{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
504 visninger | Oprettet:

Lige et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

1 - Hvor meget kan en shetlænder endelig holde til, altså rytter??

2 - Hvor meget kan en hest på omkring de 120cm holde til??

3 - Når jeres ponyer står på døgnfold her om sommeren, hvad får de så af extra, udover hø?? Er ponyer som ikke bliver brugt særlig meget??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lige et par spørgsmål
  • #1   3. maj 2011 mine kræ på sommer fold får ikke andet end græs.....

  • #2   3. maj 2011 1 - Hvor meget kan en shetlænder endelig holde til, altså rytter??
    De kan nok holde til en 40-45kg, men personligt ville jeg ikke ride en så lille pony dagligt med den vægt. Små ponyer skal efter min mening helst kun bære små ryttere på 5-8år, som er normalvægtige smiley

    2 - Hvor meget kan en hest på omkring de 120cm holde til??
    Vil tro den kan holde til ca. 50kg. Eller det ville jeg nok personling ikke overstige.

    3 - Når jeres ponyer står på døgnfold her om sommeren, hvad får de så af extra, udover hø?? Er ponyer som ikke bliver brugt særlig meget??
    De fleste kan nøjes med vitaminer/ mineraler, med mindre de bruges meget ridemæssigt. Især små ponyer er nemme at fodre på.



  • #3   3. maj 2011 1 - Hvor meget kan en shetlænder endelig holde til, altså rytter??et at på muskelmasse, og højde
    kommer meg

    2 - Hvor meget kan en hest på omkring de 120cm holde til??
    kommer an på muskelmasse

    3 - Når jeres ponyer står på døgnfold her om sommeren, hvad får de så af extra, udover hø?? Er ponyer som ikke bliver brugt særlig meget??
    min (148 i stg) bliver brugt hver dag, og han får fuldfoder hele sommeren + sommerfold






  • #4   3. maj 2011 en hest kan bære op til 20% af den egen vægt, men skal helst ikke bære mere end 16%.

    Dvs. shetter på 150 kg:
    Max 30 kg.

    Shetter kan til gengælde trække rigtig meget! snildt to mennesker


  • #5   3. maj 2011 Det vil sige en pige på 8 år, som vejer omkring de 25 kg, vil sagtens kunne ride hende?? smiley

    Chloe (hende der er omkring de 120cm) skal vi nemlig have redet til, men skal så lige have fundet en der kan gøre det smiley for jeg selv bliver for stor...


Kommentér på:
Lige et par spørgsmål

Annonce