{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.005 visninger | Oprettet:

Hvad forventer du af en part -din hest {{forumTopicSubject}}

Tænkte vi da kunne få en lille debat i gang omkring det der med at have part til sine heste..

Hvilken type hest har du?

Hvad kræver du af din part? (Vagter, mugning, penge?)

Hvad tilbyde du din part? (Dage, faciliteter, niveau?)

Hvad gør du for din part, og hvad gør din part for dig?

____

Jeg kan starte med at fortælle at jeg har en part på Lille Lyn, som jeg er rigtig glad for.

Lille Lyn er en hoppe på 131cm, som kun lige er begyndt at kunne rides. Det meste foregår altså fra jorden.

Min part betaler intet for at have part, da jeg ikke synes man bør tage penge for den slags. Desuden er det for mig vigtigt at beholde hende jeg har, da det udover at være en god veninde er en pige som håndterer Lille Lyn fantastisk. Jeg er absolut ikke bekymret når de er alene.

Når jeg rejser - hvilket jeg gør ret ofte - , holder kurser eller generelt har nogen dage hvor jeg ikke kan nå ud til hesten så tager min part hende. Er der en fodervagt den dag, så tager hun den og dertil hører udmugning. Ellers gør hun intet andet end træne krikken smiley

Jeg ved godt at jeg og Lille Lyn nok får mere ud af det end min part gør, og derfor prøver jeg at gøre det så sjovt for hende som muligt. Ikke noget stort, men prøver da at sørge for der altid er noget chokolade og nudler derude som hun kan spise hvis hun bliver sulten eller kold. Hun gør rigtig meget for mig ved at tage hesten når jeg ikke kan, og ved at være så perfekt til hende smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad forventer du af en part -din hest
  • #1   22. mar 2011 Jeg har ikke part til min hest :O)
    Men vil bare sige at du lyder til at være rigtig sød overfor din part :O) Syntes generalt det er sådan det skal foregår ;O) Dejligt du er glad og tilfreds med hende og at hun hjælper dig og du belønner hende med lidt chokolade og nudler engang imellem ;O) Hyggeligt ;O)


  • #2   22. mar 2011 Jeg har part på min hest Marie og det er helt fantastisk! smiley

    Marie er en bestemt dame på ca. 160 cm. Hun har et ret spichelt temperement og hun er ikke god til mange forskellige mennesker.

    Jeg kræver intet af min part andet end at hun skal behandle min hest ordenligt og ride dressur eller skovtur på hende. Hun betaler intet for det, da jeg bestemt ikke går ind for at tage penge for at folk kan arbejde for mig. Også står hesten i en stald hvor der bliver gjort alt! så det eneste hun skal er at tage hesten (evt. også fold partneren) ind fra fold om lørdagen, også ride ^^

    Jeg tilbyder min part at ride 2 dage fast (fredag og lørdag) også alle de dage hvor jeg ikke lige kan nå at tage der ud. Det er super fedt at hun gider at bruge ekstra tid på Marie fordi jeg enten er på ferie eller har så mange lektier for at jeg ikke kan nå hesten. Så har hun frit spil om hun vil ride i ridehus, på en af de 2 udendørs baner eller en tur i skoven. Hesten har før gået LA så, hun kan sagtens, der skal bare lige arbejdes en hel del for det, så hun får også en lille udfordring i det.

    Jeg sørger for at hesten har hvad den skal bruge og at der er alt hvad parten skal bruge til hesten også sørger hun for at hesten har det helt perfekt de dage hun tager hende.

    Jeg elsker min part over alt på jorden! smiley


  • #3   22. mar 2011 Jeg har to parter, eller hva man nu kan kalde det.

    Først har jeg min veninde aom passer Ally én gang om ugen, så jeg lige har en dag, hvor jeg kan slappe af og indhente lektier. Hun betaler lige PT intet for det, men måske kommer hun til at betale caq 100 kr senere hen. Hun må alt andet end at springe og har fri adgang til ridehus som koster 550 kr. pr. måned. Vil nu mene hun er ret forkælet smiley

    Så har jeg også min kusine, som også rider Ally én gang om ugen. Hun er dog kun 9 år og derfor er jeg altid til stede og undervise, hun betaler 500, men det synes jeg nu er rimligt nok, da det kræver meget af mig + at hun skal låne min hest.

    Penge for part er i mine øjne helt ok. Det er dyrt at have hest, og at få lov at låne en helt gratis, er ret forkælet smiley
    Ja, jeg har selv en gratis part, men hun er også forkælet xD


  • #4   22. mar 2011
    Jeg kan svare som en der har part på en hest :o)

    Hvilken type hest har du part på?
    Fjordhest, gammel type, 30år
    Meget rolig anlagt, perfekt til begyndere og folk der er bange for heste.

    Hvad kræver din parts ejer af dig?
    At jeg behandler Maja ordentligt og at jeg ryder op efter mig ( dvs. fejer gangen og ligger ting på plads )

    Hvad kan part ejeren tilbyde dig?
    Ridebane jeg har helt for mig selv - inkl diverse bomme. Gode tur ruter ( skov, små veje, grusstier, marker man må jorde på mm. )
    Ridning så ofte jeg kan og vil.
    Må slæbe damen med over alt jeg vil - så fremt kondien er til det og jeg betaler for trailer fx. så kører ejer gerne.

