4. dec 2009 Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 418
Hjælp søges til skadet hest {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen.
Håber der er en af jer der kan hjælpe mig. Da både jeg og ejer ikke ved hvad vi skal eller kan gøre mere.
Jeg har en dejlig part, som har haft en slemt styrt til springstævne pga en rigtig dårlig bund. Dette resulterede i at han ikke gik normalt. Så vi gav ham lidt tid til at komme sig over styret. Men han gik ikke normalt og vi fik selvfølgelig dyrlæge på ham. Han sagde det var et forvredet knæ. Så vi fik smertestillende og han skulle stå stille, men måtte komme på fold. Her efter gik han ikke bedre og vi fandt ud af at han havde flækket haseledet, dette viste sig ved røgten. Men vi opgav selvfølgelig ikke håbet. Så vi har fået noget tilskud til ham og han må komme på fold og blive longeret. Bare ikke få rytter på.
Nu er det så 1 måned siden vi fandt ud af han havde flækket haseledet. Og det er stadig ikke blevet bedre. Dyrlægen siger han skulle have stoppet med at humpe for 14 dage siden, men han humper endnu. Dyrlægen ved ikke hvad vi mere kan gøre. Mig og ejer er bange for at overbelaste ham endnu mere, ved f.eks. oftere longering (vi longere kun sjældent). Han kommer på fold hver dag sammen med andre. Han virker ikke som om han har ondt eller noget. Der er bare ingen fremskidt. Så mig og ejer er ved at blive magtesløse. Fordi vi ikke ser nogle fremskridt og vi ikke ved hvad vi mere kan gøre.
Så er der nogen af jer der har erfaring med flækkede haseled, eller har den mindste idé om hvad vi kan gøre? Vi er villige til at gøre alt. Vi har overvejet at få en hestemassør/hestehvisker på ham og se om det kunne have en forskel.
Undskyld det lige blev lidt langt
Men sig til hvis du har en idé til noget vi kan prøve eller du har spørgsmål eller lign
- Sofie
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Hvis I har lyst synes jeg bestemt også at I kan få en hestehvisker, Healer eller andet ud. Hvad nu hvis det virker? Så ville det jo være skønt.
God bedring med hesten, sender de varmeste tanker
nov 2008
Følger: 12 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 10 Svar: 423
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 418
Har jeg også sagt til ejeren. Vi vil gøre alt, derfor jeg også spørger her, hvis nu nogen skulle have stået i samme situation og har nogle gode ideer.
Jo takker
dec 2004
Følger: 49 Følgere: 53 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 394
jeg ville overveje at få en kiropraktor ud og tjekke bagpart og ryg. Hvis den har fået så stort et slag/vred at den kunne flække haseleddet, kan den godt have vredet noget skævt i ryggen også.
Typisk ser man sig blind på en enkelt fejl og glemmer at der kan være andet. Det har min dyrlæge også sagt til mig engang.
dec 2009
Er der faciliteter til svømning i nærheden af København/Sjælland?
dec 2009
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
Hvilken dyrlæge har i lige brugt for fatter ikk han/hun har sagt i må longsjer den da det lyder helt hend i vejeret da sådan en hest skal ha ro!
okt 2009
Følger: 16 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 941
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
held og lykke med ham!!
dec 2009
Vi bruger Poul Hjort. Vi må longere og smide ham på fold, da han ikke får stikkende smerter, dem får han når vi rider ham (derfor vi ikke må dette). Han har både set ham under rytter og blive longeret. Og han går helt forskelligt. Haseledet skal som jeg har forstået genopbygge sig selv, som han får noget tilskud til i foderet, som er noget lidt smertestillende og muskelopbyggende. Men han er også en hest der ikke fungere til at stå stille i længere tid. Da han så får en masse indebrændt energi. Han har stået på en lille sygefold et andet sted vi stod med ham. Men dette fungerede ikke. Og nu står vi et sted hvor han kommer på en god fold med andre heste. Han som hest har fået det bedre, det vil sige ingen indebrændt energi og han er mere rolig. Tvivler på vores dyrlæge ville sige noget der ville gøre det værre, da han er ligeså opsat på at han skal blvie god igen.
Jannie H - Magneter? Hvordan fungere det? Har jeg aldrig hørt om før
Dyrlægen var bange for han havde forvredet lænden, så han har mærket og trykket ham på lænden, men en kiropraktor kan måske kigge lidt bedre. Vil sige det videre
Tusinde tak for forslagene indtil videre
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 30 Heste: 5 Emner: 101 Svar: 1.263
Hjælp søges til skadet hest