{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

Sadler - hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Har en Stübben Juventus til Filippa, som efter sadelmagerens ord er den eneste der kan ligge ordentlig på hende. Problemet er så bare at den er blevet omstoppet en gang og ligger statig af h*lvedes til. Virkelig !
Den skal så omstoppes igen, når sommervommen er redet væk.
Men hvis den ikke passer der ?
Hvad ville i så gøre`?

Det skal lige siges at hun ikke har ret meget skulder at stå fra med, og så sidder hendes skuldre skæve, altså højre sidder en fingers-bredde længere fremme end venstre. Det ved sadelmageren udemærket godt, men ham der lavede det sidste gang har ikke kunne lave det sådan. Så næste gang er det en anden en der skal lave sadlen.

Hvad ville i gøre? Købe ny sadel ?
(Fik den her i oktober 2005)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sadler - hjælp !
  • #1   27. jun 2006 Sadlen er 16,5" og mellem bom.

  • #2   27. jun 2006 hmm det er svært... har også selv et problem med min... fik den lavet til han, en kiefer som sadlemagen sage passet til ham.... kort tid efter var det som om at stopningen var "gledet " i den og den lå ikke som den skulle....sadlemagen kom igen ud og troppet den efter og sagde at nu var det iorden..... men men så her få et par mdr siden knap et halvt år efter den sidst blev justeret er den faldet fuldstændig sammen i stopninger igen igen og kan selt ikke ligge på Charmeur, så nu har jeg fundet en anden selv som ligger meget bedre og når den er betalt færdig regner jeg med at jeg vil have en anden sadlemager til at passe den præcis til til ham.... det er bare mega trælst sådan noget....

  • #3   27. jun 2006 Ja. Det er det nemlig. Og Filippa har været halt en gang før pga. sadlen lagde for langt fremme. Mega træls.

  • #4   27. jun 2006 Charmeur fik en helt bule på ryggen af kieffersadlen men det gør han ikke af den jeg har til ham nu.... så men jeg vil have en anden sadlemager til at kigge på den og høre hvad han har at sige det synes jeg måske også at du skulle prøve, og så her jeg jo så valt at køben en ny brugt sadle som er rigtig lækkere... det er mit bedste råd for det er mega trælst at stå i sådan en situation....

  • #5   27. jun 2006 hvem var sadlemagen..... ikke for at du skal hænge nogen ud men det er da rart at vide om det er en man skal gå udenom.... kan selv bedste lide stübben sadle men det frarådet min sadlemager mig....

  • #6   27. jun 2006 Flips har også en kugle på begge skulderblade, fordi sadlen glider frem.
    Fik sådan et specielt underlag af sadelmageren med ekstra fyld i for, så sadlen ikke skule glide frem, men den gjorde det bare værre. Så den er kommet af igen. Nu står den på tykke underlag og lammeskind, så den trykker så lidt som mulig..


  • #7   27. jun 2006 Det er en der er en der arbejder sammen med stübben. Ham her tager ud og kigger på sadlen, skriver ned og sender det ind sammen med sadlen. Kan bestemt ikke anbefales. Men min veninde har haft heldet med sig. hendes sadel ligger rigtig godt.

    Vil ikek nævne navne. Kan jo være jeg bare har være uheldig..

    ..Med begge mine heste..


  • #8   27. jun 2006 hi altså... synes det er så svært med alt det sadle haløj.... man vil jo helst ikke skade hesten men det er også trælst at der bare hele tiden er et eller andet, men er rimelig glad for den sadle jeg har nu for den ligger godt og når den så lige bliver retter rigtigt til tror jeg bare det bliver perfekt!

  • #9   27. jun 2006 okay men hel og lykkemed det så.... tja måske har jeg også bare været uheldig med min for de ander i stalden der har brugt ham har der ikke været noget med og synes selv at jeg har passet rigtigt godt på min sadle..

  • #10   27. jun 2006 Hva med en bomløs sadel der former sig efter hesten? Kunne det ikke være en løsning?

  • #11   27. jun 2006 vi har fået sadel gennem en tysk sadelmager som kommer til danmark( nyborg) ca. hver 3 måned. man stiller med sin hest og evt. brugte sadler som han så afprøver, derefter ( for vores vedkommende) afprøver man en del sadler som han har med , både rytter og hest kigges godt efter og sadlerne tilpasses groft undervejs. til sidst når man har besluttet sig så tilpasses sadlen meget grundigt til både hest og rytter på stedet - han har alt værktøj med- så har man en sadel 100% tilpasset på millimetertil en selv og ens hest- og 3 måneder efter tilrettes den så igen.
    pris???
    ca, samme pris samlet set som en sadel uden tilpasning i DK ville koste.
    vi endte med en passier corona - det eneste som vores nickita( altså hesten...) ville gå "frit" med. vi har til gengæld fået en glad og tilfreds hest............


Kommentér på:
Sadler - hjælp !

Annonce