, at det er nu jeg skal burge penge på sadlerne - altså den helt store omgang!
    om det så betyder nye sadler eller bare en tilrettelse, det må komme an på en sadelmager.

den dag idag, kan hun går fint samlet i skridt og trav og uden bukkespring - det er i galoppen det kniber. jeg synes der er en tendens til at hvis hun er træt så bukker hun mere eller hvis jeg sidder nedsiddende og sætter i galop.
    så i øjeblikker laver jeg letridning og giver galop signalet sammen med stemmen når vi skal igang og det virker faktisk fint.
    og så kan hun få sin anfald med at stejle hvis hun synes der er noget som er farligt - eller hun er oppe og køre, det virker til at det er en form for forvirring for hende at der giver udfaldet.

• #11   9. mar 2011 *PIO* Hvad gør du, hvis hun bukker eller stejler?

• #12   9. mar 2011
    Hvis hesten er følsom kan det nemt være fordi den ikke ikke lige ved hvad den skal gøre med presset og måske så tilmed også har lært at galop signal = galop anspring m. buk.

• #13   9. mar 2011 når hun småbukker og laver kospark så driver jeg lidt på hende og efter en en 5 -10 buk (20 meter volte) når hun holder op med at bukke og galopere normalt så klapper jeg hende på halsen og siger hun er dygtig.. det er det der har hjulpet bedst

hvis det er rodeo spring så stopper jeg hende i en parade og så står vi stille til der er lidt ro på og så starter vi forfra.

og nå hun stejler - ja ikke så meget - prøver bare at blive hængende på smiley ellers rider vi i den anden ende af ride huset og laver volter til vi igen kan ride i hele ridehuset uden problemer

• #14   9. mar 2011 *PIO* Uhada...Hmmm...Det lyder ikke som om, du gør noget særligt for at gøre hende opmærksom på, at adfærden er uønsket. Jeg tør slet ikke skrive her, hvad jeg ville gøre, hvis en hest stejlede med mig....

• #15   9. mar 2011 k A tror mig når jeg skriver at det er det der virker bedst, så er andet prøvet - hun er sq mærkelig med det der - og min berider her heller ikke de gyldende svar til hende så vi fortsætter i langsom tempo med indlæringen - det virker igen bedst, hun harbare ikke fundet ud af at hun er dame og burde være god til multitarskning

• #16   9. mar 2011 *PIOØ Det er muligt og sikkert rigtigt, når du siger det.

• #17   10. mar 2011 ja der kan være mange grunde, dårlig tilpasset sadel, forkert ridning, der er mange muligheder. Der kræves lige lidt mere info om hvad hesten gør og i hvilke situationer... hos os på Augustenborg Rideklub er glidetøjlen f.eks forbudt da den gøre mere skade end gavn. Jeg gør meget ud af at lære rytterne at sidde korrekt og bruge deres vægt og krop rigtigt. Vi kigger også hestene efter for skævheder så det kan bli rettet...

• #18   11. mar 2011 Altså dyrlægen mente det rigtige sted at sætte ind nu var at få efterset sadlerne - så det er selvfølgelig det jeg gør - da det lige pt. giver mest mening for mig.

om det er dårlig ridning - ja det skal jeg ikke kunne sige, men jeg får da en halv time hver 14 dag af en berider der kommer i vores stald. Så vi bliver da bedere uge for uge. smiley men jeg synes jo ikke selv jeg er dårlig så det skulle give en sindsyg hest..

Kommentér på:
puhaa ikke KS, men hvad så??

Annonce