{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.523 visninger | Oprettet:

HA-info: Udhængning {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Så er det tid til en lille update igen.

Indlæg eller kommentarer, der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke, og vil blive slettet omgående, og der sendes en officiel advarsel.

Sker det igen, vil din brugerkonto blive sat i karantæne (frosset), og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket.
I særlige grove tilfælde forbeholder HesteGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

Ligeledes gælder det, at personer, der kritiseres udenfor siden, ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.

Desuden er det heller ikke tilladt at sende PrivatBeskeder med link eller anden info om denne person/firma.

Hvis et sådan indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.

Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.

Mvh HA'erne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HA-info: Udhængning
  • #1   17. mar 2011 husk at sørg for at alle HA´er også er indforstået med dette...

  • #2   17. mar 2011 Måske skulle i håndhæve i stedet for bare at snakke.... samt slette alle de indlæg hvor folk f.eks hænger div. hestetransporter ud herinde.....

  • #3   17. mar 2011 Måske også en klarifisering af hvad der er udhængning.. for er det udhængning at skrive noget der er sandt og som man har beviser for ??
    Og er det at afsløre hvem personen er at skrive, min veninde/part/smed osv..


  • #4   17. mar 2011 HPHO2
    Der står ingen steder skrevet, at vi har indblik i folks privat beskeder. Der ønskes ikke udhængning via Privat beskeder, som nogle brugere beder om i indlæg - så der ikke opstår smædekampagner, når der er forum emne omkring firmaer/personer og lign.





  • #5   17. mar 2011 HPHO2
    Af den simple grund at vi ikke skal sættes som dommere overfor hvem der taler sandt og hvem der ikke gør.
    Det vil jo være yderst belejligt og kunne udhænge de/den person man ikke kan med.



  • #6   17. mar 2011 Vi kan ikke bestemme hvad folk skriver til hinanden i privat beskeder, men i forbindelse med en tråd omkring personer/firmaer mv. er det ikke tilladt at starte smæde kampagne via privat beskeder - igen fordi ... hvem taler sandt og hvem gør ikke? og hvad er den egentlige sandhed ?

    Hvis vi tillod udhængning/advarsler - kunne vi ikke beskæftige os med andet end at holde styr på bare dette område.

    Der har været flere eksempler på folk der er blevet anklaget for div. sager, uden der har været nogen form for hold i disse og har i størrer eller mindre omfang skadet denne persons/firmas ry og er blevet stemplet.


  • #7   17. mar 2011 HPHO2:
    Du er velkommen til at indsende en klage under "Kontakt" øverst i højre hjørne.. Det er jo ikke os HA'ere, der laver reglerne, så skyd ikke på budbringeren...

    Men tak og i lige måde.. :o)


  • #8   17. mar 2011 Hvis I virkelig vil bringe det her budskab ud til brugerne herinde, så er det for det første et forkert tidspunkt i opretter det i forum. Der er jo næsten ingen på HG her klokken 9 om formiddagen?

    Hvis I oprettede det om aftenen ville der være betydeligt flere der så det.
    Men udover dét, så er det jo langt fra alle der overhovedet bruger forum.. Så en privatbesked til alle brugere ville nok være det mest effektive, hvis I altså vil have budskabet ud til alle.


  • #9   17. mar 2011 Hej hurtigt OT spørgsmål er der ikke en ris ros dims et sted her. Jeg har nogle ideer men kan bare ikke finde ud af hvordan jeg skal sende dette

  • #10   17. mar 2011 jeg syntes det burde være fair at sende privatbeskeder rundt til folk, hvis der sker snyd i markedet, så det kan redde os andre.

    men nu må der ikke advares om snyd, bedrag osv mere??


  • #11   17. mar 2011 Mette B C:
    Der er en Ris&Ros under "Kontakt"..

    A & A:
    Vi bringer disse HA-info på alle tider af døgnet.. Man kan jo også søge i forum under HA-info, hvis der er noget, som man er i tvivl om, så kunne det jo være, at der dukkede et passende emne op..


