{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Trenser, Islænder {{forumTopicSubject}}

Hej (:
Jeg har en islænder med et ret stort hoved, og lige nu rider vi med et alm. hovedtøj -altså ikke et, der er lavet til islændere (;
Jeg startede med at købe det i cob, men det måtte byttes til en full, og så skulle der laves en masse huller i det, for at det ikke var for stort.
Er det fordi, at Islændere bare har et sært proportioneret hoved, i forhold til andre hesteracet? d; - ville det passe bedre, hvis jeg fik en islændertrense, tror i? (:

Derudover, jeg har somme tider en smule besvær med at stoppe ham, og faldt over et Fakur Kineton næsebånd, hvilket jeg synes lyder til at kunne være lidt behjælpeligt uden at være voldsomt. Nogle der har erfaring med sådan et?

// Sofie og Sleipner smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trenser, Islænder
  • #2   21. maj 2011 Okay, det lyder til, at det er noget jeg må have fat i (;

• marie p
    marie p Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #3   21. maj 2011 Hej Sofie og Sleipner. Du kan sagtens bruge et alm. Hovedtøj, til ,, full " hest. Du kan også sagtens bruge en hvilken som helst sadel, bare den ligger godt på din islænder. De der fordomme, med at det SKAL være specielt til islænder, er kun et spørgsmål om kr. og øre... De garvede Islænder ejere. Bruger generelt det specielle lavet til islænder,men alt andet er lige så godt, når bare det / hovedtøj eller sadel lægger / sidder godt. Selv bruger jeg en alm. God sadel / hovedtøj. Og kender mange andre som har Islænder, der gør det samme..... Så held og lykke... mvh. Marie.

• #4   21. maj 2011 Marie P: Ja det ved jeg, rider også med en alm. dressursadel, da der simpelthen virker bedst for os (;
    Men jeg synes bare ikke at hovedtøjer sidder optimalt på ham, og så var det at jeg undrede mig over om det var fordi han har et underligt formet hoved, eller om det var fordi at islændertrenser bare er bedre tilpasset racen (; Men tak for svaret, det er altid dejligt.

• marie p
    marie p Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   21. maj 2011 Ja- Ja, ok. Ride udstyr er næsten lige som at vælge tøj mærke. Køber du et par cowboy bukser i Bilka, i den str. Man er vant til at bruge, og de ikke passer: Tja´Så prøver man at vælge mærke, der passer. Jeg fåreslår Hubertus eller Kieffer og det passer PERFEKT.... Marie

• #6   21. maj 2011 Okay tak (:

• Lilja  <
    Lilja < Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #7   25. maj 2011 Jeg har en speciel islænder trense til min islænder men rider med min Kieffer Marzog dressursadel som jeg brugte da jeg havde en DV vallak, den ligger perfekt på hende så det er jo et spørgsmål om at finde det der passer til din islænder smiley men synes ihvertfald tit at når det kommer til trenser så passer de specielle islændertrenser bare bedst smiley

• #8   25. maj 2011 Okay, tak. Det kommer nok også rigtig meget an på hvilke mærker der er (:

• Lilja  <
    Lilja < Tilmeldt:
    maj 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 14
    #9   25. maj 2011 Jamen helt sikkert smiley Jeg er ligeglad med om det er specielt islænderudstyr bare det passer min hest smiley har dog balle boots med vægt men det er jo for at træne hendes tølt smiley

Kommentér på:
Trenser, Islænder

Annonce