HJÆLP - Har ændret adfærd! {{forumTopicSubject}}
Jeg håber der er nogen kloge hoveder der ude, der måske har været igennem det samme eller har en idé til hvad jeg kan stille op.
Jeg har en hoppe på 13 år, der har ændret sig i løbet af det sidste halve års tid.
Jeg har haft hende i 11 år, altså fra hun var 2. der hvor vi fik hende fra, har de ikke behandlet hende godt, hun var total udsultet og hun både bed og sparkede.. Men efter noget tid faldt hun til ro og har været en rigtig god pige, hun vil gerne arbejde og er glad når man kommer.. Hun er dog meget hoppet, hun finder sig ikke i noget som hun ikke gider, og er blevet behandlet for hvinskhed i sommers, som heldigvis ikke er kommet tilbage..
Men nu har hun så forandret sig..
Hun er stadig glad og spiser fint, men hun har fået meget ondt i bagparten, har haft kiropraktor på hende, som ikke rigtig kunne komme til at behandle hende fordi Mia ikke lod hende komme ordentlig til hende, da hun ikke er glad for fremmede mennesker. Man kan slet ikke løfte bagben på hende, hun bliver helt panisk og sparker ud efter en - overhovedet ikke en normal opførelse fra hende! Kiropraktoren forslog jeg skulle begynde at lære akademisk dressur, men hun spænder fuldstændig op og det er som om hun ikke rigtig kan arbejde fordi det gør så ondt.. Så lige nu longere jeg hende ca 4 gange om ugen med 30 min skridt og 10 min trav, der traver hun fint frem ad, men lige så snart det er på højre volte - den hun har det værst på - så går hun nærmest firkantet rundt i longen og spænder op..
Der kommer en massør til hende på tirsdag, og han har været ude og kigge på hende igår hvor han sagde hun havde mange smerter og han mente han kunne hjælpe hende, så håber det hjælper hende.
Det jeg har tænkt på der har kunne gjort udslaget for at det er gået så galt, er at i vinters var jeg ude og skridte tur hvor hun gled og var tæt på at vælte også skiftede jeg foder, og efter det er problemerne kommet. Har skiftet til noget andet her i sidste uge og er begyndt at give hende æbleeddike for at rense hendes krop for giftstoffer, hvis hun har fået en forgiftning af foderet..
Er rigtig frustreret, for ved snart ikke hvad jeg skal gøre ved hende.. Vil jo ikke have hun går og har ondt!
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Smerter som virker til at komme fra bagparten kan jo være rigtig mange steder fra.
Jeg havde ikke ventet med at få hende afsted til en hestedyrlæge.
Håber du finder ud af hvad der er i vejen med hende
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 69
Men jeg har selv haft i tankerne at få hende "indlagt" for at finde ud af hvad der med hende, for det er virkelig ikke rart for hverken hende eller mig selv..
Jeg er ret sikker på smerterne kommer fra bagparten, for det er der hun reagere når man rør der, og det samme siger dyrlæge, kiropraktor og massør, men der kan jo sagtens ligge noget dybere bag.. Også derfor jeg har haft fodret i mistanke
Kender du til heste der har fået foder de ikke kunne tåle?
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Hvad har den dyrlæge du har haft ude undersøgt? for det lyder mærkeligt at undersøge en hest der tydeligvis har stærke smerter og så bare henvise til en massør uden at gøre yderligere for at finde årsagen.
Kender ikke personligt til foderrelaterede reaktioner men umiddelbart ville jeg mene at det burde give udslag i ændret afføring, mavesmerter/ubehag, måske ændret urin og noget nældefeberlignende noget - men ikke smerter i bagparten som du beskriver. Men man skal da aldrig sige aldrig og ikke noget jeg ved noget om. En blodprøve kunne måske fortælle om der er noget som ikke er som det bør være på det område.
apr 2010
Han mærkede på hende og så hvordan hendes lænd sad også skulle jeg trækker frem og tilbage med hende.. Så fik jeg så noget beroligende pasta til hende til når hun skulle have smed - som så ikke virkede idag(!!) også sagde han at han sagtens kunne sende hende i røgtent, men at der ikke ville komme andet ud af det end udgifter fordi at dyrlægen ikke ville kunne gøre noget, og derfor mente han at en massør ville kunne afhjælpe hende..
Dyrlægen kommer på mandag, da hun skal bedøves fordi hun skal have smed, og min smed ville ikke ordne hende idag fordi hun sparkede ud efter ham flere gange, og der spørger jeg dyrlægen igen, det tager jo ikke lang tid at få taget blodprøver også må de kigge på hende en gang til..
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Svar: 8
apr 2010
aug 2006
Følger: 70 Følgere: 66 Heste: 3 Svar: 8
HJÆLP - Har ændret adfærd!