Ponygames-mounted games {{forumTopicSubject}}
Jeg er lidt nysgerrig efter at vide hvor udbredt denne diciplin er? Jeg var til et kursus i ponygames - dommer, banebygger og underviser - her i lørdags og der var ikke så mange fra distrikt 7 (fyn og øerne). Faktisk var jeg den eneste fra min ø - der skal nu nok snart komme gang i noget her (basta!).
Men hvordan ser det ud det hvor du er? Findes der undervisning? Rider du for sjov selv? Stævner? Har du nogen at dyrke denne diciplin med?
Hvis du er i fuld gang, hvordan kom du så i gang? Hvordan fik sporten fanget dig?
Jeg glæder mig MEGET til at komme ordentligt i gang - og vil have arrangeret nogle stævner, men det kræver jo at jeg får lokket nogle andre med.
Så fortæl, fortæl =D
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 612
Jeg rider Ponygames
Det startede da jeg flyttede til Toftlund, hvor de der er undervisning hver 2. søndag.
Jeg startde egentlig bare for sjov og for at Chelsea kunne få lov til at lave noget andet.
Nu er jeg med på C-holdet og rider med til stævner og sådan.
Det er dog stadig for sjov da jeg er dressur rytter og det er det jeg er ambitiøs med. Men super godt både for mig og hesten for at lave noget andet
nov 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 2 Svar: 7
Jeg rider for en klub der hedder NOR vi ligger på Lolland, i distrikt 5. Hos os er ponygames meget brugt, vi startede for alvor, her for ca. 4 år siden. Vi hørte lidt fra en anden klub her i distriktet, om Landsfinalerne, som jo er DM for bredderidning. Jeg har i 3 år redet på c-hold, og har været utrolig glad for det, desværre måtte jeg sige nej tak i år, da der ikke var tid til at træne.
Vi tager gerne ud til forskellige ponygames stævner, men desværre bliver der ikke afholdt specielt mange her nede omkring, så derfor forsøger vi i vores klub at afholde så mange breddestævner, som muligt.
Men jeg er virkelig glad for at vi begyndte med ponygames, det er en sjov og hyggelig gren af sporten, hvor man kan være med stort set på alle niveauer. Desuden har det givet os et bedre sammenhold i klubben, da bredderidningen bygger på sammenhold, og jo handler om holdsport.
Turen til Vilhelmsborg, (hvor landsfinalerne bliver afholdt) er en ting vi i vores klub ser rigtig meget frem til, og som vi glæder os til hvert år.
apr 2011
Følger: 73 Følgere: 83 Heste: 6 Emner: 151 Svar: 1.897
Hvor mange rider det i jeres klub(ber)? Og hvilken alder har folk? Der er ikke noget decideret her på øen (Langeland), så det skal startes op nu.
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 9 Emner: 25 Svar: 235
Der var ingen som rigtig ville træne os i starten, fordi der var ikke mange som tog os seriøs, men min far (som aldrig har redet før) var konkurrence menneske, og fik os til top
men desværre er pony games ved at dø lidt ud igen, syntes jeg.. jeg var til DM og se det sidste år, og syntes stemningen er faldet en del de sidste par år, men håber da at det kommer igen
der er vist ikke rigtig noget her nede i sønderjylland mere, ellers havde jeg nok startet i afd. c
nov 2007
Følger: 74 Følgere: 71 Heste: 2 Svar: 7
De andre år har vi haft 2-3 hold (af 5 ryttere) som har redet stævner.
Vores ''seriøse'' hold i år er i alderen 12 til 27 år mener jeg. Men vores ''hyggeryttere'' har en alder lige fra 10 til 49 eller der omkring.
Vi har også en rideskole på gården hvor selv de små elever på 4 år rider ponygames engang imellem, dette er self. med hjælp, og ikke på særlig højt niveau, men igen det er en del af sporten som rækker ud til alle aldre, og på alle niveauer
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 612
Den yngste der er med er 8 mener jeg nok. Og så er jeg den ældste på 19. Vi er 12 der rider med hvor 8 af os rider med til stævner et A-hold og et C-hold
Ponygames-mounted games