{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  udgifter i måneden..
  • #1   5. jun 2011 jeg giver 1800 kr. for opstaldning, græs, vand, strøelse, ridehus, ridebange og foder når de står inde om natten.
    - i år har jeg købt vitamin kiks til omkring 450 kr. de skulle række hele sommeren.

    også giver mine forældre mig 750 kr om måneden til undervisning. hvor jeg selv betaler undervisning hvis jeg vil have mere end det.


  • #3   5. jun 2011 han får også hø og wrap i vintermånederne


  • #4   5. jun 2011 Jamen..
    Jeg bor i Brørup.
    I sommermånederne kan jeg få opstaldning for ca. 500 kr.
    og i vinter perioden 1050 kr.
    Hvor det hele er med i (hø, halm, foder osv.)
    Smed koster ca. 400-500 kr. pr. gang.
    Så er der forsikring.
    Diverse..
    Er der mere end det ?


  • #5   5. jun 2011 opstaldning : 950Kr - måned
    foder : 250 Kr - måned
    smed : 200 Kr - efter behov
    forsikring : 100 Kr - måned
    udstyr : 100 Kr- måned, har hvad jeg skal bruge det er kun hvis noget går i stykker
    ormekur . 100 Kr - pr gang ca. 2 gange årligt
    vaccination : 200 Kr- pr gang
    ekstra dyrlæge regninger er svært at lægge til side til. vi har meget sjældent dyrlæge til vores heste.
    derudover kommer der jo startgebyr til div. stævner osv.







  • #6   5. jun 2011 vinter giver jeg ca. 1800 kr om måneden inkl. alt smiley (boks, strøelse, grovfoder, foder, mulighed for ridebane osv. )og så 925 kr for smed hver 2. måned ca smiley Men her om sommeren koster opstaldning 500 kr pr. md og så fodrer jeg for godt 100 kr om måneden tror jeg smiley Vitamin kiks og en smule foder til energi efter ridning smiley Så det billigt nok, da udstyr ikke lige mangler pt. Men, det er selvfølgelig en ting som er nødvendig at spendere penge på engang i mellem smiley

  • #7   5. jun 2011 Ved os er priserne således:

    Pony inkl. hø og halm: 800 kr om måneden
    Hest inkl. hø og halm: 1000 kr om måneden

    Opstaldere skal derudover selv betale for foder.

    Så skal man huske at man udover opstaldningen skal betale smed og dyrlægeregninger, som kan løbe op i mange penge.


  • #8   5. jun 2011 opstaldning = 1200 kr pr mdr. (facilitetskort incl)
    foldudlukning= 250 kr pr mdr.
    foder & wrap = lidt under 1000 kr pr mdr.
    tandraspning = 1100 ca halvårligt.
    ormekor / gødningsprøve = ca 350 engang imellem.
    forsikring, nogle hundrede kroner halvårligt.
    smed = ca 1500 når der er brug for det. med sko på forben.

    og så kommer der uforudsete regninger fra fx dyrelæge, som vi nu har brugt flere tusind kr på, da min hest havde ondt i ryggen-


  • #9   5. jun 2011 Jeg lægger 2000 kr tilside hver måned, hvor de penge går til opstaldning af min ene og så kommer der jo foder osv ved siden af til dem alle 3.

  • #10   5. jun 2011 Giver omkring de 1300,- for boks, hø, halm og facilitets kort.

  • #12   5. jun 2011 @ smiley djalina<3: i århus området er det ikke så dyrt, synes jeg ikke. Vi har selv opstaldning til 1050 kr for den dyreste boks, og det er inkl. Halm, udluk i hverdagene og aftenfodring - og vi har ridehus på stedet smiley

  • #14   5. jun 2011 opstaldning = 5000
    (fold ud og ind, undervisning, lån af udstyr, hjælp og kørsel til stævner, proff. træning af berider til både hest og rytter, foder, hø, vitaminer, vaskemaskine, to baner, ridehus, flotte spring, 6 græsfolde, skov, mark til ridebrug, super godt stalmilj m. træpiller og super socialt, vacsiner og ormekur, skabsplads)
    Tandlæge: 1500 årligt
    Smed: 1100 hver 6 måned




  • #15   5. jun 2011 pris pr mdr. CA.

    opstaldning: 1500 ink. hø, halm, spåner, udmuning og lukket på fold
    undervisning: 100 kr for en ½ time, ca 4 om mdr. så 400kr.
    smed: 400 kr til side( 800kr for en gang)
    foder: 390kr


  • #16   5. jun 2011 Jamen vi har det billigt...

    Min hingst er jo heller ikke så stor, men her snart er det 2 i stedet for en jeg skal betale for.

    Opstaldning: Gratis mod hjælp til at køre hø.
    Smed: Gratis undtagen en gang årligt da staldejer selv kan klare det.
    Dyrlæge: 100 kroner om måneden, så er der sparet op til den årlige vaccine + eventuelt uforudsete ting og sager.
    Udstyr: Materialepriser, da jeg simpelthen intet kan finde i hans størrelser.
    Foder: 50 kroner om måneden til tilskud, da staldejer betaler det meste + hvis jeg vil have hesten skal have noget bestemt at spise som de andre ikke får, betaler jeg selv.

    Så mit hestehold med en meget meget lille hingst er 150 kroner + udstyr ud af en månedsløn på cirka 3000 kroner pt, men som vokser om en 14 dage når den travle tid kommer smiley


  • #19   24. aug 2011 Jeg står ved Sofie uden for Århus. smiley

    Jeg giver 950 for boks,
    lige knap 400 kr for foder, der kan holde ca. 2 måneder.
    200 kr for smed, han går uden sko.
    Derudover skal der også hø til om vinteren ca. 350 x 2.
    Derudover skal der også være til dyrlægen - raspning er tænder og vaccination årligt, og så hvis der en sjælden gang skulle være behov for dyrlægen, ved skader eller sygdom.


Kommentér på:
udgifter i måneden..

Annonce