{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

vibe a
vibe a
Tilmeldt:
11. apr 2010
Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65

mundkurv og antal timer på græs {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg har en pony som der hos tidligere ejer har været forfangen en gang.
Vi er så bange for, at det skal ske igen, og har købt en greenguard græsreducerer til ham, som vi nu skal prøve. Spørgsmålet er så hvor længe han kan gå på græsfold med den på. Vi har tænkt fold med meget lidt græs på om natten, sammen med hø og dagen på græsfold med mundkurv. Er der nogen der har erfaringer med hvor længe hesten kan gå på græs med mundkurv..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mundkurv og antal timer på græs
  • #1   25. apr 2011 Ja jeg kender flere heste som går med dem alle de timer de er på græs, nogle 24 timer i døgnet. De kan også sagtens spise hø med den på

  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #2   25. apr 2011 okay det lyder godt. Så burde han kunne gå på græsset en del tid. De kan jo ikke få så meget igennem mundkurven, at de kan blive forfangne af det...jo det kan de måske nok, men det burde forhåbentligt hjælpe meget?

  • #3   25. apr 2011 Det hjælper MEGET.. Min pony gik med den i døgndrift sidste sommer og havde ikk en tyk for fangen pony smiley Bare husk de kan ikk forsvare sig med den på så går din pony med andre skal rangorden være i orden så den ikk bliver kanøflet

  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #4   25. apr 2011 Rikke så din pony har vlret forfangen før? Det lyder sørme godt det du skriver. Cæsar bestemmer suværent over vores stakkels gamle islænder så ik noget problem med rangorden. Er det også en greenguard plastic mundkurv du bruger.. Havde først købt en anden men den bliver han helt skør af (en der kun harf et lille hul). Skulle din pony vænne sig til at gå med den, ændrede den adfærd?

  • #5   25. apr 2011 vil godt lige advare nogle pony kan altså godt blive forfanget selv om de går med mundkurv så stadig de skal græsses ind med mundkurv står desværre selv med en forfanget pony med mundkurv på


  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #6   26. apr 2011 okay langsom tilvænning også med mundkurv.. hvor længe havde din pony stået på mark (timer) dage før det skete? ØV

  • #7   26. apr 2011 Du starter ud med mundkurv 24/7 og så vænner du langsomt af med det - altså først en halv time med fuld græs og så mere og mere.

  • #8   27. apr 2011 havde den plastic greenguard sidste år men hun sprang de lædersnore der skulle spændes på grimen så trådte hun den af da hun fandt ud af hun kunne gøre det smiley Ja hun blev så tyk så tyk og lige ved forfangen men det nåede ikk dertil sidste år jeg smed hende først på hammerthor på jordfold og svømmetrlning hverdag til hun havde tabt sig og så hjem og få mundkurv på resten af sommeren og så var hun så pæn så pæn..

    Vil anbefale dig hvis du har mulighed for det så smid ponyen på jordfold nogen dage så de får pause fra alt det græs det hjælper hvertfald på min smiley


  • vibe a
    vibe a Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 2 Emner: 10 Svar: 65
    #9   28. apr 2011 tak for jeres svar, oh det er svært med de små heste....er også i tvivl om hvornår man skal starte og skutte med den mundkurv? tsk tsk

Kommentér på:
mundkurv og antal timer på græs

Annonce