{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Hjælp søges til skadet hest {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen.

Håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Da både jeg og ejer ikke ved hvad vi skal eller kan gøre mere.

Jeg har en dejlig part, som har haft en slemt styrt til springstævne pga en rigtig dårlig bund. Dette resulterede i at han ikke gik normalt. Så vi gav ham lidt tid til at komme sig over styret. Men han gik ikke normalt og vi fik selvfølgelig dyrlæge på ham. Han sagde det var et forvredet knæ. Så vi fik smertestillende og han skulle stå stille, men måtte komme på fold. Her efter gik han ikke bedre og vi fandt ud af at han havde flækket haseledet, dette viste sig ved røgten. Men vi opgav selvfølgelig ikke håbet. Så vi har fået noget tilskud til ham og han må komme på fold og blive longeret. Bare ikke få rytter på.

Nu er det så 1 måned siden vi fandt ud af han havde flækket haseledet. Og det er stadig ikke blevet bedre. Dyrlægen siger han skulle have stoppet med at humpe for 14 dage siden, men han humper endnu. Dyrlægen ved ikke hvad vi mere kan gøre. Mig og ejer er bange for at overbelaste ham endnu mere, ved f.eks. oftere longering (vi longere kun sjældent). Han kommer på fold hver dag sammen med andre. Han virker ikke som om han har ondt eller noget. Der er bare ingen fremskidt. Så mig og ejer er ved at blive magtesløse. Fordi vi ikke ser nogle fremskridt og vi ikke ved hvad vi mere kan gøre.

Så er der nogen af jer der har erfaring med flækkede haseled, eller har den mindste idé om hvad vi kan gøre? Vi er villige til at gøre alt. Vi har overvejet at få en hestemassør/hestehvisker på ham og se om det kunne have en forskel.

Undskyld det lige blev lidt langt smiley Men sig til hvis du har en idé til noget vi kan prøve eller du har spørgsmål eller lign smiley

- Sofie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp søges til skadet hest
  • #1   15. apr 2011 Har desværre ingen erfaring - eller det er jo egentlig godt nok. Men tror at tålmodighed er en dyd her. Og så følge dyrlægens råd.

Hvis I har lyst synes jeg bestemt også at I kan få en hestehvisker, Healer eller andet ud. Hvad nu hvis det virker? Så ville det jo være skønt.

God bedring med hesten, sender de varmeste tanker smiley

• #2   15. apr 2011 tålmodighed og massere af varme så i kan få blodcirkulationen og dermed helings-processen i gang...

• #3   15. apr 2011 Vi prøver at have tålmodighed. Men det er svært når vi kan se han gerne vil og dyrlægen intet mere kan gøre end at tage et opfølgende røgten om 2 måneder. Men bare en lille bitte smule forbedre ville være dejligt inden.

Har jeg også sagt til ejeren. Vi vil gøre alt, derfor jeg også spørger her, hvis nu nogen skulle have stået i samme situation og har nogle gode ideer.

Jo takker smiley

• #4   15. apr 2011 Jeg sidder og tænker på om der måske kunne være noget galt længere oppe, som dyrlægen ikke har tænkt over pga. man har fundet en fejl og fokuseret på den.

jeg ville overveje at få en kiropraktor ud og tjekke bagpart og ryg. Hvis den har fået så stort et slag/vred at den kunne flække haseleddet, kan den godt have vredet noget skævt i ryggen også.

Typisk ser man sig blind på en enkelt fejl og glemmer at der kan være andet. Det har min dyrlæge også sagt til mig engang.

• #5   15. apr 2011 Vi har givet ham flexbandager på nogle dage. Men det falder ned i løbet af natten/dagen. Hvad kan vi gøre for at holde det varmt i løbet af natten og dagen ?

Er der faciliteter til svømning i nærheden af København/Sjælland? smiley

• #6   15. apr 2011 Sandra Kaiser | Jordbrugsteknolog Hestespeciale - Dyrlægen har tjekket hans ryg og lænd. Om han har gjort det grundigt nok, ved jeg ikke. Men det er ihvertfald noget jeg vil sige videre til ejeren. Hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt smiley

• #7   15. apr 2011 Uh, ja svømning lyder som en herlig ide smiley

• #8   15. apr 2011 Kan kun sig ro og atter ro og vis det var min hest vil jeg ingen gang ture at longsjer den da en flænge hurtig kan blive til et brud samt komme den på sygefold da det kan blive være vis den kommer til at tumle lidt med en anden hest samt ville komme støtte gamasjer på for at skåne dens andre ben så der ikk sker en overbelastning da den aftomatisk ligger vægten over på de raske ben

Hvilken dyrlæge har i lige brugt for fatter ikk han/hun har sagt i må longsjer den da det lyder helt hend i vejeret da sådan en hest skal ha ro!

• #9   15. apr 2011 Prøv at lægge magneter på i løbet af dagen- de skal bare under en bandage man kan købe en "plade" stof hvor der er lagt ca 40 små magneter ind i ( www.handelscom.com ). Derudover kan du lægge Back-On-Track gamascher på om natten- det har hjulpet min venindes hest der havde fået 2 slemme seneskader samt en revne i griffelbenet- det er nu helet og der er ingen spor efter seneskaderne- det har taget 4 måneder i stedet for 6 så der er kortet 2 måneder af i helingsprocessen.

• #10   15. apr 2011 ville få tjekket ryggen smiley hvis den er styrtet kan den sagtens have fået et vrid i ryggen også

held og lykke med ham!!

• #11   15. apr 2011 Vil undersøge det med gamacherne og kiropraktor og sige det videre til ejer. Dyrlægen trykkede på ryggen både ved første besøg og igen da vi var på hospitalet med ham.

Vi bruger Poul Hjort. Vi må longere og smide ham på fold, da han ikke får stikkende smerter, dem får han når vi rider ham (derfor vi ikke må dette). Han har både set ham under rytter og blive longeret. Og han går helt forskelligt. Haseledet skal som jeg har forstået genopbygge sig selv, som han får noget tilskud til i foderet, som er noget lidt smertestillende og muskelopbyggende. Men han er også en hest der ikke fungere til at stå stille i længere tid. Da han så får en masse indebrændt energi. Han har stået på en lille sygefold et andet sted vi stod med ham. Men dette fungerede ikke. Og nu står vi et sted hvor han kommer på en god fold med andre heste. Han som hest har fået det bedre, det vil sige ingen indebrændt energi og han er mere rolig. Tvivler på vores dyrlæge ville sige noget der ville gøre det værre, da han er ligeså opsat på at han skal blvie god igen.

Jannie H - Magneter? Hvordan fungere det? Har jeg aldrig hørt om før smiley Back on Track vil jeg undersøge videre om og sige videre smiley

Dyrlægen var bange for han havde forvredet lænden, så han har mærket og trykket ham på lænden, men en kiropraktor kan måske kigge lidt bedre. Vil sige det videre smiley Jo tak smiley

Tusinde tak for forslagene indtil videre smiley Tager imod alt og siger det videre smiley

• #12   16. apr 2011 Men ellers magnet felds behandling maskine kan lejes af en fysetarepoit eller læser behandling virker også godt men i kan eventuel os smøre Tiger balsam på skaden for at varme det op og få gang i blod omløbet

Kommentér på:
Hjælp søges til skadet hest

Annonce