{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.507 visninger | Oprettet:

Hvid streg på hove (sort mørk hest) {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg ordnede min hyps hove idag. vaskede dem. men om så ikke på den ene forhov er der en fed hvid streg ned igennem. Hesten er altså sort/mørkebrun, dog med hvid stikkelhår. Men jeg har aldrig set dette før.

det skal siges hun har været forfangen men heller da var der en hvid stribe på hoven.

Håber i kan hjælpe mig jeg sætter et billede ind på et af mine fotoalbums, så i kan se hvad jeg mener

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvid streg på hove (sort mørk hest)
  • #1   25. mar 2011 hej mette

de kommer nogen gange af fugt og betyder ik noget det er som når vi andre har haft hænderne for meget i vand så rynker vores hud hestens hove kan få hvide aftegninger nogen gange forsvinder de hen over sommeren andre kan bliver de der men det betyder ik noget

• #2   25. mar 2011 Hun har da været ude og få den afbleget, såen en stribe i hoven er da total fashion....
    Det er da den nyeste mode indenfor heste, vidste du ikke det???

Amen helt ærligt, nogen følger jo slet ikke med i heste mode verden, min har da fået sine hove afbleget for et stykke tid siden, han er bare DØD smart, den mest populære vallak på folden!

Aner ikke hvad det kan skyldes, måske smeden kan opklare mysteriet smiley

• #3   25. mar 2011 Jeg læste her inde for ikke så langt tid siden. men kan ikke finde debatten mere. Men at det evt kunne skyldes vitamin mangel. Men jeg kender en anden en hun siger det kan være mangel på fugt @.@ Forvirringen er stor lige nu.

• #4   25. mar 2011 Ja, Altså hvis du mener udvendigt?

Jeg har faktisk gået og ventet, siden mit føl var helt lille, på at hun ville udvikle sin hvide "stribe" på den ene hov. Den går halvt op på hoven, så det giver ingen mening. Har før kun set hele striber, og over hele hoven.

Hun er homozygot sort, altså hun kan genmæssigt ikke blive mere sort.

Hvis det er indvendigt i hoven, så bare overse det. smiley
    Men vil have taget et billede af den hvide "stribe" på hendes hov , det ser rigtig mærkeligt ud.

• #5   25. mar 2011 Billedet er i mit foto album underlige ting

• #6   25. mar 2011 Det er groet med ud @.@ det er ikek en overflade skræmme billedet som jeg har taget er af en våd hov. Rös har lidt hvidt i sig da hun er stikkel håret. Men ikke noget der ses tydeligt.

Men jeg har aldrig set dette fænomen. og jeg indrømmer gerne her i vinters så jeg det ikke og det sidste stykke tid med muder ser man jo intet abnormalt på hove.

fandt det kun fordi hun skulle have olieret hove igen. da det er blivet tørre i det.

Kommentér på:
Hvid streg på hove (sort mørk hest)

Annonce