{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Advarsel, mulig svindler, køb af sadel dba {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skriver lige for at advare folk om en inde på DBA, som jeg stærkt mistænker for at svindle.
Jeg søger en sadel, og modtog en sms fra personen om jeg stadig søgte sadel? Jeg svarede ja og spurgte om nogle spørgsmål, personen svarede kort på noget af det og blev ved med at spørge hvad min maxpris var. Jeg spurgte, hvad hun selv havde forestillet sig, det ville hun ikke sige, hun fastholdt bare, at jeg skulle komme med et bud. Jeg skrev tilbage med et rimelig lavt bud, da jeg så tænkte, at vi kunne forhandle, men hun accepterede med det samme. Hun skrev også at hun gerne betalte portoen for at få den sendt, dette skrev hun også næsten med det samme uden jeg havde spurgt om noget i den retning først. Da sådan en sadel jo er rimelig kostbar, spurgte jeg, om vi kunne anvende en meget nem ordning inde på nettet, der er kommet efter man ikke længere kan sende pr efterkrav - på den måde ville både hun som sælger og jeg som køber være sikret mod svindel. I stedet for jeg bare skulle overføre penge. Dette havde hun ikke "tiltro" til. Jeg skrev, at hun jo kunne søge på nettet, at det var et godkendt firma og jeg havde læst anmeldelser på nettet osv., og hvor gerne jeg end ville stole på når hun sagde at hun var reel, var hun jo altså stadig bare en fremmed jeg havde skrevet med. Men hun ville stadig ikke gå med til det. Hun ville kun, at jeg overførte halvdelen af pengene og at jeg så kunne overføre resten når jeg modtog sadlen. Jeg spurgte på dette tidspunkt efter billeder af sadlen, men dem sagde hun at hun ikke kunne tage, da hendes telefons kamera var i stykker. Jeg spurgte om hun virkelig ikke kunne overtales til at bruge den service, der sikrer os begge to? Nej, det ville hun ikke. Skrev så tilbage at en sælger, der ikke vil handle på en måde der sikrer køberen, tør jeg altså ikke stole på. Siden har jeg intet hørt.
Bare lige til orientering - hvis I modtager lignende beskeder med lignende indhold og forslag til betalingsmuligheder, vil jeg foreslå at I takker nej!

Skal naturligvis ikke kunne sige 100% om vedkommende er svindler, men synes nogle af de ting - som at gå med til lavt bud med det samme, at foreslå at varen sendes og sælger betaler porto med det samme, samt at der ingen billeder fremvises - er meget påfaldende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Advarsel, mulig svindler, køb af sadel dba
Kommentér på:
Advarsel, mulig svindler, køb af sadel dba

Annonce