{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.159 visninger | Oprettet:

drikker ualmidelig meget vand?? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, har jeg en hest, som drikker ekstremt meget vand..



Det handler om en Knabsstrupper plag på knap 2 år.. Hun er 138 cm i stg, og vokser stadig..



Det der undrer mig, er at hun drikker rigtig meget vand dagligt.. jeg har ikke tænkt så meget over det før, men synes næsten det er gået over gevind nu,



Hun er lige i underkanten af hvor hun burde være rent vægt mæssigt, hvilket vi har arbejde på i en længere periode..



hun får faktisk ret meget at spise, så det undrer mig hun ikke har taget på-- Hun er ikke ormetjekket, da hun tydeligt havde orm i afføring.. så blev enig med dyrlæge om at hun blot fik en behandling, uden at tjekke yderligere, og så tjekker vi hende ved at lave en gødninge prøve om 2-3 uger.



Hun får hø af lib, samt hun er begyndt at få lidt wrap også.



hun bliver fodret med horslux easy, horslux plus, samt fiberpillets og fiskeolie ved siden af.

hø indtager hun meget af.. ca 10 kg dagligt.



og så er der hendes vand forbrug, som er det der undrer mig meget. Hun drikker gennemsnitligt mellem 30-40 liter vand dagligt..



kan hendes store vandforbrug skyldes ormene/foderet/høet eller andet..



ang orm, blev hun behandlet i efteråret, hvor hun også fik tjekket gødningeprøven, som var fin efterfølgende.. kontaktede dyrlægen igen, da jeg undrede mig over at hun stadig ikke tager godt nok på. Så hun bliver også tjekket for andre ormtyper, hvis hun stadig ikke tager på i løbet af en periode.. Ønsker ikke kommentarer om at jeg skal kontakte dyrlægen..



ønsker bare bud på hvorfor hun drikker så meget vand.. og om det er farligt??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drikker ualmidelig meget vand??
  • #1   2. apr 2011 Forestiller mig at det er fordi den spiser meget tørt foder, at den så drikker så meget..

    Mine drikker os uendelig meget vand, og her tror jeg os det er fordi de for meget tørt..


  • #2   2. apr 2011 Jeg vil ikke mene at 30-40 liter dagligt for en hest er meget. Med mindre det er en lille pony selvfølgelig. Man siger vist i gennemsnit at en hest drikke 5,5 liter vand pr. 100 kg legemsvægt dagligt. Så hvis din hest eks. vejer 600 kg vil 30-40 liter være meget passende. Dog er der meget forskel på fra hest til hest hvor meget de drikker. Det afhænger både af race, køn og den pågældende hest. Så der er vist ikke noget at være bekymret over smiley

  • #3   2. apr 2011 Kan se at den ikke er mere end 138 cm høj og vil derfor ikke tro at den vejer 600 kg. Men der er som sagt meget forskel på heste så kan sagtens være meget normalt for din hest.

  • #4   2. apr 2011 Hov...der skulle lige en lille smiley efter 600 kg. For selvfølgelig vejer den ikke 600 kg når den ikke er større og samtidig lidt til den lette side smiley

  • #5   2. apr 2011 30-40 liter er ikke meget, slet ikke når den spiser så meget hø.
    Min dreng drikker omkring 50 liter om dagen og har også fri adgang til hø.

    Så det tror jeg bestemt ikke du skal være nervøs for.

    Mht at hun ikke tager på kan jeg anbefale linamix, det er et super tilskud.


  • #6   2. apr 2011 Syntes heller ikke at det er for meget vand, men alt det hø den nok spiser, så skal der jo noget vand til..Så bare rolig det er helt normalt smiley

  • #7   2. apr 2011 Det der bekymrer mig. er at de andre slet ikke drikker lige så meget vand.. og de er alle sammen betydeligt større, og får faktisk også meget hø...
    men tak for jeres input..


  • #9   24. maj 2011 mener det er 5-12 liter pr. 100 kg (-:

Kommentér på:
drikker ualmidelig meget vand??

Annonce