{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.380 visninger | Oprettet:

Balle boots (islænder) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen

Jeg skal igang med stævne træning i år det vil sige at jeg skal have købt udstyr til dette.

Jeg overvejer om jeg skal have balle boots, men jeg havde et par sorte en gang. Men de røg ALTID af. Det skal siges det avr nogle billige nogle i læder.

så er mit spørgsmål om dem i gumme sider de bedre, så de ikke ryger op?

Og kan man træne med boots på uden at have sko på?

Og hvad vægt skal jeg købe?

det skal siges jeg har et par gummi klokker jeg pt bruger da Rös kan finde på at knalde op i sig selv i trav.

Håber i kan hjælpe mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Balle boots (islænder)
  • #1   10. mar 2011 En rigtig øko rytter bruger ikke vægt! Kun beskyttelse smiley
    Jeg ved ikke om dem i gummi er bedre, bruger aldrig selv den slags.. Red med alm stofklokker en overgang da min hest smedede meget, men det er også det..

• #2   10. mar 2011 Balleboots er den ringeste opfindelse. De falder ALTID ad. Sidst jeg var til islænder stævne, fik en tilskuer en balleboots i hovedet, da hesten på banen tabte den i galop. smiley hehe, godt det ikke var mig, men det så godt ud.

Hvis du nogensinde har været til islænderstævner og smugkigget i staldene mens du sadler op, så ville du se at alle sidder med isoleringstape og sveder r...ud af bukserne for at få tapet ballebootsen fast så de ikke flyver af, og alligevel flyver de af. Folk sidder med tape og hobbyknive og klister og dekorer hovene, men lige lidt hjælpper det.

Så mit råd- spar pengene og køb noget andet.

• #3   10. mar 2011 og ja, husk du SKAL have sko på din hest, ellers må du ikke starte stævne. Og spørg mig ikke hvorfor reglen er sådan.

• #4   10. mar 2011 Jeg starter ikke stævner i år men har dog valgt at hun skal gå uden sko her i sommer smiley men starter næste år med at starte ud med bededags stævne så der skal være tjeck på tingene. Men træningen skal jo være iorden smiley

Mit problem er også at Rös træder op og til tider kan træde forsko af. Og nu hvor hun traver beder er det blevet værre -.-

Hun har mordax sko på nu men de ryger af imorgen smiley

• #5   10. mar 2011 Jeg var til world cup og stod tæt på og så det og hestene havde ikke tape på. Jeg har stået sammen med DM mester og en af de delatger som var ved WC og de brugte heller ikke tape smiley Har heller ikke set det til bededag, hvor jeg også selv har deltaget. Og jeg tror ikke at dommerne er så glade for den ekstra vægt tape ville give da de er ret sippede

• #6   10. mar 2011 jeg har redet meget med balleboots, og min hest har aldrig trådt dem af eller noget, på trods af at hun tidligere kunne træde helstøbte gummiklokker af uden at snuble..

Jeg ville vælge så let som muligt.. smiley

• #7   10. mar 2011 Hov, der står da i tölt bladet at de har lavet nye regler og at man GERNE må starte stævne uden sko nu! smiley

• #8   10. mar 2011 wow virkelig? jeg må se at blive medlem af DI igen. Så jeg kan følge med i hvad de render og laver.

Vilel være rart at kunne gøre det uden sko også.

• #9   10. mar 2011 Sådan har jeg i hvert fald forstået det.. Men tror i første omgang er det kun en prøveperiode for at se om det går an..

• #10   10. mar 2011 shop.optihorse.dk har boots & klokker m. vægt. Ved også at de har en islænder-dame ansat der - hun er rigtig sød til at hjælpe hvis du har spørgmål

• #11   10. mar 2011 Jeg har været til rigtig mange stævner, og har set det med tapen mange gange. Altså tapen på hoven, inde under balle bootsen. De giver jo ikke ekstra vægt med tape, måske 2 gram, men det er da vist det.

• #12   10. mar 2011 Freja jeg kender så en del der rider uden tape, og det gør jeg heller ikke, de ryger sq ingen steder, det er bare et spøgsmål om at købe i ordentlig kvalitet...

• #13   10. mar 2011 Malene, nå nå, jeg synes nu mine til 899 kr var god kvalitet. En galop tur, og man skulle gå tibage af den sti man havde redet, for at finde dem.

• #14   10. mar 2011 De bedste boots jeg har set var nogle min ridelære købte på island til noget der svare til ca 250 kr smiley De lå godt på de fleste heste..

• #15   10. mar 2011 Freja, det har jeg aldrig nogen sinde oplevet med mine gboots... på trods af at hesten er genial til at træde klokker af.. de sidder ikke en gang løst efter sådan en tur..

• #16   10. mar 2011 Malene, jamen så er du da bare heldig. Både mig og min veninde opgav at bruge balle boots, pga de faldt af hele tiden. Også på hendes islænder.

• #17   10. mar 2011 Jeg tror på der er forskel på om det er gummi eller læder. Da læderet er mere stift da gummiet kan være bløder og mere elastisk

Kommentér på:
Balle boots (islænder)

Annonce