1.507 visninger
|
Oprettet:
Hvid streg på hove (sort mørk hest) {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
Jeg ordnede min hyps hove idag. vaskede dem. men om så ikke på den ene forhov er der en fed hvid streg ned igennem. Hesten er altså sort/mørkebrun, dog med hvid stikkelhår. Men jeg har aldrig set dette før.
det skal siges hun har været forfangen men heller da var der en hvid stribe på hoven.
Håber i kan hjælpe mig jeg sætter et billede ind på et af mine fotoalbums, så i kan se hvad jeg mener
apr 2008
Følger: 22 Følgere: 26 Heste: 12 Emner: 439 Svar: 3.237
de kommer nogen gange af fugt og betyder ik noget det er som når vi andre har haft hænderne for meget i vand så rynker vores hud hestens hove kan få hvide aftegninger nogen gange forsvinder de hen over sommeren andre kan bliver de der men det betyder ik noget
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 4.974
Det er da den nyeste mode indenfor heste, vidste du ikke det???
Amen helt ærligt, nogen følger jo slet ikke med i heste mode verden, min har da fået sine hove afbleget for et stykke tid siden, han er bare DØD smart, den mest populære vallak på folden!
Aner ikke hvad det kan skyldes, måske smeden kan opklare mysteriet
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.972
Jeg har faktisk gået og ventet, siden mit føl var helt lille, på at hun ville udvikle sin hvide "stribe" på den ene hov. Den går halvt op på hoven, så det giver ingen mening. Har før kun set hele striber, og over hele hoven.
Hun er homozygot sort, altså hun kan genmæssigt ikke blive mere sort.
Hvis det er indvendigt i hoven, så bare overse det.
Men vil have taget et billede af den hvide "stribe" på hendes hov , det ser rigtig mærkeligt ud.
okt 2006
okt 2006
Men jeg har aldrig set dette fænomen. og jeg indrømmer gerne her i vinters så jeg det ikke og det sidste stykke tid med muder ser man jo intet abnormalt på hove.
fandt det kun fordi hun skulle have olieret hove igen. da det er blivet tørre i det.
Hvid streg på hove (sort mørk hest)