  • #12   17. mar 2011 Skal hilse at sige den der ris ros var MEGET sværd at finde

  • #13   17. mar 2011 <i>Ligeledes gælder det, at personer, der kritiseres udenfor siden, ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke</i>

    <b>Gælder det også afdøde personer udenfor siden?</b>

    <i>Desuden er det heller ikke tilladt at sende PrivatBeskeder med link eller anden info om denne person/firma.</i>

    <b>Gælder det også de beskeder vi sendervia msn, facebook, mail, sms og lignende, til at andre hestegalleri-brugere, indeholdende et sådan link?</b>


  • #14   17. mar 2011 O.O ups... jeg taler altid om et eller andet der forgår på HG i stalden.

    ej jeg vil tro de mener inde for HG


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #15   17. mar 2011 Nu skal vi jo ikke gøre det værre end det er:

    Reglerne gælder på HG og ikke udenfor HG. Hvad i gør i stalden eller andre stedder rager os jo ikke smiley

    Og vi gentager lige. Vi kan/må ikke kontrollere hvad i skriver i Pber, men der må i forum emner eller lignende IKKE bedes om en Pb der vil udhænge vedkommende der omtales, længere er den ikke


  • #16   17. mar 2011 Jamen så har jeg da lige et spørgsmål, til denne regel om udhængning..:
    Jeg formulerer det lige som et tænkt eksempel - det synes jeg er nemmere og så bliver det mere konkret.
    Jeg vil gerne købe noget udstyr i en internethandel - men jeg kender ikke siden, og vil gerne høre folks erfaringer.
    Jeg skriver et indlæg i forum og spørger helt konkret til erfaringer med det givne firma og angiver i den forbindelse selvfølgelig hjemmesideadressen - ellers har folk jo ikke en jordisk chance for at finde ud af hvad for en side jeg mener.
    Nu sidder der så et par stykker der ude, som rent faktisk har handlet med denne side og som har dårlige erfaringer i form af for sen afsending og andet. Må de så ikke fortælle om de dårlige advarsler, siden negativ omtale åbenbart ikke er tilladt?
    For mig og se bliver det til en ordentligt omgang rygklapperi, hvor vi ikke kan spørge til hinandens erfaringer, for de eneste der svarer er de der har de gode erfaringer, og dem der har de dårlige ikke vil svare fordi de er bange for at få frosset deres brugerkonto.


  • #17   17. mar 2011 Til admins.

    Jeg har haft en sag med en creappy fyr her inde som skrev nogle underlige breve. går i ind og tjecker dem hvis man anmelder ham?

    han er dog væk nu smiley


  • #18   17. mar 2011 til jer der ikke helt forstår det. HA´erne kan ikke bedømme hvem der taler sandt eller lyver.. der er også mange uskyldige folk som kan blive hængt ud, hvis "lille lise" ikke har fået sin vilje (har selv prøvet det, hvor der gik en masse løgne omkirng mig herinde) og det var folk der ikke havde fået deres vilje, så opdigtede de en historie, som de gik vidt og bredt med.

    derfor kan HA´erne ikke vurdere om det folk siger faktisk er sandt eller ej..


  • #19   17. mar 2011 HPHO2..istedet for at bed om en PB i selve indlægget på forum..så skriver du bare en Pb til opretteren af indlægget og beder om navn eller nærmere forklaring.......

    og kan godt se dilemmaet som HG er i, i forhold til udhængning... men kunne der ikke arbejdes på at f eks handlerne blev lidt mere gennemskuelige....så man kunne bedømme folk man har handlet med efter samme system som man bedømmer hesteprofilerne....med point eller lign? jeg ved godt der stadig er mystiske mennesker som af hævn eller andet nag vil være unfair og bedømme en handel lavt.. men mon ikke man vil kunne gennemskue det hvis de andre handler på profilen har været gode..... og alt andet lige vil det være til fordel for de fleste og måske til bagdel for enkelte uheldige.....men rigtig skidt for dem det skal være skidt for nemlig dem der snyder...


