{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

Så er min hest solgt.. pyha.. {{forumTopicSubject}}

Efter knap et halvt år, har jeg nu fundet et godt hjem, hvor scarlet forhåbenligt vil få det godt resten af hendes liv.. Hun skal nu hjem til hendes tidligere ejer, hvilket jeg efterhånden er ved at have en god tanke ved..

Men hold op, hvor er det svært at tage beslutningen om salg.. Jeg har haft hoppen i 11 gode lange år.. Det har været en hel fantastisk rejse med hende.. og er glad for den tid jeg har haft hende.. Vi har haft op og ned ture, og nu hvor det virkelig svinger for os i dressuren, takket være vores gode underviser, gør mit valg bestemt ikke lettere... smiley

Men sådan er det jo ikke altid..
For 10 måneder siden mistede jeg min skønne søster.. Det har gjort rigtig meget ved, at jeg gangske enkelt ikke kan magte eller overskue to heste.. Jeg har scarlets skønne datter Desire som snart fylder 4 år, som også skal passes og holdes igang.. Udover det, så bor jeg i hus med min kæreste.. Huset skal også holdes, plus vi også har en hund som også skal have opmærksomhed.. Og ja plus mit arbejde som jo også skal passes.. Kan godt mærke om aften at jeg er fuldstændig bombet..

Men hold op, hvor er det dog bare vedmodigt... smiley Nu bruger jeg den sidste tid med hende bare at hygge om hende.. og nyde hende den tid jeg har med hende tilbage.. også takke hende for hendes skønne datter, som HELDIGVIS.. er endel af scarlet.. så hun vil altid være endel af vores liv alligevel... smiley

Hvordan har i haft det med salg af jeres skønne heste??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er min hest solgt.. pyha..
  • #1   9. mar 2011 jeg havde det møgelendigt da jeg sku af med charlie i sin tid smiley .. at det så ik endte så godt gjorde det jo ik nemmere ...
    jeg havde jo også altid ment han ik sku sælges nogensinde... men nogen gange så har man bare en situation der gør man ik har noget valg...

• #2   9. mar 2011 Ja præcis karina.. smiley Jeg havde ellers også altid sagt, at jeg aldrig vil af med mine heste.. Men det er jo nemt når man er ung, og ikke har nogle forpligtelser når man boede hjemme osv.. hehe.. Det noget andet idag.. hvor man pludselig har meget at se til i sin hverdag.. så dur det bare ikke.. Jeg har jo tidligere prøvet med to parter.. Men igen.. så syntes jeg det er bedre at finde et hjem hvor hun vil få det godt.. Og det er heller ikke altid det fungere med to parter..

Og ja det var trist med din charlie den gang.. smiley

• #3   9. mar 2011 nej det jo lige det ... det ik nemt...men synes da at din løsning er langt bedre end min..
    det er da meget muligt at man kan ha 2 parter på en hest... men går det i vasken så hænger man jo selv på den... så er det da selvfølgelig bedre at man sælger og så ved hun vil få det godt ved gamle ejer..

• #4   9. mar 2011 Det er hårdt Stine, men jeg tror du blir glad for det. Tine skal nok passe godt på Scarlet, og det er jo ikke længere væk end du kan besøge hende...Det skal nok gå altsammen....Knus

• #5   9. mar 2011 Min Mon Cherie havde jeg det helt fint med at sætte til salg og var afklaret med det da hun blev solgt, men da traileren med hende kørte ud af min indkørsel, brød jeg bare grædende sammen. 4 år af mit liv forsvandt. Hun var bare den bedste for sådan en som mig som var blevet lidt bange for at ride. Hun gjorde at jeg kunne købe una og komme videre. Jeg ved hun er kommet til nogle søde piger som også skal blive trygge ved at ride igen, og de elsker hende lige så meget som jeg gør:-)

• #6   10. mar 2011 Karina.. Nej man står nemlig selv, med begge heste hvis de pludselig stopper, hvilket jeg også prøvede hvor to stoppede kort tid efter hinanden.. så står man der med to der skal holdes igang igen.. Halvparter er ikke altid en holdbar løsning.. Det er ikke altid stabilt.. Hvilket jo så er nemmere at skære ned på en.. Udlån kan også være en mulighed.. Men det er vel bare at trække tiden ud igen..?? Så kan man ligeså godt tage tyren ved horene, selvom det er svært....

Kirsti, ja det ved jeg at jeg bliver.. Selvom det er svært nu.. Men man kan også vende den om, hvor mange mennesker der mon har tiden til to, med mindre man bor på en gård, eller har hestene stående et sted hvor man kun skal ride sine heste.. Så er det da nemmere.. Jeg kan hvertfald ikke.. smiley Men nå der er heldigvis stor forståelse for mit valg fra andre.. Min mor havde også sagt til min kæreste, at hun ofte gik og tænkte på hvorlænge jeg kunne holde ud at have to.. Det tager jo hele dagen med dem.. smiley Min kæreste har også flere gange sagt nu, at jeg ikke behøver at sælge... Men jeg for jo dårlig samvigtighed, overfor både vores hund, og ja hestene, hvis jeg ikke når dem begge en dag.. Det kommer man jo heller ikke langt med.. Jeg ved Tine nok skal passe på hende... Men jeg er jo den bedste.. hehe..

• #7   10. mar 2011 Åhh, jeg kender godt den knude i maven ang salg. Har selv min skønne dreng til salg nu. Jeg kan ikke klare at tage ansvaret for ham længere pga sygdom.. Men det knuser mig at han skal væk fra mig. Jeg har bare haft ham 1 lille år. Men havde jo ikke en jordisk chance for at vide at min sygdom ville udvikle sig så meget og dermed begrænse mig i min dagligdag med Kasmir.

Til trods for det gør mere ondt end ondt, ved jeg at det er det rigtige for ham. Han er ung og skal have og fortjener meget mere end jeg kan give ham.... Parter tør jeg heller ikke satse på - det er aaaaalt for ustabilt - og udlån... Har hørt ALT for mange dårlige historier - og det vil jeg altså ikke lægge hest til

Jeg ønsker dig held og lykke med unghesten og ikke mindst med din ven. Hvor herligt, at du VED hvem der køber - og dermed ved hvordan hestebassen får det...

Kommentér på:
Så er min hest solgt.. pyha..

Annonce