{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.052 visninger | Oprettet:

Heste bider hinanden {{forumTopicSubject}}

Hej alle

nu spørg jeg for de andre i stalden. Vi ahr en meget stor DV i stalden, en ældre herre og den største af dem alle. Men han er en bølle. Han bider den anden DV vi har der er lidt mindre end ham. Men det er ikke bare bid bid det er bid med kød i. Den lille Dv har virkelig mange bid mærker/sår, at det er ret voldsomt nu. Men Bøllen bider også de andre der ikke holder sig væk.

Men hvad kan vi gøre? vi har snakket om at smøre den lille ind i bidstop, Men så mister han jo nok det sociale i nusseriet. Men så snakkede vi om at putte mundkurv på bøllen så han ikke ville kunne skade de andre.

Hvad er jeres forslag til dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.
  • Hjælp af fagmand til tilslutning af nyt komfur (rette kabel haves) 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste bider hinanden
  • #1   19. maj 2011 Vi gør ikke noget ved det smiley
    Sådan er det bare smiley

Det her er min hest også en andens hest smiley
    (link fjernet)

• #2   19. maj 2011 Jeg vil sige at det er et problem, da det er store kød sår den lille dv har fået smiley og de andre har også fået nogle dybe sår. Og det er ikke bare 1 eller 2. Hele hans bagdel er oversået med hud afskrabninger fra tænder og dybe sår. Plus der er også nogle i sadellejet smiley

Han er odg den eneste med så mange sår men det er også fordi han ikke bare stikker af.

• #3   19. maj 2011 min pinto vallak og min tinker hingst er også altid fyldt med sår og skrammer, det er da træls, men jeg gør ikke anden end at pleje deres sår

• #4   19. maj 2011 De heste skal da bare på hver sin fold.

Det er så dejligt i min stald at de er opdelt på mindre folde. Så vi har aldrig nogle med bid eller spark.

• #5   19. maj 2011 Hvis i ikke kan lide de bider i hinanden er der vel ikke andet at gøre end at skille dem ad?

• #6   19. maj 2011 Vi kan ikke skille bøllen fra de andre da han har seprations angst og flegner hvis han opdager han er alene ligegyldig hvor -.- Og så er det lige hvem af os andre har lyst til at lade vores gå alene med ham smiley Men det er også kun en løsning til de næste 14 dage da de endnu ikke er kommet på fuldtids græs. Og vi HÅBER at han vil glemme at bide de andre når der er masser af plads og græs

• #7   19. maj 2011 Jeg ville nok også skille dem ad.. Altså min har også mange sår.. men de leger også hele tiden på folden..

• #8   19. maj 2011 Hvad sker der ved at ''bøllen'' flegner 14 dages tid, indtil den har lært at gå selv? smiley

• #9   19. maj 2011 Kan du ikke bare tage den der bliver bidt ud på egen fold?

• #10   19. maj 2011 Mundkurv lyder som en god idé

• #11   19. maj 2011 Jeg syntes i skal prøve med mundkurven så, indtil hesten er stoppet med at tynranisere de andre - så kan i pille mundkurven af og se om den skulle begynde at bide igen.

• #12   19. maj 2011 Ham der bliver bidt er føre vallaken og bøllen er en wannabe der ikke har nosser nok til tage føre stillingen ordentligt. Kan man vel sige det.

Han vil nok løbe gennem hegnet smiley Og egeren er meget hys med ham) eller de andre vil rende ud. Det er ikke til at sige. Men men hesten her skal pakkes ind i vat smiley da han har gigt og må ikke rende rundt som en gal. som han gør når han er alene.

• #13   19. maj 2011 Mundkurven var også den vi var mest i stemning for men det er jo lige det at sige det til ejer at hendes hest er en tyran og skal have mundkurv på.

• #14   19. maj 2011 Det ville da være synd at tage ham ud af flokken, heste skal ikke gå alene bare fordi de er lidt dominerende. Så kan man sagtens give dem en mundkurv på, så de stadigvæk kan være en del af flokken. Til sidst vil hesten acceptere at den ikke længdere kan bide og dominerer på den måde, også kan man fjerne mundkurven igen.

• #15   19. maj 2011 Hvis ejeren ikke vil gøre noget ved det, så ville jeg da prøve at gå til ejeren af stedet og hører om der ikke kan blive lavet noget, så det ikke sker.
    Eller simpelhen flytte min hest, hvis problemet er så stort smiley

• #16   19. maj 2011 Nu er det ejeren af stedets hest der er offeret her smiley Heldigvis har jeg en konflikt sky hyp så hun har ikke de der skræmmer plus hun syntes leg er dybt latterlig

Men jeg håber da at bøllen får mundkurv på da han altså er blevet meget værre med tiden. Og jeg tror at opstladnings stedet gerne putter dne mundkurv på og tager den af igen.

Men dette var mere om der var andre alternativer. Men det ser ud som om vi i stalden har haft dem alle op og vende.

• #17   19. maj 2011 Ja hvis man ikke vil lade hesten gå på en fold for dig selv ved siden af de andre, så er en mundkurv nok en god ide smiley

• #18   19. maj 2011 ja, det var også det vi blev enig om i stalden at dte måtte være dne mest rolige og humane måde at løse problemet på. Men jeg er mere spændt på hvordan ejeren tager dette da hun sikkert vil se det som dyreplageri osv. Hun er lidt speciel smiley men jeg håber da hun vil forstå det.

• #19   20. maj 2011 Har de gået sammen længe?

Jeg fik flyttet min hest og ham og en af de andre vallakker var konstant efter hinanden, så min hest havde store, blødende og betændte sår hele tiden smiley Hver dag var der 2-3 nye.

Men de skulle åbenbart bare have et par måneder, for nu har de fundet harmonien og kender hinanden og vi har ikke problemer med bidsår mere smiley

• #20   20. maj 2011 Mundkurv er nok vejen frem hvis han bliver ved... Min ene hest får også en masse bidsår i øjeblikket, da flokkens førerhoppe kun er 5 og ikke helt kan styre magten... Håber det går over, når hun finder sin plads... Det er synd og træls når en hest skal agere nålepude!

• #21   20. maj 2011 De har gået sammen siden august sidste år. Og der var han meget flink bøllen men der har da været flængede dækner, men nu går de jo uden. Men bøllen er blevet meget værre på det sidste. Så det er ikke nytilkommenhed nykker smiley

Kommentér på:
Heste bider hinanden

Annonce