  • #20   17. mar 2011 må man godt skrive noget om et sygehus m navn ?
    kan ikke finde ud a om det også er udhængning


  • #21   17. mar 2011 Tak, Naja T..
    Lige præcis derfor..


  • #22   17. mar 2011 Sorte Perler..:
    Vil du ikke svare på mit spørgsmål? smiley
    Jeg er i tvivl om denne regel..


  • #23   17. mar 2011 Mette:
    I lige præcis det tilfælde, som du nævner, vil vi højst sansynligt se igennem fingre med, at folk beskriver deres dårlige erfaringer.. DOG skal indlæggene skrives på en pæn måde, så firmaet ikke bliver hakket ned..


  • #24   17. mar 2011 Lige et spørgsmål ang en anden tråd... Der var en der mente det var udhænging og det mente jeg ikke... hvad mener i... For er da lidt i tvivl...

    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=726480



  • #25   17. mar 2011 Nico og King:
    Den vil jeg så heller ikke kalde udhængning i første omgang..


  • #26   17. mar 2011 Og I trot ikke bare at dem der læser sådan en tråd bare skriver en pb til trådstarter, om at de vil vide hvem der fx er en dårlig smed eller andet?.
    Pas nu på HG ikke bliver en kasse med for mange regler?.

    Og de vil sige hvis man har skrevet et oplæg i forrum om at fx Karl børve, er en god dyrlæge, så er det også udhængning.?


  • #27   17. mar 2011 Hvad så med f.eks alle de udhængningstråde, der en overgang var om Tina Lund, efter hun havde lavet en række tv-programmer.

    Der blev brugt rimelig groft sprog om hende, men det blev der set igennem fingre med her på HG..


  • #28   17. mar 2011 Sorte Perler & Welsh Mountains .

    Tak for svaret... Mente jeg heller ikke, så længe der ikke bliver skrevet noget negativt... smiley

    Men må indrømme synes efterhånden det er svært at holde styr på alle de regler der er...


  • #29   17. mar 2011 Syntes også det er lidt svært for, hvor grænsen går.

    Nogle spørger jo om erfaringer med div. smede og dyrlæger, hvor det så er ok, at skrive negative erfaringer.

    smiley


  • #30   17. mar 2011 HPHO2 jeg kopiere lige hvad de har skrevet omkring PB og sætter ind:

    Og vi gentager lige. Vi kan/må ikke kontrollere hvad i skriver i Pber, men der må i forum emner eller lignende IKKE bedes om en Pb der vil udhænge vedkommende der omtales, længere er den ikke




  • #31   17. mar 2011 Kjeld, HA'erne er der på frivillig basis. De bliver ikke aflønnet smiley

  • #32   17. mar 2011 Synes altså også det er lidt svært, for hvornår er det udhængning.. hvis man har klare beviser er det så udhængning (så er der jo ingen tvivl om hvem der taler sandt).. eller hvad med tråde om kendte.. må man fx ikke skrive at man ikke bryder sig om en kendt rytters metoder eller lignende ?? hvis man holder sig til det man kan se ridningen og ikke kommer med andre beskyldninger..

  • #33   17. mar 2011 Hvert galleri har deres tilpasnings-regler..

  • #34   17. mar 2011 Men i brugerbetingelserne på HuG står der også:

    1.4 Grimt sprog, udhængning m.v.
    Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder HundeGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

    Ligeledes gælder at personer der kritiseres udenfor siden ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.

    Hvis et indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.

    Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.


  • Mynte
    VIP
    Mynte Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 6 Følgere: 23 Heste: 5 Emner: 194 Svar: 4.168
    #35   18. mar 2011 *Stutteri Plethest*
    Det er jo nok fordi ingen HAer har set den kommentar. Vi kan desværre ikke være alle stedder på engang


Kommentér på:
HA-info: Udhængning

Annonce