{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Chipning, pas og ejercertifikat {{forumTopicSubject}}

Godaften smiley

Ja, sagen er jo den at alle heste skal have pas osv. Men min traver er meldt død, selvom hun er 'frisk som en havørn' i en alder af 20. Men hvad gør jeg, når hun er meldt død? Kan jeg så godt få et pas på hende? Hun blev meldt død i 2004 og jeg har ejet hende siden 2005.

En anden ting er det med ejercertifikat, som jo også er blevet en lov. Det har jeg ikke på hende, men det havde tidligere ejer heller ikke. Og ved egentligt ikke hvem der står som den registrerede ejer.

Synes det virker helt overskueligt med alle de nye regler. Derudover har jeg også en pony og en DV. Ponyen skal vel bare chippes og have pas med medicinsider, eller hvordan? Og bliver jeg så ikke den registrerede ejer, da det ikke er registreret nogen steder, hvem der ejer ham?

Og min DV har jeg for nyligt købt, hun har pas, men der mangler medicinsider. Og hende jeg købte min hest af, er ikke den ejer, der står på ejercertifikatet. Hvordan får jeg det klaret, når det ikke er den registrerede ejer, jeg købte hende af?

Er der noget jeg mangler eller har misforstået med hensyn til pas, chipning og ejercertifikat? Er der noget ekstra jeg skal vide?

Håber der er nogle kloge hoveder, der kan svare på (og forstå) mine spørgsmål, for jeg føler mig som et stort spørgsmålstegn omkring alt det med de regler.

På forhånd tak smiley

Mvh Sofie (Surtsey, Tinka & Bojana)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chipning, pas og ejercertifikat
Kommentér på:
Chipning, pas og ejercertifikat

Annonce