{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.364 visninger | Oprettet:

Vidundermiddel mod surstråle???? {{forumTopicSubject}}

Halløj ;o) min hest har simpelthen så sur stråle, han er MEGET øm, og ja det er bare noget møg.
Jeg vasker hove, tørre omhyggeligt, og gør hovene helt rene HVER dag, og behandler med Sur stråle buster. Er der ANDET jeg kan gøre der fungere bedre og hurtigere? Det er rigtigt træls at det gør så ondt på ham. Min smed har været og skære fri så jeg kan behandle ordenligt, men det går bare forfærdelig langsomt, og det er VIRKELIG meget sur stråle der er tale om.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vidundermiddel mod surstråle????
  • #1   19. maj 2011 Jeg bruger æblecidereddike... Putter det bare i en forstøverflaske og sprøjter det i hoven 1-2 gange dagligt. Det tørre hoven helt ud i løber af et par dage, og så dør alle bakterier.

• #2   19. maj 2011 jeg bruger Virkon S, det anbefalede dyrlægen mig. det er ret skrappe sager.

• #3   19. maj 2011 Brendoilde.

Vask og tør hoven. Hæl det på strålen, det vil beyndt at boble og syde. Lad det sidde. Husk at gør hoven våd.

Gentag hver ANDEN DAG i en uge derefter en uge pause og forfra.

(Virker på min som altid har tildens til sur stråle)

• #4   19. maj 2011 skal hoven gøres våd inden eller efter? :o)

• #5   19. maj 2011 Kender en der bruger tandpasta, det skulle vist fungere (har dog ikke selv afprøvet det, da mine heldigvis ikke døjer med det).

• #7   19. maj 2011 Altså hvorfor symptombehandle?? Sur stråle forsvinder stort set af sig selv, hvis man fjerner ÅRSAGEN....

Jeg har været alle produkter og midler igennem...det bedste er at fjerne årsagen, rense (IKKE vaske...) hoven og fylde "hullet" op med blåstens-puler og en tot vat. Det forsvinder i løbet af nogle dage....HVIS man samtidig fjerner årsagen.

• #8   19. maj 2011 Der står en artikel i EQUIPAGE Medicin og sundhed i special 1 2009 hvor de fortæller at orsagen til det kommer er rent ud sagt heste møj fx en gennemvædet halmmadres eller en mudret fold fyldt med møg

en liste over midler de anbefaler
    Blåstenspulver eller -salve
    lodoformæter-opløsning (4-10%)
    lodoform som pulver
    jodtinktur
    brintoverilte-opløsning (OBS! En opløsning på 3% skal fortyndes fem til ti gange for at undgå ætsningsfare)
    kaliumpermanganat-opløsning (i forholdet 1:2000 til 1:5000)
    avobit hovpleje
    træeddike
    aloe- eller myrratinktur
    zinksulfat-opløsning (20%)
    formaldehyd

hvor det rådes at starte med at vaske hoven i brintoverilte-opløsning og når den så er ren og tør, lægges fx blåsten i furen også tryk enten vat eller gazebind ind i furen med en is pind som os bruges til at holde furen åben

• #9   19. maj 2011 hoven skal holdes fugtig før behandling og dagen efter. For det udtørre slemt

• #10   19. maj 2011 Enig i kA, fjern årsagen - ellers slipper du aldrig af med surstråle.

• #11   19. maj 2011 man sætter først hoven i blød i sæbe spåner til alt skidt løsnes, så vasker man strålen i sæbespåner, og man tørre den og så tager man npgle lange vatpinde man kan få hod dr.dyr også dypper man vat pinden i korhexidin (kan ikke huske koncentrationen) også kommer man noget blåt stads i (fx sur stråle booster fra blue horse eller anden mærke)

sådanne kom vi af med chicos sure stråle

• #12   20. maj 2011 Da jeg købte Milady, havde hun sur stråle. Smedens råd var at rense det snaskede væk, og så komme hovtjære i, og så vat. Det skulle jeg gøre en gang om ugen, men jeg gjorde det dog hver anden dag. Det forsvandt fuldstændigt på 5 uger, og har ikke været der siden.

• #13   20. maj 2011 Du kan os bruge cyklus spry bruger man fx os til køer med sur klove også det let at få ind i furen dog er det resept pligti da der er antibiotika men så kan spryen os bruges til sår koster ca 100 kr men er godt til meget

Kommentér på:
Vidundermiddel mod surstråle????

Annonce