    Hvad gør du for ejeren, og hvad gør ejeren part for dig?
    Jeg laver ikke særligt meget ovre ved Maja. Derfor giver jeg også igen når jeg kan. Fx. har jeg hjulpet med at lave salgsfilm af hendes heste, tage billeder og tager også jævnligt billeder af hestene og sender på mail.
    Hjælper gerne når der skal tages halm ind på loftet, har jeg ekstra tid en dag tilbyder jeg min hjælp til at tage udmugningen ( ejer kan ikke selv, så manden gør det ellers ), siger gerne ja til at lukke ind og fodre hvis ejer skal noget.
    Og hjælper generelt bare gerne til.
    Også er ejer bare glad for at jeg hygger mig med Maja og holder hende igang da hun ellers bare stod stille.
    Ejer giver mig en hest jeg kan næsten alt med, en bane for mig selv ( lukus! ) og bare en dejlig mulighed for at ride selvom jeg er ustabil ( rider alt fra 1 gang om måneden til 3 gange på en uge ).
    Vi snakker godt sammen og giver hinanden gaver til jul og fødelsdag fx. også :o) Får en sodavand næsten altid efter ridning - og er der tid til mine forældre kommer bliver jeg inviteret inden for.


  • #5   22. mar 2011 hejsa =]
    Den gård jeg står på har en fast staldpige, som muger , lukker ud og ind, fodre osv,
    det er i øvrigt også min veninde :0) hun har part på min hest Celine, da hun er meget til stævne , og jeg måske ikke lige er den store stævne rytter, så hun får stort set frie hænder med hensyn til undervisning, stævner osv,
    jeg tager ikke noget for det, selvom jeg sagtens kunne, da min part gerne rider mellem 2,og 4 dage om ugen nogle gange mere, det er gerne noget vi aftaler i løbet af ugen =) , men til gengæld , laver hun en masse ekstra ydelser, så som at skifte dækken, klokker, vaske ben osv. det fungere rigtig godt for os begge, da Celine ikke er særlig gammel og ida kan lærer en del af hende og omvendt =) det er ihvertfald perfekt for mig =)


  • #6   22. mar 2011 Hvilken type hest har du?
    Har en stor holstener vallak på 170 cm , 10 år

    Hvad kræver du af din part? (Vagter, mugning, penge?)
    At hun behandler ham ordenligt og at der muges hver gang hun har ham (2 gange om ugen) jeg kræver ikke at han skal trænes på højt niveau, men blot at han får lidt motion, så er det lige meget om han går fin samlet dressur eller om han bare tuller afslappet rundt, bare han har det godt med rytteren smiley hun betaler 300 kr om måneden for at have part på ham smiley

    Hvad tilbyde du din part? (Dage, faciliteter, niveau?)
    Jeg kan tilbyde min part at have hesten 2-3 dage om ugen på et sted hvor der er 20*60 ridehus + udendørsbane, stor udendørs springbane og gode turmuligheder i nærheden, hun får en hest hun kan lære enormt meget af, da han er på et højere niveau end hun er. derudover har hun hesten som sin egen de dage hun har ham såfremt hun opfylder de krav jeg stiller til hende.

    Hvad gør du for din part, og hvad gør din part for dig?
    Jeg giver hende muligheden for at ride en hest hun kan lære en masse af, og bare i det hele taget samvær med hest, da hun ikke selv har råd til at have sin egen hest. hun hjælper mig enormt meget, da jeg simpelthen ikke ville kunne få min hverdag med skole, lektier kæreste, hest og venner til at hænge sammen uden at have hende til at tage sig kærligt af min hest et par gange om ugen smiley


  • #7   22. mar 2011


  • #8   22. mar 2011 Hvilken type hest har du?
    Nobless er en Dansk Varmblod på 6, snart 7 år. Hun er ca. 172 i stang. Hun går LA dressur og kan også springe. Har et dejligt temperament.

    Hvad kræver du af din part? (Vagter, mugning, penge?)
    1000 kr. om måneden (står opstaldet i Nordsjælland, hvor der desværre er meget dyrt)
    - Så kræver jeg selvfølgelig at hesten bliver behandlet ordentligt og at hun rydder op efter sig (begge dele gør hun perfekt).

    Hvad tilbyde du din part? (Dage, faciliteter, niveau?)
    - 2 faste dage om ugen, som er dem hun betaler for. Udover det rider hun (hvis hun kan), hvis der sker noget der gør, at jeg ikke lige når at ride, ikke kan ride, er ude at rejse osv.. Det sker ret tit pga. gymnasiet, så nogle uger har hun hende 3 dage, og nogle gange en hel uge ad gangen (uden selvfølgelig at skulle betale ekstra for det ) )
    - Niveau - Forstår ikke helt hvad du mener? Altså hesten går LA, så hun kan ride mange øvelser på den smiley
    - Faciliteter: 20x60 dressurbane, 20x50 springbane, 18x50 ridehus, store marker man kan ride på, mulighed for at ride i skoven.
    - Min part må ride, som hun vil. Eneste krav er, at hvis hun springer skal hun bare lige sige det til mig, så jeg fx ikke kommer op dagen efter og 'tæsker' den igennem hårde springbaner smiley

    Hvad gør du for din part, og hvad gør din part for dig?
    - Jeg sørger for at være meget fleksibel med dage.
    - Jeg kører aldrig hesten træt, så den er ligeså frisk til hende hver gang.
    - Hun kan altid skrive, hvis der er noget.

    - Hun rider min hest
    - Hun træder som regel til, hvis jeg ikke kan smiley

    Det er en stor hjælp for mig at have en part og omvendt er hun glad for, at jeg stiller hesten til rådighed smiley



  • #9   22. mar 2011 Dejligt at læse folk generelt er glade for deres parter smiley

Kommentér på:
Hvad forventer du af en part -din hest

Annonce