{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oldenborger VS. Dansk Varmblod
  • #1   13. maj 2011 Tag ud og oplev hesten... smiley Heste er forskellige, selvom de er af samme race.

• #2   13. maj 2011 tag ud og kig, det kan da være lige meget med racen

• #3   13. maj 2011 Jamen, DV kan jo også være en oldenborg, og omvendt. DV er jo ikke nogen race, men der imod et alvsforbund, der er åbent for mange forskellige racer fx fuldblod, hannoveraner, trakehner, holstener og mange flere....

Der er jo to slags oldenborgere...det danske forbund og det tyske oldenbuger...og der er milevid forskel på de to.

Jeg synes personligt, at en dansk oldenborg ofte er en rigtig fin, velgående og nervefast ridehest med gode bevægelser og en god holdbarhed. Jeg foretrækker dem dog med mindst 50 % forældet blod.

• #4   14. maj 2011 Synes du skal tage ud og opleve hesten..
    Selv rider jeg for en oldenborgavler, og det er de dejligeste heste..!

• #5   14. maj 2011 Ofte har oldenborgeren taktfaste, smidige bevægelser hvor DV er en blandet landhandel fordi de er krydset som vinden blæser, med en olle på gode papirer går du næsten ikke galt i byen, en DV fåes jo på som million dollar og en kasse rådne æbler, fælles for dem er dog at folk ofte tror de har en million doller hestgående så prislejet på DV er højere end olle

• #7   14. maj 2011 jeg syntes tit dv og oldenborger ligner ldit hinanden..
    da der efterhånden er så meget oldenborger ind over dv også

• #8   14. maj 2011 kommer an på om vi snakker Tysk eller Dansk oldenborg, personlig syntes jeg de danske olderborgere er bygget for "tæt" - jeg syntes der knogler er meget kraftige og ser en anelse tunge ud (med mindre der er en del fuldblod i) - derimod en tysk oldenborg og en DV kan du somregel ikke se forskel på..

Men vi kan jo ikke hjælpe dig med at finde din hest, derimod skal du finde den der klikker med dig smiley

• #10   14. maj 2011 Jeg har kun haft oldenborgere i mit liv.

Det er rigtigt, mange af dem kan mangle noget seriøs power-gang, men det er så forskelligt!

Min gamle hoppe har netop køre-hest gang, men når hun er i top-form kan du IKKE se det, der kommer hun på linie med DV.

Min plag har naturligt en voldsomt stor gang, og knæene bliver ikke løftet som en kørehest, men strukket ud, så hendes "fri trav" kan godt tage vejret fra en.

Så - de er meget forskellige, og det har ikke engang noget at gøre med deres oldenborger %, men simpelthen bygning.

Gå din kommende hest nøje efter i eksteriør, og se den blive longeret/redet i godt tempo.

• #11   14. maj 2011 Tak for alle svarene-- Dejligt med lidt andre synsvinkler smiley
    Jeg har været ude og se hende 2 gange nu. Skulle ha kæresten med anden gang. ( ikke så meget ridemenneske, men syntes avl er spændende) Hun er helt rå, 3 år og skal ha føl her til Juni. Hun har en flot fremaddrift med en rigtig flot overlinje. Hun er en kraftig type. og avler bruger de andre til at køre foran vognen. Før havde jeg en Holstener/fuldblodsblandning Vallak.

• #12   14. maj 2011 Heste er meget forskellige smiley
    men jeg har en oldenborg smiley ,ed special temp smiley hih men elsker ham alligevel selv om han er sådan, og han er lige bleven 5, men tag ud og kig på nogle stykker før du bestemmer dig for noget smiley , men en oldenborg går man aldrig fejl af smiley hihi

Kommentér på:
Oldenborger VS. Dansk Varmblod

Annonce