{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plade-led i 3-delt bid??
  • #1   8. apr 2011 Ved det ikke, men jeg fik det her anbefalet engang, og de heste jeg har brugt det på har gået bedst på det.

http://shop.avderod-ridesport.dk/pi/Metalab_Pinchless_tredelt_bid_115_mm_S%C3%B8lv_2149_412.aspx

• #2   8. apr 2011 Den midterste del i et tredelt bid er til for St biddet ikke knækker så hårdt op i ganen. For man kan jo ikke se sig uskyldig for St hver eneste bevægelse i tøjlen giver en bevægelse i biddet mere eller mindre. Hvor et todelt bid jo knækker med en "spids" op i ganen knækker et tredelt bid med en større flade op i ganen og er derfor mere "behagelig" for hesten smiley
    Jeg rider altid med tredelt bid smiley

• #3   8. apr 2011 DSPHM: Det ved jeg, spørger jo om, hvad den midterste del er godt for, når den er flad og ikke oliven-formet, som man mest ser et 3-delt bid med.

• #4   9. apr 2011 Hvis det har en "plade" i midten, er det lidt skarpere/hårdere end alm 3-delt.

• #5   9. apr 2011 Nej det vil jeg ikke sige at det er. Ud fra den beskrivelse der er på biddet lyder det meget fornuftigt.
    Jeg bruger det selv på min hest, og det er det bedste bid han har gået med. Havde lidt uro på et 2-delt og et 3-delt med olivenformet midte. Jeg har fornemmelsen af at det her bid giver mere plads i munden

• #6   9. apr 2011 Jeg synes oftest at tredelte bide er gode hvis man vil have præs i munden ”konstant” Forstå mig ret. Hvis man er dressurrytter. Det er meget tungt og stort for hesten, men ikke skarpt. Og hvis du forstiller dig hvad du synes ville være rarest at have i munden, et olivenformet eller et fladt? jeg ville nok vælge det der fyldte mindst (det flade.), nu når jeg alligevel skal have et tykt bid i munden.
    Kobber bide ruster, så det får en speciel smag og messing biddet ruster ikke, men har en smag af messing.

- men hvis du ikke ridder med præs i munden vil jeg slet ikke synes at et tredelt tykt bid er et godt bid for sin hest smiley

• #7   9. apr 2011 Emilie F: Man må da gå ud fra at alle ryttere ikke prøver at opnå et konstant pres i munden. Desuden vil jeg til en hver tid mene at et tykkere bid er blidere end et smalt bid som "skærer" i munden.

• #8   9. apr 2011 ja det skære i munden hvis man bruger det hårdt, men et tyndt bid er rare for hesten. Det er i hvert fald min overbevisning. Det kan da ikke være sjovt at gå med sådan noget kæmpe og tungt i munden?

Kommentér på:
Plade-led i 3-delt bid??

Annonce